וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקורר של 2014 - תומאס מולר

החלוץ האימתני הפגיז שלושער במשחק הפתיחה, השפיל את ברזיל והוביל את גרמניה לזכייה רביעית בתולדותיה במונדיאל

תאריך לידה: 13.9.1989

השתתף במונדיאלים: 2010, 2014, יהיה ב-2018

הופעות: 13

שערים: 10 (מקום שביעי בהיסטוריה של גביעי העולם)

החלוץ הנפלא של גרמניה גדל ושיחק עד כה רק בבאיירן מינכן. שנתיים בלבד לאחר שעלה לבוגרים במדי מועדון הפאר הגרמני מולר פרץ לתודעה העולמית, כשבגיל 20 בלבד מצא את הרשת חמש פעמים במונדיאל 2014 וסיים כמלך שערי הטורניר וכשחקן הצעיר המצטיין שלו. זה הספיק לו ולמאנשאפט "רק" לחצי הגמר, אז ארבע שנים לאחר מכן מולר חזר בוגר ובשל יותר והיה משמעותי מאוד לזכייה של גרמניה, הרביעית שלה בהיסטוריה.

מולר פתח את ברזיל 2014 בסערה וכבר במשחק הראשון עזר לגרמנים לאותת על הכוונות שלהם עם שלושער נהדר ב-0:4 המרשים על פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו. אחרי שגרמניה סיימה רק בתיקו את משחקה השני, מול נבחרת גאנה, מולר שוב היה שם כדי לכבוש את השער היחיד בניצחון על ארצות הברית ודאג שהנבחרת של יואכים לב תסיים את הבית שלה במקום הראשון.

בשלבי הנוקאאוט הוא אמנם הוסיף למאזנו שער אחד בלבד, אך זה היה גול בעל משמעות כבדה. מולר פתח את מסכת ההבקעות ב-1:7 ההיסטורי, המטורף והבלתי נשכח של גרמניה על המארחת ברזיל כבר בדקה ה-11 ועד לסיום גם הוסיף בישול לאנדרה שורלה, השני שלו בטורניר. בגמר נגד ארגנטינה, מולר סגר 120 דקות וחגג יחד עם חבריו את שער הניצחון הדרמטי של מריו גצה ואת הזכייה בגביע העולם.

את תואר שחקן המונדיאל הקודם אמנם קטף ליאונל מסי, שהוביל את ארגנטינה לגמר וסיפק טורניר טוב מאוד מבחינה אישית, אבל די ברור שהגיבורים האמיתיים של לפני ארבע שנים היו גרמניים - ומולר בראשם. הוא דורג אחרי מסי במירוץ לשחקן הטורניר, היה שני רק לחאמס רודריגס (6) בשערים, זכה פעמיים בתואר שחקן המשחק ושובץ בנבחרת הטורניר.

קשה מאוד להסביר את ההבדל העצום בין היכולת הנפלאה של מולר בגביעי העולם לבין הבצורת שאוחזת בו בכל פעם שהוא מגיע לשחק באליפות אירופה. החלוץ עדיין לא מצא את הרשת אפילו פעם אחת בשני טורנירי יורו בהם השתתף, אבל עשרה שערים ב-13 משחקי מונדיאל מהווים הספק יוצא מהכלל. מולר רחוק רק שישה כיבושים מבן ארצו מירוסלב קלוזה, שמוביל את טבלת כובשי המונדיאלים בכל הזמנים ומלבדו כבש פחות רק מרונאלדו הברזילאי, גרד מולר, ז'יסט פונטיין, פלה, יורגן קלינסמן ושאנדור קוצ'יש ההונגרי.

אם גם הפעם מולר יגיע חד לגביע העולם, אז הוא לא רק יוכל לעשות צעד (או שניים) לעבר תואר מלך שערי המונדיאלים בכל הזמנים, אלא גם לבלות עוד טורניר מוצלח עם חבריו. גרמניה מגיעה לרוסיה כאחת הפייבוריטיות לזכייה ועם סגל עמוס בכישרון בכל עמדה, ויחד עם הגיבור מלפני ארבע שנים תנסה להיות הראשונה מאז ברזיל ב-1962 שמניפה את הגביע פעמיים ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully