וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייב אין: ססאר אספיליקואטה הוא המנהיג החשוב של צ'לסי

6.11.2017 / 14:30

הוא לא החמיץ דקה בליגה בעידן אנטוניו קונטה, התפתח ממגן ימני למגן שמאלי ואז לבלם, וכעת הופך גם למלך בישולי צ'לסי בזכות הבנה מופלאה עם אלברו מוראטה. הבלוג של יוכין על שחקן ההגנה הטוב בפרמיירליג

ססאר אספיליקואטה שחקן צ'לסי חוגג. רויטרס
היה שווה לחכות. ססאר אספיליקואטה/רויטרס

בתחילת קיץ 2016, כאשר עשתה צ'לסי מאמצים גדולים להחתים את אלברו מוראטה מיובנטוס, יצא ססאר אספיליקואטה לחפש בית בלונדון עבור חברו. בסופו של דבר, חזר החלוץ לריאל מדריד אחרי שהאמין להבטחות של זינדין זידאן להפוך אותו לשחקן מפתח, והמגן נותר מאוכזב. "ססאר קצת כעס עלי אז, אבל השנה הוא סידר את הכל", אמר לא מכבר בחיוך מוראטה.

היה שווה לחכות. רבות דובר על החברות האמיצה בין רומלו לוקאקו לפול פוגבה, אשר היוותה שיקול משמעותי מאוד בהגעתו של הבלגי לאולד טראפורד, אך נכון לעכשיו הידידות בין שני הספרדים יעילה אפילו יותר בסטמפורד ברידג'. אתמול קיבל לוקאקו בעצמו טעימה מכך, כאשר חזר למגרשה של האקסית במדים האדומים וראה את מוראטה נוגח את שער הניצחול לזכות הכחולים מהגבהה מדודה של אספיליקואטה. בכך – תאמינו או לא – שבר שחקן ההגנה את שיא הבישולים האישי כבר עכשיו. המאזן האופטימלי עמד עד כה על ארבעה, וכעת יש לו כבר חמישה אסיסטים ב-11 משחקים. וכולם למוראטה!

עוד בנושא

צ'לסי גברה 0:1 על מנצ'סטר יונייטד אספיליקואטה, שוב בישל למוראטה
אחרי הניצחון: הרוחות סוערות בין אנטוניו קונטה לדויד לואיז
בליברפול נזכרים: 10 שנים לשלושער הבלתי נשכח של יוסי בניון

אלברו מוראטה צ'לסי חוגג. רויטרס
הנהנה העיקרי. אלברו מוראטה/רויטרס

שער אירופי ראשון

זה התחיל כבר במחזור השלישי עם הגבהה מושלמת נגד אברטון, המשיך עם אסיסט דומה בלסטר, ואז היה סידר אספיליקואטה גם שניים מתוך שלושה השערים של הסקורר מול סטוק. שבעה שערים יש למוראה בפרמיירליג, ואת רובם הוא חייב לעמיתו הנאמן. הכדור הנפלא מול השדים האדומים העלה את אספיליקואטה למקום השלישי בדירוג המבשלים בליגה כולה, מיד אחרי דויד סילבה וקווין דה בראונה. לא רע עבור בלם, אשר היה גם במקום הנכון בזמן הכי קריטי כדי לכבוש את שער הניצחון המאוחר על ווטפורד לפני שבועיים. לפיכך, מעורב אספיליקואטה ישירות בכשליש מהשערי הליגה של קבוצתו העונה.

באופן משעשע, גם בעונה שעברה מצא אספיליקואטה את הרשת בניצחון דרמטי על ווטפורד, אם כי השער ההוא היה חשוב פחות. המשחק התקיים אחרי שהכחולים כבר זכו באליפות, והמאמן אנטוניו קונטה ביצע שינויים נרחבים בהרכב, תוך שהוא מעניק דקות לשחקני ספסל (כולל ג'ון טרי). הספרדי שמר בכל זאת על מקומו, ונדמה כי הבוס לא מסוגל לדמיין את הקבוצה בלעדיו. אספיליקואטה היה השחקן היחיד בצ'לסי שהשלים 90 דקות בכל 38 משחקי הליגה בעונת האליפות אשתקד. גם העונה הוא לא החסיר שניה ב-11 משחקי פרמיירליג ראשונים. רק במפגש מול קראבח בליגת האלופות החליף קונטה את המנהיג שלו 15 דקות לסיום כאשר התוצאה כבר היתה 0:5. הוא עשה זאת כדי לאפשר לקהל להריע לשחקן האהוב ביותר, אחרי שהוא הבקיע את שערו האירופי הראשון בקריירה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן ריאל מדריד רפא בניטס. Denis Doyle, GettyImages
הגה פתרון יצירתי. רפא בניטס/GettyImages, Denis Doyle

הפריחה הראשונה – בזכות בניטס

כיום קצת מוזר להיזכר שהוא הגיע באוגוסט 2012 ממארסיי בעסקה צנועה יחסית, רק 7 מיליון ליש"ט, בצילם ההחתמות הגדולות – אדן הזאר ואוסקר. לפי התוכנית של רוברטו די מתאו, היה אספיליקואטה אמור לשמש גיבוי לברניסלאב איבאנוביץ' בעמדת המגן הימני. כאשר החליף רפא בניטס את האיטלקי על הקווים באמצע העונה, הוא סמך הרבה יותר על בן ארצו והגה פתרון מקורי – דויד לואיז הוסט לקישור, איבאנוביץ' שולב במקומו במרכז ההגנה, ואספיליקואטה נכנס למשבצת של הסרבי. כך הוא הצטיין כל הדרך לזכיה בליגה האירופית, גם אם בגמר מול בנפיקה גרם בפעולה מגושמת לפנדל.

חבריו לקבוצה ואוהדים חיבבו אותו מהרגע הראשון, אבל התקשו להגות את שם המשפחה המאתגר. מישהו מצא פתרון יצירתי, קרא לו פשוט דייב, כמו בסיטקום הפופולרי "על שוטים ואנשים" – וזה תפס. הספרדי לא התנגד, ועם הזמן זה הפך לכינוי החיבה האולטימטיבי. דייב שרף את האגף, השקיע מאמץ עליון בכל מהלך, והפך ליקיר היציעים – עד כדי כך שהם דאגו מאוד כאשר נפוצו הידיעות על כוונתו של בניטס לקחת את הספרדי לנאפולי.

ססאר אספיליקואטה שחקן צ'לסי חוגג. רויטרס
"הכי קרוב לשלמות שאפשר לדמיין". ססאר אספיליקואטה/רויטרס

"11 אספיליקואטות זוכים בליגת האלופות"

היה זה בשלהי 2013, כאשר ז'וזה מוריניו סיפסל אותו בתחילת הקדנציה השניה במועדון. ואולם, הפורטוגלי השתכנע במהרה כי אספיליקואטה הוא בדיוק השחקן לו הוא זקוק יותר מכל. ירידה בכושרו של אשלי קול, המגן המיתולוגי שהוחתם בזמנו על ידי מוריניו מארסנל, גרמה למנג'ר לנסות את אספיליקואטה בעמדת המגן השמאלי. על אף שהוא ימני ברגלו, ההסתגלות היתה קלה להפליא. "אני שמח להתחרות באשלי", אמר דייב והשכיח לחלוטין את קודמו שעזב לרומא בקיץ 2014. צריך להקשיב לקול עצמו על מנת להפנים את איכויותיו של הספרדי.

"אני לא יכול לשחק מימין, אבל ססאר עושה עבודה מדהימה משמאל. מגיע לו כל הכבוד. הוא מתאמן כמו לוחם ומשחק כמו לוחם. לדעתי הוא השחקן הטוב ביותר שלנו העונה", הצהיר קול כאשר עוד היה בקבוצה. רבים הסכימו איתו. אספיליקואטה נבחר ב-2014 לשחקן העונה על ידי חבריו, וזכה לשבחים מפליגים מצמד כוכבי הגנה לשעבר בעמדת פרשנים. "אספיליקואטה הוא המגן הטוב בפרמיירליג. הוא לא עושה טעויות ותמיד ממוקם נכון. הוא הכי קרוב לשלמות שאפשר לדמיין", אמר גארי נוויל. "אספיליקואטה הוא מספר אחת", קבע ג'יימי קראגר.

"קבוצה של 11 אספיליקואטות היתה זוכה בליגת האלופות, כי כדורגל הוא לא רק עניין של כשרון טהור. יש משקל חשוב גם לאופי ולאישיות, וססאר הוא ווינר", הצהיר מוריניו זמן קצר אחרי שאיתר את התפקיד החדש עבור חניכו. זה לא הפריע לו להחתים בקיץ 2014 מאתלטיקו מדריד את פיליפה לואיס, מגן שמאלי ברמה העולמית הגבוהה ביותר שהיה שותף לאליפות היסטורית בספרד. תוך חודשים ספורים התברר שאין לברזילאי מה לחפש בסטמפורד ברידג'. דייב סירב לוותר על המקום, והכוכב חזר לוויסנטה קלדרון. האליפות של צ'לסי הושגה כמעט ללא תרומתו.

מנג'ר צ'לסי אנטוניו קונטה. רויטרס
עוד שינוי עמדה לאספי. אנטוניו קונטה/רויטרס

קונטה לא רואה את הקבוצה בלעדיו

ואז הגיע קונטה, ואיתו השינוי הגדול השני בקריירה של אספיליקואטה. במעבר המפורסם למערך 3-4-3 שיבץ האיטלקי את הספרדי כחלק משלישיית הבלמים, וזו היתה הצלחה מסחררת מהמשחק הראשון. "אספי הוא שחקן פנטסטי שיכול למלא מספר עמדות, אבל אני חושב שהתפקיד הנוכחי מושלם עבורו. הוא הולם אותו, כי אספי מהיר, טכני וחכם מאוד", קבע המאמן. גם במקרה זה, ההתאקלמות היתה מיידית. הכשרון של דייב ללמוד את הדקויות הטקטיות של כל עמדה מדהימה, וגם קול השמיע שוב את קולו בנושא אשתקד. "אני מרגיש בר מזל שהוא ירש אותי. הוא בלתי ניתן לעצירה עכשיו", אמר כוכב צ'לסי לשעבר, וביטא את התחושה המשותפת של כולם.

אינטליגנטי ומחוייב, אספיליקואטה ניחן גם בכושר מנהיגות. הוא לא צורח על חבריו, אך יש לו כריזמה שקטה, והוא מוביל את הקבוצה אחריו באמצעות דוגמא אישית. לא לחינם הוא נבחר לסגן הקפטן, ועונד את הסרט במשחקים רבים העונה כאשר גארי קייהיל לא בהרכב. היו שסברו כי ההחתמה של אנטוניו רודיגר וההחזרה של אנדראס כריסטיאנן מהשאלה תוביל לכך שהספרדי יקבל לעתים מנוחה וייכנס לרוטציה, אך המציאות שונה לחלוטין. גם כאשר בחר שלישיית בלמים אחרת, שילב קונטה את דייב באגף הימני, והוא לא מוכן לוותר עליו בשום אופן. 49 משחקי פרמייר-ליג ניהל עד כה קונטה, ואספיליקואטה היה על המגרש במשך כל 4,410 הדקות. הוא לא מתעייף, לא נפצע, וגם לא סופג השעיות עם ממוצע כרטיסים נמוך במיוחד. הוא המופת של יציבות.

ססאר אספיליקואטה עם אלברו מוראטה. GettyImages
ישתפו פעולה גם במונדיאל?/GettyImages

ממשיך ללמוד ולהשתפר

כעת, בזכות שיתוף הפעולה הטלפתי עם מוראטה, הוא גם הופך למלך הבישולים של הכחולים. ואם זה לא מספיק, עם שני שערים בכל המסגרות הוא כבר הישווה את השיא העונתי של עצמו. זוהי קפיצת מדרגה נוספת, אולי בדרך לעונה הגדולה ביותר בחייו, בגיל 28. בעולמו של דייב, תמיד יש מקום ללמוד דברים חדשים ולהשתפר, גם כאשר אתה שחקן ההגנה הטוב באנגליה. חייבים לומר בפשטות – כיום מדובר במועמד לגיטימי (גם אם לא המוביל) לתואר שחקן ההגנה הטוב בעולם. כאשר בוחנים את תרומתו על כל מרכיביה, כגון היותו שיאן המסירות בפרמיירליג בעונה שעברה, זה ברור לחלוטין.

אספיליקואטה לא מקבל את ההכרה הראויה ברחבי הגלובוס כי אינו שחקן הרכב בנבחרתו. דני קרבחאל תפס את העמדה מימין, ג'ורדי אלבה משחק משמאל, ובמרכז אי אפשר להפריד בין צמד האויבים, סרחיו ראמוס וג'רארד פיקה, מה גם שדייב הנמוך פחות מתאים כבלם ב-2-4-4. לכן יש לו 20 הופעות בלבד, רובן במשחקי ידידות. הוא שותף פעם אחת בלבד במוקדמות המונדיאל (באיצטדיון טדי לפני חודש), וסיכוייו להיות על הדשא ברוסיה בקיץ הקרוב אינם גבוהים.

לאוהדי צ'לסי זה לא ממש מפריע. נהפוך הוא – הם מאושרים שהאליל שלהם נשחק פחות ומשחק רק עבורם. הוא האריך את חוזהו בסטמפורד ברידג' עד 2020, ועשוי להישאר גם מעבר לכך. אולי עד אז יבוא מאמן חדש שיבחן אותו כקשר אחורי, קיצוני ימני או עושה משחק. יש תחושה שכל רעיון עשוי להצליח. לדייב אין מגבלות.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully