וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפתוח את האוזניים: האם ממפיס דפאי מסוגל למצות את הפוטנציאל?

22.1.2018 / 9:30

הוא כבש שער ניצחון מרהיב מול פ.ס.ז', ואת השנה הראשונה של ממפיס בליון ניתן לסכם בהצלחה מבחינת הנתונים הסטטיסטיים, אבל הבעיות המוכרות ממשיכות ללוות אותו גם בצרפת. האם יגשים את חלומו לשחק בריאל מדריד?

one

שלשום (שבת) ציינו בליון שנה להחתמתו של ממפיס דפאי ממנצ'סטר יונייטד, והכוכב ההולנדי הצהיר חד משמעית: "זו היתה בחירה מצוינת להגיע לכאן". אתמול, בקרב הגדול מול פריז סן ז'רמן, הוא עלה מהספסל וחגג את התאריך המיוחד עם שער ניצחון מופלא עמוק בזמן הפציעות, עם כדור חזק ומסובב לחיבורים שלא הותיר לאלפונס אריאולה שום סיכוי.

השמחה באיצטדיון לא ידעה גבול. ליון אולי לא תיאבק על האליפות, כי היא עדיין מפגרת אחרי הקטארים בשמונה נקודות, אבל היא שמרה על המקום השני - וזה מגיע לה בשל הכדורגל ההתקפי המשובח שהניב 51 שערי זכות ב-22 משחקים. ממפיס מעורב ישירות ב-14 מהם, עם תשעה שערים וחמישה בישולים, אך יש גם סיבה לכך שלא פתח אתמול. הוא הרי נשאר מחוץ להרכב גם במשחקי הבית הקריטיים מול מונאקו ומארסיי, אשר הניבו אף הם נצחונות. למה? אולי כי השחקן עצמו הצהיר בנובמבר: "אם אתם רוצים לשחק פשוט, אל תתנו לי לעלות על הדשא".

עוד בנושא

ממפיס דפאי סידר לליון 1:2 דרמטי על פ.ס.ז' בדקה ה-94
באיירן מינכן בעקבות גארת' בייל: כל השמועות וההעברות
הנתון שבו איסק קואנקה מנצח את ליאו מסי

ממפיס דפאי שחקן ליון. AP
"אם אתם רוצים לשחק פשוט, אל תתנו לי לעלות על הדשא". ממפיס דפאי חוגג אתמול/AP

חוצפה חיובית או בטחון עצמי מופרז?

קשה לגבש את הדעה על ממפיס, וגם אוהדי ליון עדיין לא הצליחו להגיע להסכמה בנושא. מצד אחד, יש בו המון חוצפה חיובית. הוא התרגל להיות כוכב מגיל צעיר מאוד, והעז תמיד לעשות תרגילים לא שגרתיים עם הכדור. הוא מקבל החלטות שנראות לעתים הזויות, אבל הן עשויות להניב תוצאה פנומנלית, כמו השער מחצי מגרש לרשת טולוז שהבקיע במרץ. מצד שני, האגו הגדול לא מאפשר לו למצות את הפוטנציאל. כפי שהעיד רונאלד קומאן: "הוא הסתובב עוד במחלקת הנוער כאילו זכה בליגת האלופות". ואולם, אותו קומאן גם ניסה להחתים את הקיצוני באברטון כאשר באולד טראפורד החליטו להיפרד ממנו. זה הסיפור עם דפאי - אי אפשר לחזות לאן הוא יקח אותך, אבל זה בוודאי יהיה מעניין ויניב לא מעט כותרות.

ליון היתה מוכנה נפשית לתסריטים האלה, והמאמן ברונו ז'נסיו לא מתרגש ממצבי הרוח של ההולנדי. הוא לא מהסס להשאיר אותו על הספסל כשיש צורך בכך, והסביר אחרי השלושער של ממפיס מול טרואה באוקטובר: "היו לי שיחות איתו, ואני חושב שהצלחתי להעיר אותו. העובדה כי אינו משחק בהרכב על בסיס שבועי עשתה לו טוב. אני מרוצה מההתקדמות המקצועית שלו, והוא משתלב כעת טוב יותר במערך הקבוצתי. כולי תקווה שהטוב ביותר עוד לפניו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ממפיס דפאי שחקן פ.ס.וו איינדהובן חוגג. GettyImages
התרגל להיות כוכב מגיל צעיר. ממפיס דפאי במדי איינדהובן/GettyImages

גם הוא רב על ביצוע הפנדל

אגב, השלישיה הראשונה של ההולנדי בליגה הצרפתית הושגה בנסיבות שנויות במחלוקת. זוכרים את הריב הגדול בין ניימאר לאדינסון קבאני על הזכות לבצע את הפנדלים, אשר ממשיך לעורר הדים עד עצם היום הזה? ובכן, זה בדיוק מה שקרה בין ממפיס למריאנו, חלוץ הרכש מריאל מדריד. המשחק כבר הוכרע בשלב זה, והדומיניקני התעקש לקחת את הבעיטה, אבל דפאי הזיז אותו הצידה וטען כי תורו לבעוט. לדברי ז'נסיו, הוא גם צדק, אבל המחזה לא היה נעים לצפיה, והמאמן הודיע אחרי שריקת הסיום כי הוא דורש כי לא יחזור על עצמו. אחרי הריב הקצר, הלחץ על ממפיס לדייק היה גדול, אבל הוא לא ממש לא התרגל. נהפוך הוא - הכדור הלך פנימה בבעיטת פאננקה קלילה ומסוגננת.

באולד טראפורד ויתרו עליו מהר. לואי ואן חאל איבד את הסבלנות עם בן ארצו אחרי מספר הופעות כושלות שלא בדיוק השתלבו עם אחזקת הכדור שהוא ניסה להנחיל. הקשר ששבר את גב הגמר היה בפברואר, כאשר ההולנדי נשלח למגרש כמחליף מאוחר מאוד בסטמפורד ברידג', איבד כדור, לא עשה הגנה כנדרש, התהלך על המגרש ללא תכלית והואשם בשער השיוויון של צ'לסי בזמן פציעות. את תווית הפלופ לא ניתן היה להסיר, וז'וזה מוריניו אפילו לא ניסה להשתמש בשירותיו של האיש שהוחתם תמורת 25 מיליון ליש"ט וקיבל את החולצה המחייבת עם המספר 7 על הגב. אם מישהו אצל השדים האדומים מתגעגע אליו, הראיון הבוטה על המצב בליון לפני חודשיים עשוי לשנות את דעתו.

שחקן מנצ'סטר יונייטד, ממפיס דפאי. GettyImages
באולד טראפורד ויתרו עליו מהר. ממפיס דפאי/GettyImages

"לא מקשיב למבקרים"

"אם המאמן רוצה שחקן אגף שישחק פשוט, אני לא התשובה. ברור שאני מסוגל לעשות זאת, אבל אני לא מעוניין. כשאני מסתכל במראה, אני רואה שחקן יצירתי. המאמן מבקש ממני לעבוד ולהשקיע בהגנה, ואני משתדל לעשות זאת, אבל למען האמת אני לא מסוגל לעשות זאת בכל משחק. אני לא מגן שמאלי. משחקן כמוני מצפים להבקיע ולבשל. לגבי המשימות האחרות, אעשה את המיטב, אבל כאשר מבקשים ממני להתרכז בהגנה, בא לי לשאול: שכחתם בשביל מה הבאתם אותי? לא כדי להתגונן", הוא טען.

ז'נסיו הגיב ברוגע אופייני. הוא לא נזף בשחקן, אבל הקפיד להחליף אותו על מנת להעביר את המסר. ממפיס לא קיבל זאת בעין יפה. הוא כעס כאשר לא התאפשר לו לסיים 90 דקות ב-0:5 על ניס ולא לחץ את ידו של המאמן. הוא זעם כאשר הורד לטובת הקשר המרכזי טאנגי אנדובמלה כאשר ליון פיגרה 1:0 באמיין, הלך להתקלח ולא ראה את המהפך בדרך לניצחון 1:2. כל זה לא עשה רושם חזק מדי על הבוס, אשר מצפה כי המוטיבציה של השחקן תעלה כתוצאה מסדרת החינוך. התוצאות מראות כי הוא רואה את הדברים נכון. לא לחינם היה ממפיס רעב מאוד אתמול, ולקח את ההזדמנות שקיבל מהספסל בשתי הידיים כדי לכבוש את אחד משערי העונה - ואחרי שהשתחרר מהחיבוקים הנרגשים לחבריו ביצע את התנועה המוכרת. הוא אטם את אוזניו.

"החגיגה הזו מדגישה שאני לא מקשיב למבקרים. אנשים תמיד ימשיכו לדבר, אבל לי לא אכפת. אני יודע מה אני מסוגל לעשות. אלה שמבקרים אותי אף פעם לא שיחקו ברמה הזו. אני מקשיב רק לחברים לקבוצה. דעות אחרות לא מעניינות אותי, שישמיעו את קולם ברשתות החברתיות", הוא הצהיר, אם כי הוסיף: "אם אשמע משהו מעניין, אקח זאת לתשומת ליבי". אבל מה כבר יכול לעניין את ממפיס? הרי אין לו ספק שהוא יודע הכל יותר טוב מהאחרים.

ברונו ז'נסיו מאמן ליון. AP
מגיב ברוגע. ברונו ז'נסיו/AP

אלוהים יוביל אותו לריאל?

ויש לו גם מטרה מוצהרת. "אני יודע שאגיע לריאל מדריד יום אחד. אין לי מושג מתי זה יקרה, אבל אלוהים יוביל אותי לשם", הוא טען בתחילת העונה. את הבטחון העצמי שלו לא ניתן לערער. הוא משוכנע שהיה מצליח להפוך לכוכב על במנצ'סטר יונייטד לו היה מקבל הזדמנות הולמת. אם מסתכלים על הכשרון הטהור, זה בהחלט נכון, ואין ספק שיהיה לו מה למכור גם בסנטיאגו ברנבאו. אין הרבה שחקנים בעולם שמסוגלים להבקיע שערים מרהיבים כמו אתמול, וכאשר הצעיד את איינדהובן אהובתו לאליפות הולנד ב-2015 הוא עשה זאת באופן קבוע. ואולם, על מנת להשיג את מבוקשו ולא להפוך ליהלום שלא מימש עשירית מהפוטנציאל, הגישה שלו חייבת להשתנות.

בהיבט זה, הבחירה בליון באמת היתה נכונה. זו קבוצה גדולה מספיק כדי לתת לו במה ראויה, אך קטנה מספיק על מנת שמעלליו לא יהפכו לשיחת היום בכל רחבי המדינה. הוא נהנה משיתוף פעולה עם המאמן הנכון עבורו, וגם הזמן לטובתו - בחודש הבא הוא יהיה רק בן 24. מכאן הוא יכול להמשיך לצעוד למעלה, אבל הכל תלוי רק בו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

ממפיס דפאי שחקן ליון. AP
הגישה חייבת להשתנות. ממפיס דפאי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully