וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאבלה: "אנחנו מוכים ועייפים, אבל בגמר". היגואין: "לא פוחדים מגרמניה"

ארגנטינה חגגה העפלה לגמר, סאבלה מוכן לגרמניה: "יהיה קשה, זו נבחרת עם טאץ' דרום אמריקאי". גיבור הניצחון רומרו: "לרגע הזה חיכיתי. ניקח את הגמר, אפילו במזל". היגואין: "גם בגרמניה מודאגים". וגם: בדיקת הסמים שמנעה ממסי לחגוג עם החבר'ה: "גאה להיות חלק מהנבחרת"

הגיבור החדש של ארגנטינה. רומרו עוצר את סניידר/רויטרס

24 שנים הם חיכו לזה, והנה זה קורה דווקא על אדמת ברזיל: ארגנטינה בגמר המונדיאל. האלביסלסטה הייתה שותפה ל-120 דקות איומות בחצי הגמר מול הולנד שהסתיים ב-0:0, אבל בפנדלים היה לה את סרחיו רומרו, שלא שמר חסד נעורים ללואי ואן חאל שאימן אותו באלקמאר. השוער הדף את הבעיטות של רון פלאר ושל ווסלי סניידר, סידר ניצחון 2:4 בדו קרב מהנקודה הלבנה וקבע מפגש מול גרמניה במעמד הגמר ביום ראשון במרקאנה. לארגנטינה תהיה הזדמנות לסגור חשבון עם הגרמנים על ההפסד ההוא בגמר 1990. כן, הגמר האחרון שלה.

גיבור הניצחון סרחיו רומרו, שבכותרת האתר "אולה" קיבל את הכינוי "סן רומרו", נשא נאום בר מצווה: "אני רוצה להודות להוריי, לאחיי, לחברים שלי לקבוצה ולכל ארגנטינה כי חיכיתי לרגע הזה הרבה זמן. הודיתי אחרי המשחק לסאבלה, שעזר לי בתקופה הכי קשה בקריירה. אני אסיר תודה גם ללואי ואן חאל, על כל מה שהוא עשה עבורי בהולנד. בגמר, ניקח אפילו במזל. גרמניה היא כמובן נבחרת גדולה, אבל מהרגע הראשון הייתה לנו תקווה לזכות. נתכונן כמו שצריך. עכשיו נלך לחגוג, ניקח את הדברים לאט וממחר נתחיל להתארגן לגמר".

מאמן נבחרת ארגנטינה אלחנדרו סאבלה חוגג. רויטרס
אושר עילאי. סאבלה בסיום/רויטרס

המאמן אלחנדרו סאבלה אמר בסיום: "יש כל כך הרבה שמחה. זה היה משחק קשה מאוד, צמוד מאוד, אבל משחקים בגביע העולמי הם תמיד כאלה. עכשיו אנחנו בגמר, אנחנו מודעים לאיכויות שלנו ואנחנו מבינים שאנחנו יכולים לזכות בגביע העולמי. אנחנו ניתן את הכול. אנחנו צריכים להיות צנועים, לעבוד קשה ולתת 100 אחוז. לרומרו היתה תיקייה ענקית עם כל הנבחרות, ובה היה כתוב איך כל שחקן בועט פנדלים".

"עם תכנית המשחק שלנו אנחנו אף פעם לא מוותרים על הניצחון", הוסיף המאמן המאושר. "אני מרוצה מההופעה של השחקנים שלי, הם תומכים אחד בשני ומראים הרבה גאווה ללבוש את החולצה הארגנטינאית, ועכשיו יש לנו עוד משחק אחד לשחק".

סאבלה אמר שהשחקנים שלו "קרועים, מוכים, עייפים אחרי המלחמה", אבל כבר חושב על הגמר: "יש לי כבוד גדול לגרמניה, זו נבחרת שתמיד קשה מאוד להתמודד מולה, במיוחד כשהיא הפעם נהנתה מיום מנוחה נוסף. אנחנו ניצלנו כל טיפת אנרגיה שהייתה לנו כדי להגיע לגמר. ב-1998 ניצחנו את אנגליה אחרי הארכה, ואז הפסדנו בחום של מארסיי להולנד במשחק שאחרי, וזה פגע בנו. נהיה חייבים להתאושש פיזית ולהגיע מוכנים.

"אני מעריך את גרמניה, הם הוכיחו את עוצמתם הפיזית, את הכוח הטקטי שלהם, את העוצמות המנטליות, תמיד היו להם שחקנים עם טאץ' דרום אמריקאי, הם יודעים מהי עבודת צוות. הם גם מתכוננים לזה כבר הרבה זמן. הם לא שיחקו הארכה, בעוד אנחנו שיחקנו שתיים, אבל מה שאני יכול להגיד זה שאני נרגש. נעשה כל מה שאנחנו יכולים".

גונסלו היגואין הוסיף ש"אנחנו לא מפחדים מגרמניה, ממש לא, זה פשוט כבוד והערכה. אני בטוח שגם הם מודאגים לפגוש את ארגנטינה בגמר. עלינו לגמר, וכל השאר לא חשוב. כל מי שישחק ייאבק עד המוות".

חאבייר מסצ'ראנו, שמנע מאריאן רובן להבקיע בתוספת הזמן של 90 הדקות, אמר: "לחזור לגמר אחרי 24 שנים זה חלום. נתנו הכול מבחינה פיזית על המגרש והיינו חכמים".

אסקיאל לאבצי הנרגש הוסיף: "הייתי כבר כולי עם התכווצויות, אבל ההקרבה השתלמה בסוף".

אחרי משחק חלש ודרמה גדולה

רומרו כיכב בפנדלים, ארגנטינה בגמר עם 2:4 על הולנד

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ארגנטינה אלחנדרו סאבלה מתדרך את שחקניו. GettyImages
ביום ראשון: המשימה הגדולה בחייהם/GettyImages

* לאחר המשחק פרסם ליאונל מסי בחשבון האינסטגרם תמונה שלו יושב על כיסא ולצדה כתב: "הפעם הגיע תורי ללכת לבדיקות הסמים ואני לא יכול לחוות את הרגע המרגש אחרי העלייה עם החברים בחדר ההלבשה. אני גאה להיות חלק מהנבחרת הזו. איזה אדירים כולם! איזה משחק הם נתנו. איזה טירוף. אנחנו בגמר! ונהנה מזה. חיבוק חם לכל הארגנטינאים, נשאר לנו רק עוד צעד אחד לעשות".

ליאונל מסי בבדיקות סמים לאחר חצי גמר המונדיאל. קרדיט: חשבון האינסטגרם של ליאונל מסי, צילום מסך
ליאונל מסי בבדיקות סמים לאחר חצי גמר המונדיאל/צילום מסך, קרדיט: חשבון האינסטגרם של ליאונל מסי
AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully