וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור הזהב מחכה לו: קווין דה בראונה פורח במערך של גווארדיולה

1.10.2017 / 8:00

מלך הבישולים של הפרמיירליג אשתקד עובר שדרוג נוסף העונה, שהוכיח את עצמו בניצחון בקרב הישיר מול אדן הזאר. הבלוג של יוכין על קשר כמעט מושלם, שבדרכו להפוך לשחקן הטוב בעולם

עריכת וידאו: מתן חדד

ז'וזה מוריניו מחכה לו בדרבי של מנצ'סטר רק בעוד חודשיים, אבל את השער הראשון בחייו נגד צ'לסי הוא כבר השיג אתמול (שבת). קווין דה בראונה, שנזרק בזמנו מסטמפורד ברידג' על ידי המנג'ר הפורטוגלי, חזר ללונדון כדי לנצח את קרב הצמרת הענק מול האלופה ולשמור את מנצ'סטר סיטי בפסגה, על חודו של שער אחד מעל היריבה העירונית. כך השלים הבלגי שבוע חלומי במהלכו הרשית פעמיים בעיתוי חשוב. ביום שלישי, הוא שלח כדור מסובב מרהיב לרשת שחטאר דונצק בליגת האלופות, ברגלו הימנית החזקה. אתמול הוא השתמש דווקא בשמאל כדי להכניע את טיבו קורטואה בטיל נוסף מחוץ לרחבה, והדבר רק מדגיש את רב גוניותו הפנומנלית.

לדה בראונה חשבון ארוך עם קורטואה. לפני חמש שנים, חברתו דאז של הקשר בגדה בו עם השוער, והעסק אף זכה לחשיפה תקשורתית לא מבוטלת. אומרים שהשניים השלימו, אבל הם בוודאי לא חברים קרובים, וזו תחושה נהדרת לכבוש נגדו. עם יתר שותפיו לנבחרת יש לדה בראונה יחסים טובים הרבה יותר, אולם עם אדן הזאר ניכרת גם יריבות ספורטיבית מסוימת. מיהו הכוכב הגדול של בלגיה? מי המנהיג המוכשר ביותר של הדור?

עוד בנושא

מנצ'סטר סיטי ניצחה את צ'לסי 0:1 בחוץ משער ניצחון של דה בראונה
גם פפגווארדיולה התלהב מדה בראונה בסיום: "הוא פשוט עושה הכל"
הבלגים לוהטים: גם פלאיני ולוקאקו כבשו ב-0:4 של מנצ'סטר יונייטד

קווין דה בראונה שחקן מנצ'סטר סיטי עם פפ גווארדיולה. רויטרס
שינה את התפקיד של דה בראונה. פפ גווארדיולה/רויטרס

הרעיון של מרטינס, היישום של גווארדיולה

התברר שלא טריוויאלי אפילו למצוא את האיזון הנכון ביניהם על המגרש. על הנייר, הזאר משחק באגף ודה בראונה במרכז, אבל בפועל זה הרבה יותר מורכב, והמאמן הלאומי הקודם מארק וילמוטס נכשל לחלוטין במשימה לפתור את הפלונטר. לרוברטו מרטינס, שהחליף אותו אחרי הפיאסקו ברבע גמר יורו 2016, היו רעיונות חדשים. ראשית, הובהר לכל המעורבים כי אין באנקרים בהרכב הנבחרת. אף אחד לא יכול להרגיש שמקום בהרכב רשום על שמו בטאבו, וזה הגיוני כאשר נמצאים בסגל גם דריס מרטנס, ראג'ה נאינגולן, מוסא דמבלה, יאניק קראסקו. שנית, מרטינס ניצל משחקים מול יריבות נחותות במוקדמות המונדיאל על מנת לאלתר. במפגש מול אסטוניה לפני שנה, למשל, הוא שילב את דה בראונה בעמדה נסוגה בקישור, כאשר הזאר ומרטנס איישו את המשבצות מאחורי רומלו לוקאקו.

פפ גווארדיולה ראה והתלהב. "אולי גם אני אנסה אותך בעמדה הזו", אמר מאמן סיטי לחניכו. למעשה, הוא שינה במידה מסוימת את התפקיד של הכוכב הבלגי עוד קודם לכן. אצל מנואל פלגריני היה דה בראונה הפליימייקר האולטימטיבי במערך המסורתי 1-3-2-4. הבוס הקטלוני שינה את השיטה, עבר לשחקן עם פרננדיניו כקשר אחורי בודד סטייל סרג'יו בוסקטס, ויישם במשחקים לא מעטים משהו בין 1-4-1-4 ל-3-2-1-4. בגישה זו, דה בראונה שיחק בעמדה קצת אחורית יותר בהשוואה ל-2015/16, אך תפקיד חיוני היה שמור לרכש החדש אילקאי גונדואן. הוא היה אמור להיות סוג של אינייסטה - החוט המקשר בין הגנה להתקפה, האיש ששולט בקצב. לרוע מזלו של הגרמני, הוא קרע רצועות בברך בדצמבר וגמר את העונה. הדבר איפשר ליאיא טורה לקבל מחילה ולשוב להרכב, אך השפיע גם על התפקיד של דה בראונה, שלמד רבות מהכוכב הוותיק מחוף השנהב.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מוסא סיסוקו שחקן ניוקאסל (למטה) מול יאיא טורה שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
בנעליים שלו. יאיא טורה/רויטרס

"מספר 8 חופשי"

הבלגי פרח אשתקד. מלך הבישולים המיתולוגי בבונדסליגה במדי וולספבורג ב-2014/15 קיבל את התואר גם בפרמיירליג עם 18 אסיסטים. ובכל זאת, יש שיטענו כי הוא עשה קפיצת מדרגה נוספת העונה? עדיין מוקדם לקבוע זאת, אבל דה בראונה קיבל תפקיד נסוג עוד יותר ב-3-3-4 המיושם כעת על ידי גווארדיולה. זה דומה להרפתקה של מרטינס בנבחרת, ובמובנים לא מעטים הוא ממלא את התפקיד של יאיא טורה במיטבו. הבלונדיני לעולם לא יהיה חזק פיזית כמוה, אולם היכולת האתלטית שלו משתפרת עם הזמן, והוא הופך יעיל יותר בחילוץ כדורים ובמשחק ההגנה, עם שיפור מתמיד במאזנים הסטטיסטיים לאורך שלוש השנים האחרונות. הוא מקבל אשראי בלתי מוגבל מהמאמן, ויד לו יד חופשית לנוע על פני כל המגרש. אין מגבלות, חוכמת המשחק שלו קובעת את הכל. הוא מכתיב את הקצב ומנווט את כל הקבוצה. עם שותף אדיר בדמותו של דויד סילבה לצידו, זה אפילו קל יותר.

כבר לפני שנה אמר דה בראונה: "אני כבר לא משחק כמו מספר 10 אלא מספר 8 חופשי. אני צריך להיות בכל מקום בו הקבוצה זקוקה לי". וגווארדיולה מאושר עד הגג. "קווין הוא אחד השחקנים הטובים ביותר שראיתי בחיי, כי הוא מסוגל לעשות הכל. הוא כוכב ברמה הגבוהה ביותר, ואנחנו מאושרים וגאים על כך שהוא משחק אצלנו", אמר המאמן אחרי המופע ב-0:5 על ליברפול בתחילת ספטמבר. הבלגי העמיד אז בכדור גאוני את קון אגוארו מול השוער בדרך לשער היתרון, עוד לפני שסאדיו מאנה הורחק, הוסיף בישול גם לגבריאל ז'סוס, והיה מעורב בכל המהלכים של סיטי.

הוא האדריכל, והוא אוהב את זה. כמו מסוט אוזיל, דה בראונה טוען: "אני נהנה לבשל יותר מאשר להבקיע". בניגוד לאוזיל, הספק העבודה שלו גבוה בכל משחק ובכל רגע נתון, והשינוי הטקטי ממש לא הפתיע אותו. "תמיד ידעתי שעם הזמן אעבור לעמדה נסוגה יותר ויותר, כי התכונות שלי שונות בהשוואה לשחקני אגף. יש שחקנים שטובים בכדרור תוך כדי ריצה בזכות המהירות שלהם. אני מתמחה בעיקר במסירות. למדתי המון מפרננדיניו, דויד סילבה ויאיא טורה, ואני ממשיך להשתפר בנושא", הוא אומר.

בנוסף, הבעיטות המעולות ממרחק הופכות את דה בראונה לנשק קטלני דווקא כשהוא מגיע מאחור - השער מול שחטאר הדגים זאת נהדר. אתמול בא לידי ביטוי גם הכוח המתפרץ שלו. אין הרבה שחקנים בעולם שיודעים לזהות שטחים כמו הבלגי. הוא ניצל את המרווח בין שחקני צ'לסי, אירגן מסירה כפולה נהדרת עם גבריאל ז'סוס, אשר מוכיח באופן קבוע את חוכמתו הנפלאה, והבקיע ברגלו החלשה. בעצם, אין לו רגליים חלשות. אין לו נקודות תורפה. כמו שגווארדיולה טוען, מדובר בשחקן קרוב לשלמות.

מאמן  צ'לסי, אנטוניו קונטה. רויטרס
מתכון לפיאסקו. אנטוניו קונטה/רויטרס

ניצחון טקטי על קונטה וקאנטה

השער הזה היווה גם נצחון טקטי מוחץ של פפ על אנטוניו קונטה. בעונה שעברה ניצחה צ'לסי את סיטי פעמיים, בין היתר בזכות הצטיינותו של אנגולו קאנטה. הפעם, הלך האיטלקי על מערך שונה בתכלית שעבד נהדר בניצחון על אתלטיקו מדריד בליגת האלופות ביום רביעי. היה זה סוג של 2-3-5 בו משמש קאנטה דווקא את הקשר הקדמי ביותר בשלישיה, עם טיאמואה בקאיוקו מאחוריו. הרעיון יכול להיות יעיל נגד הקבוצה של דייגו סימאונה שלא אוהבת להחזיק בכדור, אולם מול סיטי הוא התברר כמתכון לפיאסקו. קאנטה הוא בדיוק האיש שמסוגל לזהות את התנועה של דה בראונה מעומק המגרש ולעצור אותו. בעוד הצרפתי היה עסוק במשימות התקפיות, הבלגי היכה בצד השני.

המערך של קונטה לא היטיב גם עם הזאר בתפקיד החלוץ השני. השותף של דה בראונה לנבחרת הלך לאיבוד, במיוחד אחרי הפציעה של אלברו מוראטה במחצית הראשונה אשר הותירה את הכחולים ללא חלוץ חוד קלאסי. וכך, ניצח את בראונה את הזאר לראשונה בקריירה, כי הרי אדן הפצוע לא היה על המגרש כאשר סיטי חגגה 0:3 בסטמפורד ברידג' באפריל 2016. שלוש הנקודות האלה עשויות להיות קריטיות מאוד במאבק על האליפות, הן מול צ'לסי עצמה והן מול מנצ'סטר יונייטד של רומלו לוקאקו, והן חשובות גם באופן אישי. דה בראונה הראה כי הוא הבלגי הטוב ביותר בליגה האנגלית.

בעצם, הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, ובקצב ההתפתחות הנוכחי בהחלט מסוגל להפוך במהרה לטוב מכולם. יש לא מעט טוענים לכתר ביום שאחרי ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, ודה בראונה בן ה-26 הוא אחד הבכירים שבהם. כדור הזהב מחכה לו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully