וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן חאל מגלה: "ביקשתי משני שחקנים אחרים לבעוט את הפנדל הראשון"

הולנד הפסידה בפנדלים בחצי הגמר מול ארגנטינה, המאמן ואן חאל אמר ש"אם היתה לי אפשרות, הייתי מחליף את סילסן", והזכיר: "אני לימדתי את רומרו לעצור פנדלים". סניידר: "רק ארגנטינה רצתה שזה יוכרע מהנקודה הלבנה"

הגיבור החדש של ארגנטינה. רומרו עוצר את סניידר/רויטרס

בצורה הכי כואבת שיש, הודחה הלילה (רביעי) נבחרת הולנד מהמונדיאל בשלב חצי הגמר, לאחר שנכנעה לארגנטינה 4:2 בתום דו-קרב פנדלים. האורנייה הציגו את אחד ממשחקיהם החלשים ביותר בטורניר, אך לא היו רחוקים לנצח, אילולי הצלה של חאבייר מסצ'ראנו את נסיון הבעיטה של אריאן רובן בדקה ה-90. בתום 120 דקות מאופסות הלכו שתי הנבחרות לדו-קרב מהנקודה הלבנה, ושם, החמצות של ווסלי סניידר ורון פלאר חרצו את גורל ההולנדים.

אחד הסיפורים הגדולים במשחק היה כמובן ההחלטה של לואי ואן חאל להכניס את קלאס יאן הונטלאר בתחילת ההארכה, ובכך לסיים את שלושת חילופיו. המשמעות: בניגוד למשחק מול קוסטה ריקה, אז הכניס בדקה ה-120 את שוער המשנה טים קרול במקום יספר סילסן הצעיר והתגלה כגאון, הפעם הוא סמך על שוערה של אייאקס. זה לא הוכיח את עצמו, והמאמן דיבר על כך בסיום. "אם הייתה לי הזדמנות להחליף את סילסן, הייתי עושה את זה, אבל השתמשתי בכל שלושת החילופים שלי", הודה ואן חאל.

מאמן הולנד יודע ש"העבודה שבעטנו פנדלים בפעם השנייה ברציפות אמורה הייתה לתת לנו ביטחון, אבל העניין הוא שאתה חייב להבקיע את הפנדל הראשון, וביקשתי משני שחקנים אחרים לבעוט לפני שבחרתי בפלאר. חשבתי שהוא היה השחקן הכי טוב על המגרש ושזה נתן לו הרבה ביטחון, אבל זה רק מראה עד כמה קשה לבעוט פנדלים".

עוד הוסיף המאמן המפסיד כי גיבור הניצחון הארגנטינאי למד את כל מה שידע תחתיו באלקמאר, כשהביא אותו לקבוצה ההולנדית ב-2007 תמורת 1.5 מיליון יורו: "אני לימדתי את רומרו איך לעצור פנדלים, כך שזה כואב".

על המשחק עצמו והביקורות שיגיעו כלפיו אמר: "באופן כללי לא מעניין אותי מה אומרים עלי או על הנבחרת שלי. היה לנו טורניר פנטסטי, אף אחד לא ציפה שנעבור סיבוב". לבסוף, שלח ואן חאל שני מסרים - אחד לתקשורת ("אני חושב שלהפסיד 7:1 זה יותר גרוע מלהפסיד בפנדלים"), והשני למארגני הטורניר ("המשחק על המקום השלישי לא צריך להיות משוחק אף פעם. צריכה להיות אלופה אחת, וזהו").

מאמן נבחרת הולנד לואי ואן חאל. GettyImages
לפעמים זה לא מצליח. ואן חאל/GettyImages

"אני חושב שאנחנו צריכים לשנות את דפוס המחשבה שלנו במהירות לקראת הקרב על המקום השלישי", אמר אריאן רובן המתוסכל. "עשינו עבודה מדהימה כשהגענו עד לשלב הזה. כמובן שכרגע אני מרגיש אכזבה, אבל עשינו את המיטב. מעומק ליבי אני יכול להגיד שכולם היו מאחורי הנבחרת. אני חושב שאנחנו יכולים להיות גאים בשחקנים הללו".

רון פלאר אמר על החמצת הפנדל: "אף פעם לא ברחתי מאחריות. לא הייתי עצבני, הייתי מרוכז. זה היה חייב להיכנס פנימה, אבל זה לא קרה. אני יודע שהיה לי משחק טוב, אבל בסופו של דבר אני עומד פה בידיים ריקות, וזה כואב כל כך. החלום שלנו התנפץ, עשינו כל כך הרבה כדי להגיע לכאן".

מחמיץ הפנדל הנוסף, ווסלי סניידר, סיכם: "אני לא יודע מה להגיד. זה כואב, במיוחד כשאתה אחד השחקנים שמחמיצים. זה קשה, כי הגיע לנו יותר. אולי היינו צריכים להכריע את המשחק בשלב מוקדם יותר. אני חושב שרק נבחרת אחת רצתה להגיע לפנדלים, וזו ארגנטינה. אני כל כך שונא פנדלים".

עוד באותו נושא

אחרי דו-קרב פנדלים: הולנד הודחה בחצי גמר המונדיאל

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת הולנד ווסלי סניידר מאוכזב. GettyImages
אין מילים. סניידר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully