וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרם דה לה קראמר: קרלוס טבס וכריסטוף קראמר במדור נבחרי השבוע

10.11.2014 / 9:30

קרלוס טבס הציג מועמדות לשער העונה באירופה, כריסטוף קראמר ענה לו עם "השער העצמי הטוב בתולדות הבונדסליגה". מדור נבחרי השבוע, כולל הבצורת הארוכה בקריירה של באלוטלי והמאמן הבלתי מנוצח שבכל זאת חוטף בראש

one

בווידאו: הצמד הנפלא של קון אגוארו נגד ק.פ.ר

שחקן השבוע

קרלוס טבס - יובנטוס

לפני המשחק מול פארמה, כולם ביובנטוס ארנה דיברו על האליל אלסנדרו דל פיירו שחגג יום הולדת 40. בסיום, היה זה שמו של קרלוס טבס שנישא בפי כל.

מאז החלו הדיבורים על חזרתו לנבחרת ארגנטינה, טבס היה חסום. כאשר הזימון המחודש כבר הגיע, אחרי שלוש שנים של התעלמות מוחלטת, קיוו ביובנטוס שהפקק ישתחרר, אבל טבס המשיך להחמיץ. גם המחצית הראשונה נגד פארמה לא בישרה על שינוי מבחינתו, למרות השקעה רבה והשתתפות במהלכי ההתקפה הנהדרים של האלופה. ואז הגיעה הדקה ה-50. טבס, כמו דייגו מראדונה נגד אנגליה, לקח את הכדור בחצי המגרש של קבוצתו ודהר על פני יותר מ-60 מטרים. הוא השאיר שלושה שחקנים מאחור והטעה גם את השוער אנטוניו מיראנטה בעזרת בעיטה חכמה. הרשת זזה, בצורת של חודש (ועוד ארבעה ימים) סוף כל סוף הסתיימה.

"מגיע לו, הוא היה זקוק לשער הזה", פרגן המאמן מסימיליאנו אלגרי לאחר המשחק. יובנטוס פירקה את פארמה 0:7, כשטבס הספיק להשלים צמד וגם הספרדים פרננדו יורנטה ואלברו מוראטה כבשו פעמיים, אבל כולם התמקדו בסלאלום יוצא הדופן של החלוץ בן ה-30. "השער ראוי לציון הן בגלל הטכניקה והן בגלל הנחישות", הוסיף אלגרי. אתרי האינטרנט באיטליה תיארו כמובן את הגול כ"ביצוע א-לה מראדונה" והכתירו אותו כבר עתה לשער העונה, כשבארגנטינה הוסיפו למשוואה גם את שער הסולו של ליאונל מסי נגד חטאפה.

למרות הבצורת ההיא, טבס הוא מלך שערי הליגה האיטלקית (בצוותא עם חוסה קאייחון מנאפולי). הוא כבש שמונה שערים, אליהם הוסיף גם ארבעה בישולים ב-10 משחקים בסך הכול. ביום רביעי הוא יזכה לתגמול הראוי וילבש שוב את מדי האלביסלסטה. זה יקרה במשחק הידידות מול קרואטיה באפטון פארק, המגרש בו החל את הקריירה האירופית שלו כשחקן ווסטהאם לפני שמונה שנים (ומאז שונה שמו לבוליין גראונד). גם מסי יבוא. יהיה דיסקו.

עוד באותו נושא

איטליה: יובנטוס חגגה שביעייה, טבס עם שער מרהיב

לכתבה המלאה
קרלוס טבס שחקן יובנטוס לפני אנדראה קוסטה שחקן פארמה. GettyImages
השאיר את כולם מאחור בדרך לאחד משערי העונה. קרלוס טבס/GettyImages

מאמן השבוע

לורן בלאן - פריס סן ז'רמן

אנטוניו קונטה, פפ גווארדיולה, ז'וזה מוריניו, מנואל פלגריני, קאמבק של קרלו אנצ'לוטי וביומיים האחרונים גם דייגו סימאונה. את כל השמות הללו שמע לורן בלאן מוזכרים כמועמדים להחליפו בפריס סן ז'רמן. שמע והתעצבן.

זה לא אמור להפתיע במיוחד, שכן בלם העבר של נבחרת צרפת הגיע לפ.ס.ז' כברירת מחדל. הוא היה בקושי האופציה העשירית כשמונה ביוני 2013. ובכל זאת, הוא שמר על תואר האליפות, הביא גם את גביע הליגה וכמו קודמו אנצ'לוטי נעצר ברבע גמר ליגת האלופות. הקבוצה שלו התקשתה להיכנס לקצב בעונה הנוכחית. היכולת לא הייתה משכנעת גם בניצחונות ומסביב דיברו על כך שאיבד את חדר ההלבשה מאז שקלוד מאקללה עזב כדי לאמן את באסטיה (וכבר הספיק לקבל מכתב פיטורים). אחר כך הגיע העיכוב בחזרתו של זלאטן איברהימוביץ', הביקורות גברו, עד לרגע בו לבלאן פשוט נמאס. "תנו לי קצת כבוד", ביקש במסיבת העיתונאים.

והכבוד הזה מגיע לו. הרי בשורה התחתונה, פריס סן ז'רמן עדיין לא הפסידה משחק העונה בכל המסגרות. רק צ'לסי שותפה להישג הזה מבין כל הקבוצות בחמש הליגות הבכירות. חלק ניכר מהרצף הזה, כולל ניצחון 2:3 על ברצלונה בליגת האלופות, עשתה הקבוצה של בלאן ללא זלאטן, שנעדר מהמגרשים מאז אמצע חודש ספטמבר. גם טיאגו סילבה היה חסר לא מעט פעמים, אסקיאל לאבצי סבל מפציעה, אדינסון קבאני הורחק והסגל ממילא לא ארוך במיוחד, אבל בלאן הסתדר. הוא נתן קרדיט נרחב ללוקאס מורה אחרי שלא ממש האמין בו בעונה שעברה, ובעיקר החזיר לחיים את חאבייר פסטורה, שכבר היה בדרך החוצה. הארגנטינאי, גם אם לא כבש העונה בליגה, הפך לעוגן בקישור וזכה להכי הרבה דקות משחק מבין כל שחקני השדה בקבוצה.

כולם דיברו, ועדיין מדברים, על השינוי האדיר שחולל מרסלו ביילסה במארסיי. המאמן הארגנטינאי אכן יצר בסטאד ולודרום כוח שיש להתחשב בו, אבל בקרב הישיר מול בלאן הוא הפסיד בנוקאאוט. מאמן פ.ס.ז' זיהה את החולשה של מארסיי בצד שמאל, וכך סרז' אורייה ולוקאס חגגו על ברנאר מנדי חסר האונים. ההגנה של מארסיי חסרה גם כך שלושה שחקנים, ותכנית המשחק של בלאן עבדה נהדר עוד לפני שנדרש לשלוח את זלאטן למגרש. אולי בימים הקרובים יזכה אלוף העולם מ-1998 להפוגה תקשורתית. לפחות עד התיקו הבא. אחריו, הוא כבר ישמע על המועמד החדש לתפוס את תפקידו.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן לצד המאמן לורן בלאן. רויטרס
חוטף ביקורות מכל עבר, למרות שעדיין לא הפסיד העונה. לורן בלאן לצד זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

פלופ השבוע

מריו באלוטלי - ליברפול

0 בעיטות לשער
0 בעיטות למסגרת
0 מצבים שייצר
1 כרטיסים צהובים

זה היה המאזן העלוב של מריו באלוטלי במשחק הביתי מול צ'לסי. בדקה ה-19 הוא כבר הצליח לשים כדור ברשת, אבל המהלך נפסל בגלל נבדל וכך התווספה לאוסף עוד הופעה אומללה. החלוץ הפרובלמטי עדיין מחפש שער בכורה העונה בפרמיירליג. אם נוסיף את ארבעת משחקי הליגה האחרונים שלו במדי מילאן, נקבל 13 משחקי ליגה ללא הבקעה - הבצורת הארוכה ביותר בקריירה שלו.

ברנדן רוג'רס ידע שהוא יכול ליפול בגדול עם הבחירה בבאלוטלי, אבל גם הוא לא חשב שהחיבור יהיה כל כך גרוע. ליברפול סובלת מהתקפה אנמית (מלך השערים של הקבוצה, לצד ראחים סטרלינג, הוא שער עצמי עם שלושה כיבושים) וחרושת השמועות לגבי החלפת באלוטלי בינואר רק הולכת וגוברת. דווקא כשהוא על הקרשים, החליט אנטוניו קונטה לתת בכל זאת את הצ'אנס לבאלוטלי. הוא סיים את סדרת החינוך וזימן את החלוץ לסגל של נבחרת איטליה. משם תבוא הישועה?

שחקן ליברפול מריו באלוטלי. AP
עד כה, לוקח בליכה את תואר הפלופ של הפרמיירליג. מריו באלוטלי/AP

מהלך השבוע

השער העצמי הביזארי של כריסטוף קראמר

יותר נכון, המהלך ההזוי של השבוע. לא ברור על מה חשב כריסטוף קראמר ברגע שניסה להחזיר את הכדור לשוער יאן זומר בדקה ה-58. זעזוע המוח מגמר המונדיאל חזר להשפיע? היה זה הבלק-אאוט של השנה? יום לפני משחק החוץ מול דורטמונד, כך על פי קראמר עצמו, הוא שוחח עם חבר בטלפון והבהיר לו: "שער עצמי? לי זה לא יקרה". קרה, ועוד איך קרה. לאחר מעשה הודה: "טוב, זה יכול לקרות. יותר הפריע לי ששיחקנו חרא".

אז מה היה שם בעצם? במצב של 0:0 בין דורטמונד הלחוצה לבורוסיה מנשנגלדבאך הבלתי מנוצחת, קיבל קראמר כדור מהבלם שלו ולפתע שלח אותו מ-44.5 מטרים בקשת גבוהה, אחורה, לכיוון שערו. אלא שהכדור חלף גבוה מעל זומר שניצב על קו ה-16, ונעצר רק ברשת. הפסד בכורה לגלדבאך ושער ניצחון ביזארי מאין כמוהו מבחינת דורטמונד. בגרמניה כבר הגדירו אותו כ"שער העצמי הכי טוב בתולדות הבונדסליגה".

צפו בשער המוזר, באדיבות ספורט1

GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: לוקאס קריוס (מיינץ) - אחד השוערים המבוקשים באירופה
מגן ימני: דריל ינמאט (ניוקאסל) - שני בישולים מצוינים
בלם: פדריקו בארבה (אמפולי) - התמודד בגבורה עם קלוזה וגם כבש
בלם: דויד לואיז (פריס סן ז'רמן) - שמר על ריכוז והעלים את ג'יניאק
מגן שמאלי: ריאן ברטרנד (סאות'המפטון) - פורח אצל קומאן
קשר: טוני קרוס (ריאל מדריד) - שער בכורה אלגנטי של מנהל העבודה
קשר: פאבל אולקובסקי (קלן) - הוסט לקישור והחזיר עם צמד, בישול והמשחק הטוב בקריירה
קשר: נביל פקיר (ליון) - הילדים מככבים בסטאד דה ז'רלאן
חלוץ: תומאס מולר (באיירן מינכן) - השלושער הראשון העונה בבונדסליגה, אין מתאים ממנו
חלוץ: סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי) - מה פלגריני היה עושה בלעדיו?
חלוץ: קרלוס טבס (יובנטוס) - שחקן השבוע

שחקני ריאל מדריד גארת' בייל, טוני קרוס חוגגים. רויטרס
לא רק מבשל. טוני קרוס חוגג עם גארת' בייל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully