וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הקוטיניו גדול יהיה: פיליפה קוטיניו במדור נבחרי השבוע

23.11.2015 / 9:00

הברזילאי של ליברפול קבר את מנצ'סטר סיטי זו העונה השלישית ברציפות והוכיח פעם נוספת למי שעדיין לא הבין (דונגה) שהוא כוכב אמיתי. עוד במדור נבחרי השבוע: המאמן שלעג למיליארדר, השחקן הכי עצבני באיטליה והרגע שסימל יותר מכל את הקלאסיקו

one

בווידאו: תקציר הקלאסיקו הגדול, כולל השער הנפלא של אנדרס אינייסטה

שחקן השבוע

פיליפה קוטיניו - ליברפול

באפריל האחרון, רגע לפני הדרבי של מנצ'סטר, פורסם בתקשורת באנגליה כי מנצ'סטר סיטי מתכוונת להציע 35 מיליון ליש"ט לליברפול כדי לרכוש את פיליפה קוטיניו. מאחורי הטירוף היה היגיון, הרי קוטיניו כבש את שערי הניצחון של ליברפול על הסיטיזנס חודש לפני כן וגם בעונת 2013/14. בשבת הוא לבש את המדים התכולים, אבל זה היה רק לרגע, כשהחליף חולצות עם ראחים סטרלינג בתום המשחק בו קבר את התכולים עונה שלישית ברציפות. אחרי המופע הקסום שלו באצטדיון איתיחאד, מנואל פלגריני וגם מנהליו ורבים מאוהדי סיטי, ודאי מצטערים שלא מדובר בחילוף קבוע.

קוטיניו גרם לשחקני היריבה להיראות לפרקים כמו שחקני קבוצת ילדים. השליטה האבסולוטית שלו בכדור הביכה את המארחים פעם אחר פעם, ושיתוף הפעולה שלו עם רוברטו פירמינו, אותו שכנע בקיץ להצטרף לליברפול, נראה כמו בחלומות הכי ורודים שהיו לברנדן רוג'רס. יורגן קלופ הצליח לחבר בין צמד הברזילאים, ומול מנצ'סטר סיטי הכישרון התפרץ ב-32 דקות ראשונות מהפנטות. קוטיניו בן ה-23 התחיל במהלך שהוביל לשער של אליקים מנגלה וגם היה שם כדי להטריד אותו. לאחר מכן הוא סיים באלגנטיות בין רגליו של ג'ו הארט וחגג את שערו הרביעי בקריירה לרשת מנצ'סטר סיטי, ובדקה ה-32 בישל לפירמינו עם הקפצה נהדרת, בגול ברזילאי קלאסי. "הוא מאסטרו, פשוט תאווה לעיניים", החמיא ג'יימי רדנאפ, שחקן ליברפול בעבר ופרשן "סקיי ספורטס" בהווה. "עכשיו אנחנו רואים את ההשפעה של קלופ. הוא מצליח להוציא את המיטב משחקני המותרות שלו. וקוטיניו? הוא לא מהעולם הזה".

חמישה שערים (כמו בשתי העונות הקודמות שלו באנגליה) ושלושה בישולים יש לקוטיניו העונה בליגה, כשארבעה מהשערים ושלושה מהבישולים הגיעו בששת המשחקים תחת שרביטו של קלופ. בכל המסגרות, המאזן שלו עומד על תשעה שערים ב-18 משחקים. שער בכל שני משחקים. ועדיין, זה לא הספיק כדי להיכלל בסגל לשני המשחקים של ברזיל מול ארגנטינה ופרו במוקדמות המונדיאל. דונגה הפקיר, קלופ הרוויח. עכשיו הוא רק צריך לקוות שלא ייפצע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פיליפה קוטיניו שחקן ליברפול. רויטרס
איך דונגה ויתר עליו? פיליפה קוטיניו/רויטרס

מאמן השבוע

ברונו לבאדיה - המבורג

לפני חמש שנים, דווקא אחרי שהגיע עם הקבוצה לחצי גמר הליגה האירופית, ברונו לבאדיה פוטר מהמבורג. למרות התחושות הקשות, הוא הסכים לחזור לקראת סיום העונה שעברה והציל את הקבוצה, ממש בשיניים, מירידה היסטורית לבונדסליגה השנייה. והנה עכשיו, הוא על סף חתימה על חוזה חדש, אחרי שעקץ את דורטמונד ביום שישי והגיע ל-18 נקודות - רף אותו חצתה המבורג רק בפברואר בעונה שעברה - כבר באמצע נובמבר. אחרי הסיוט ושלל הסערות מאשתקד, מקום 10 ושקט במרכז הטבלה זו הצלחה כבירה.

בגרמניה נותנים ללבאדיה את הקרדיט. הוא הצליח להחיות את הקריירה של לואיס הולטבי, אחד הפלופים הגדולים של העונה שעברה, וגם ייצב את ההגנה הרעועה בעזרת צירופו של אמיר ספאחיץ' הוותיק, שככל הנראה ייעדר עכשיו תקופה ארוכה בגלל פציעה בברך. והכי חשוב, הוא הקרין שקט על כל המערכת. ההדחה המביכה מהגביע באוגוסט לא פגמה בכניסה לליגה ותקריות המשמעת שתפסו כותרות בשנים האחרונות, צומצמו למינימום. רוחות חדשות מנשבות במועדון הפאר.

השיא מבחינת המבורג הגיע כאמור ביום שישי, ב-1:3 המפתיע למדי על סגנית המוליכה. מעטים נתנו להמבורג סיכוי, במיוחד לאור העובדה שהחזיקה עד למשחק בהתקפה השנייה הכי גרועה בליגה ולבאדיה עצמו ניצח את דורטמונד רק פעם אחת בקריירה (מתוך שמונה משחקים). אבל הולטבי, פייר מישל לאזוגה ושות' דאגו לשפר את הסטטיסטיקה של מאמנם ולקרב אותו לחוזה החדש. לבאדיה הצליח לגבור על תומאס טוכל בעזרת שימוש בנשק שלו, עם לחץ אדיר שהפעילו שחקני ההתקפה של המבורג על הגנת דורטמונד, עד לאיבודי הכדור באזורים המסוכנים. שחמט טקטי.

לאחר "המשחק שהחזיר את המבורג לנורמליות", הרשה לעצמו לבאדיה גם לענות לביקורת של המשקיע המיליארדר קלאוס מיכאל קונה, שטען ערב המשחק כי הקבוצה לא נבנתה מספיק טוב וזקוקה לחיזוק בהתקפה. "אני הראשון שאגיע למר קונה כדי לאסוף את המזוודות", השתעשע לבאדיה. "אני מיד אחשוב על רכש אפשרי. אפילו נגד דורטמונד ראיתי שני מועמדים מהקבוצה היריבה".

ברונו לבאדיה מאמן המבורג. Martin Rose, GettyImages
הרוויח את החוזה החדש. ברונו לבאדיה/GettyImages, Martin Rose

פלופ השבוע

דומניקו ברארדי - ססואולו

יום ראשון סיפק הצצה לשני הצדדים של דומניקו ברארדי. בבוקר, קיבלנו תזכורת לכישרון הגדול, כשבאיטליה דיווחו כי בקיץ יובנטוס תרכוש אותו בחזרה תמורת כ-18 מיליון יורו ותעניק לו חוזה עד 2021. כמה שעות לאחר מכן, על כר הדשא במראסי, ברארדי חם המזג הזכיר לכולם מדוע הוא עדיין לא בסגל של אלופת איטליה אלא רק בססואולו הקטנה. בדקה ה-41 הוא הופל על ידי כריסטיאן אנסלדי, ובתגובה הרים את שתי הרגליים שלו לכיוון מבושיו של המגן הארגנטינאי. הכרטיס האדום נשלף מיד, ולא בפעם הראשונה.

למעשה, ברארדי בן ה-21 הורחק בכל אחת משלוש העונות שלו בסרייה A, במהלכן נשלפו לעברו יותר כרטיסים מלכל שחקן אחר: שלושה אדומים (כולם ישירים) ו-27 צהובים ב-71 משחקים בלבד. ומדובר בשחקן התקפה. ססואולו הצליחה להשוות בתוספת הזמן, אבל גם ספגה את ה-2:1 במהלך האחרון של המשחק. והאצבעות המאשימות הופנו לכיוונו של הטאלנט הסורר. "הוא מקבל אדומים ומושעה באופן קבוע, זה כבר נהיה עניין שבשגרה", זעם המאמן אוזביו די פרנצ'סקו. "ההרחקה שלו הרסה את תכנית המשחק שלנו". ובעיות המשמעת? הן עוד עלולות להרוס את המעבר של ברארדי ליובנטוס.

דומניקו ברארדי שחקן ססואולו. AP
לפעמים העצבים עולים גם על הכישרון. דומניקו ברארדי/AP

מהלך השבוע

הגול של אנדרס אינייסטה בקלאסיקו

הוא חיכה 40 משחקים כדי לכבוש שוב בליגה. ממרץ 2014 עד נובמבר 2015. בשני המקרים, זה קרה בסנטיאגו ברנבאו. הפעם, גם אוהדי ריאל מדריד לא נותרו אדישים ומחאו כפיים לאיש שמ-2010 הוא יקיר ספרד. אנדרס אינייסטה, כידוע, לא מרבה לכבוש. הוא גם אף פעם לא נודע בבעיטות התותח שלו. אבל הכדור הזה שירה לחיבורים של קיילור נבאס בדקה ה-53 של הקלאסיקו המוחץ, היה באמת שער מיוחד.

הוא זה שבנה את השער עם מסירה לניימאר, וידע לעשות את התנועה הנכונה כדי לקבל בחזרה. הברזילאי סגנן את המהלך עם עקב אלגנטי, ואז אינייסטה, שהקדים את מרסלו וסרחיו ראמוס הגולשים, ירה פגז - בטח במונחים שלו - היישר אל הרשת הגבוהה. ומשם, הריצה לזרועותיו של ליאונל מסי הייתה קצרה. המהלך הזה, וגם החיבוק הזה, סימלו את הקלאסיקו בברנבאו. הם גם סיפרו טוב מכל את סיפורה של ברצלונה הנוכחית.

אנדרס אינייסטה שחקן ברצלונה חוגג. GettyImages
הסמל אחראי כמובן לרגע הסמלי בקלאסיקו. אנדרס אינייסטה/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: סטיב מנדנדה (מארסיי) - מפגן הצלות מרשים בניצחון בסנט אטיין
מגן ימני: ז'רמי פייה (ניס) - הצטיין בתפקידו החדש, ועוד נגד קבוצת נעוריו
בלם: חאבי מרטינס (באיירן מינכן) - מיקום מעולה, אחוזי דיוק גבוהים ושער לקינוח
בלם: ריאן שואוקרוס (סטוק סיטי) - החזרה שלו שינתה לגמרי את הגנת הפוטרס
מגן שמאלי: אדם מסינה (בולוניה) - שחקן הנבחרת הצעירה של איטליה ממשיך להרשים
קשר: רוס בארקלי (אברטון) - השילוב שלו עם לוקאקו עוד יזיק לקבוצות רבות
קשר: פיליפה קוטיניו (ליברפול) - שחקן השבוע
קשר: אנדרס אינייסטה (ברצלונה) - גם אוהדי ריאל מדריד מחאו כפיים
חלוץ: מקס קרוזה (וולפסבורג) - כמו הקבוצה שלו, לא מסתפק בשער אחד
חלוץ: ג'יימי ורדי (לסטר סיטי) - סיפור הסינדרלה האולטימטיבי. השתווה לוואן ניסטלרוי
חלוץ: ניימאר (ברצלונה) - רונאלדו פרש את השטיח, מסי עמד בצד והריע

ציוץ השבוע: ולבואנה ובנזמה מחליפים תפקידים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully