וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם פירלו מוחא כפיים: פול פוגבה מככב במדור נבחרי השבוע

26.1.2015 / 7:00

המאסטרו של יובנטוס מהלל, הסוכנים כבר מדברים על השחקן היקר בהיסטוריה. פול פוגבה מתפתח למפלצת כדורגל נדירה וזוכה לכבוד במדור נבחרי השבוע, לצד התלמיד של מוריניו, הסנסציה של הגביע האנגלי והאיש שאת החוזה הבא שלו יקבל אולי ב-WWE

פול פוגבה, יובנטוס. AP
גם פירלו מהלל. פול פוגבה/AP

שחקן השבוע

פול פוגבה - יובנטוס

במשך שנתיים וחצי אנדראה פירלו משתף פעולה עם פול פוגבה במרכז השדה של יובנטוס. בתקופה הזו, הוא ראה כיצד אותו ילד בן 19 שלא קיבל צ'אנס במנצ'סטר יונייטד, מתפתח לכדי אחד הקשרים הטובים בעולם. מפלצת כדורגל של ממש. יחד עם החברים, פירלו עמד לא פעם ומחא כפיים לביצועים של הטאלנט הצרפתי באימונים. "הוא לא מפסיק להשתפר, זה באמת מדהים", אמר המאסטרו האיטלקי שצפה הפעם במשחק מהצד. ואין עדות מהימנה מזו. "הוא יכול להפוך לשחקן ענק. אם יישאר עם הראש על הכתפיים, הוא יעשה היסטוריה".

ו-2015 באמת התחילה כאילו היא השנה של פוגבה. אחרי חודשיים ללא שער, כולל ביקורות מסוימות על יכולתו לפני הפגרה, פוגבה חזר עם הופעה מבריקה מול נאפולי, כבש בחגיגות השערים מול ורונה בגביע ובליגה, והאריך את הרצף לארבעה משחקים עם תצוגת תכלית נגד קייבו. יובנטוס לא הרשימה ואפילו נראתה פגיעה במחצית הראשונה, אבל פוגבה דאג להעביר אותה גם מעל המכשול הזה בקלילות מזהרת. אין דרך אחרת לתאר את האופן בו השתחרר מארבעה משחקים על שני מטרים בעזרת טכניקה עילאית. רגע שהזכיר אחד, זינדין זידאן. אל השליטה האבסולוטית בכדור, הפיזיות המרשימה והיכולת להכתיב קצב, הוא הוסיף בחודש הראשון של השנה החדשה נדבך נוסף - מספרים.

בגול שלו הוא עבר שחקן בקלילות והפציץ פנימה בשמאל מ-18 מטרים. לאחר מכן הוא השתלט כמו וירטואוז על כדור גובה, בעט מהאוויר למסגרת ואת הריבאונד המשיך פנימה סטפן ליכטשטיינר. בישול שלא יירשם בסטטיסטיקה. "פוגבה שינה את המשחק, זה מה שמייחד שחקן גדול", סיכם המאמן המפסיד רולאנדו מראן. שישה שערי ליגה באמתחתו, אחרי שיצא לפגרה עם שלושה בלבד. שער אחד חסר כדי להשוות את המאזן מהעונה שעברה. ההשפעה, בכל מקרה, כבר התעצמה. הצרפתי בן ה-21 (בסך הכול 21!) הוא השחקן בעל הציון הממוצע הגבוה באתר הסטטיסטיקה Who Scored ועל פי בדיקות שעשתה יובנטוס אחרי שהאריכה את חוזהו עד 2019, אם תמכור אותו בתקופה המדוברת, הוא גם יהיה השחקן היקר אי פעם. ופירלו הרי הבטיח היסטוריה.

אייטור קראנקה מנג'ר מידלסבורו (ימין). GettyImages
הגלקטיקו של מידלסברו. אייטור קראנקה/GettyImages

מאמן השבוע

אייטור קראנקה - מידלסברו

מנואל פלגריני רועד לפני כל מפגש עם ז'וזה מוריניו - האיש שכינה אותו בלעג "המפסיד הטוב ביותר בתולדות ריאל מדריד". הצ'יליאני אמנם ניצח אותו לראשונה בגביע לפני כשנה, אך היה זה אירוע יוצא דופן. הפעם היחידה בעשרה מפגשים. שניים אחרים הסתיימו בתיקו, עוד שבעה הוא הפסיד. אל העימות הבא ביניהם, בשבת הקרובה בסטמפורד ברידג', פלגריני יגיע מנקודת השפל העונתית. אחרי שהפסיד ללא אחר מאשר... העוזר של מוריניו.

אייטור קראנקה היה יד ימינו של "המיוחד" במדריד. אחרי שלוש שנים כעוזר מאמן, בלם העבר פרש כנפיים והחליט לנסות להמריא בכוחות עצמו. הבחירה הייתה מפתיעה: מידלסברו מליגת המשנה באנגליה. קראנקה נחת בריברסייד סטדיום בנובמבר 2013, כמאמן הלא-בריטי הראשון בתולדות המועדון. הרבה סימני שאלה היו סביב קראנקה בשנה הראשונה, אבל היום הוא כבר "הגלקטיקו של מידלסברו". הוא מושפע בעיקר מהסגנון הטקטי של מוריניו, שואב השראה ממוריניו ואפילו נשמע כמו מוריניו. והעונה זה עובד מצוין. פלגריני יכול להעיד.

מידלסברו הפסידה רק פעם אחת מאז אוקטובר, כפתה על ליברפול דו קרב פנדלים בגביע הליגה והתקדמה למקום השני בצ'מפיונשיפ כדי להפוך למועמדת לעלייה, אף על פי שמעטים נתנו לה סיכוי בתחילת העונה. גם לפני הביקור במנצ'סטר לא ספרו את הקבוצה של קראנקה, אבל בסיום המשחק היו אלה 5,000 אוהדי בורו שחגגו ניצחון 0:2 ענק במגרשה של אלופת אנגליה. מידלסברו הייתה מאורגנת, דינמית ויעילה. קבוצה ששמה דגש על הפרטים הקטנים וגם נהנית מלא מעט מזל. נו, כמו קבוצה של מוריניו. או יותר נכון - לאור הסנסציה הנוספת של הגביע - כמו קבוצה של קראנקה. "אני לא מאמין שניצחנו אותם ככה", הודה בסיום המאמן הספרדי הנרגש. "אני גאה בשחקנים, בצוות, באוהדים. בכל המועדון. אי אפשר לתאר את התחושות". בעונה הבאה מול המנטור בפרמיירליג?

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן מילאן פיליפ מקסס (ימין) חונק את קפטן לאציו סטפאנו מאורי (מרכז). AP
אולי ישיג חוזה אצל וינס מקמהון. פיליפ מקסס/AP

פלופ השבוע

פיליפ מקסס - מילאן

גם ביום בו כריסטיאנו רונאלדו העצבני מקבל אדום ומתחנן לתפוס את המשבצת הזו, מגיע שחקן אחר שמאבד את הראש בצורה מכוערת עוד יותר ו"מרוויח" את תואר פלופ השבוע. פיליפ מקסס בעצמו לא יכול היה להסביר על מה לעזאזל חשב בתוספת הזמן. ההפסד של מילאן המאכזבת כבר היה חתום ונעול לאור הפיגור 3:1 מול לאציו, ולפתע מקסס הזועם נזכר בעברו ברומא והחליט לסגור חשבון עם סטפנו מאורי שדחף אותו חצי דקה לפני כן.

גם החברים לא הצליחו לרסן את הבלם הצרפתי בן ה-32, שחיכה לשעת הכושר. הוא הצמיד את ראשו לזה של מאורי והוסיף צ'וק סלאם שלא היה מבייש את הולק הוגאן בימיו הגדולים. התפרצות הזעם של החונק מטולוז הובילה למהומה על כר הדשא וכמובן להרחקתו, כאשר כעת צפוי לו עונש כבד מאוד. לאור היכולת העלובה שלו בתקופה האחרונה, לא בטוח שמילאן תצטער. מקסס, לעומת זאת, לא מפסיק להתנצל. הוא כבר הבין שהאקט האלים הזה סתם את הגולל על הסיכוי הקלוש שהרוסונרי יאריכו את חוזהו שיסתיים בקיץ הקרוב. ציוץ בטוויטר של אחד מאוהדי מילאן היטיב לסכם את המצב העגום של הקבוצה: "ממאלדיני ונסטה... לספאטה ומקסס". עצוב.

שחקני ברדפורד סיטי חוגגים. GettyImages
סנסציה נדירה, פינאלה מושלם. שחקני ברדפורד חוגגים/GettyImages

מהלך השבוע

השער הרביעי של ברדפורד סיטי

נציגות נוספת למחזור הסנסציוני של הגביע האנגלי. בדקה ה-38, כאשר ראמירס העלה את צ'לסי ל-0:2 קל על ברדפורד סיטי, אף אחד לא העז להעלות בדעתו את האפשרות הקלושה ששחקני הקבוצה המדורגת שביעית בליג 1 (השלישית בהיררכיית הליגות באנגליה) יהיו אלה שיחגגו בסיום בסטמפורד ברידג'. גם הם לא. אבל הבלתי ייאמן קרה. הקבוצה הגאה של ז'וזה מוריניו, זו שמוליכה את הפרמיירליג כמעט לאורך כל העונה ונחשבת לאחת המועמדות לזכות בליגת האלופות, הייתה החל מאותו רגע לא יותר מתפאורה נחמדה בהצגת המופת של ברדפורד.

אחרי שהמהפך הושלם בצורה מזהירה ומוריניו יצא מדעתו על הקווים, הגיעה הדקה הרביעית של תוספת הזמן ואיתה מהלך חלומי. בדקה זו, שחקני ברדפורד נראו כמו אלופי עולם שמשתעשעים במשחק ראווה מול ילדים בכחול ולא מול מיליונרים שמככבים כבר שנים בטופ האירופי. המחליף מארק ייטס קיבל כדור בצד שמאל, מסר עם החלק החיצון של רגל ימין לחלוץ ג'ון סטד ובינתיים ביצע תנועה לרחבה. סטד, כמו חלוץ קלאסי, ביצע מהלך דומה לשער השלישי. הוא החזיק את הכדור בעודו עם הגב אל השער, שמר את המגן אנדראס כריסטנסן מאחוריו ואז הכניס כדור עומק בין ארבעה שחקנים לאותו ייטס שהחל את המבצע והתכבד לסיים אותו עם כדור אלגנטי לרשת של פטר צ'ך. לפנתיאון של הגביע האנגלי.

מאורו איקרדי אינטר מול אמיליאנו מורטי טורינו. GettyImages
הגן מצוין וגם הבקיע שער דרמטי. אמיליאנו מורטי עוצר את מאורו איקרדי/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: אדם בוגדן (בולטון) - תשע הצלות שגרמו לליברפול להתעניין בו
מגן ימני: מרקיניוס (פריס סן ז'רמן) - אולי עדיף על ואן דר ויל ואורייה?
בלם: רומן ז'נבואה (ניס) - העלים את ג'יניאק והעניש את מארסיי
בלם: אמיליאנו מורטי (טורינו) - ניצחון ראשון של קבוצתו בסן סירו מאז 1988
מגן שמאלי: חאומה קוסטה (ויאריאל) - שבעה משחקי בית רצופים ללא ספיגה
קשר: פול פוגבה (יובנטוס) - שחקן השבוע
קשר: תומאש רוזיצקי (ארסנל) - כמו בימים הטובים
קשר: ז'וליאן פרה (קון) - שער ושלושה בישולים מול האקסית
חלוץ: ג'ון סטד (ברדפורד סיטי) - תצוגת תכלית של חלוץ מטרה קלאסי
חלוץ: מרואן שמאק (קריסטל פאלאס) - אצל פארדיו, כל מטאטא יורה
חלוץ: ניימאר (ברצלונה) - ניצח את מסי בנקודות

ניימאר שחקן ברצלונה מול אלצ'ה. רויטרס
זכה לעדיפות הפעם. ניימאר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully