וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בנבחרת ספרד: ג'ולן לופטגי פוטר יממה לפני המונדיאל, פרננדו היירו יחליפו

ההתאחדות הודיעה על פיטורי המאמן יומיים בלבד לפני המשחק נגד פורטוגל: "יש דרך להתנהל, נודע לנו שהוא חתם בריאל חמש דקות לפני ההודעה הרשמית". המנהל הספורטיבי יירד לקווים

עריכת וידאו: מתן חדד

רעידת אדמה בנבחרת ספרד. המאמן ג'ולן לופטגי פוטר מתפקידו יממה לפני תחילת המונדיאל ויומיים בלבד לפני המשחק הראשון של לה רוחה, נגד פורטוגל. ההחלטה שהפכה רשמית היום (רביעי) בצהריים הגיעה אחרי ההודעה המפתיעה אתמול על כך שלופטגי מונה למאמן ריאל מדריד ויתחיל את עבודתו אחרי הגביע העולמי.

לופטגי עמד על הקווים של נבחרת ספרד מאז 2016 והצעיד אותה למונדיאל 2018 בקלות יתרה. ב-20 המשחקים שלו בתפקיד (כולל משחקי ידידות), לה רוחה צברה 14 ניצחונות ו-6 תוצאות תיקו.

השאלה המרכזית - מי יהיה המאמן במונדיאל - נענתה כמעט שעתיים אחרי ההודעה על הפיטורים. פרננדו היירו יעמוד על הקווים בטורניר ולאחר מכן כנראה יפנה את מקומו למאמן אחר.

עוד בנושא

ריאל מדריד הפתיעה: ג'ולן לופטגי יחליף את זידאן אחרי המונדיאל
בספרד מנתחים: איך המינוי המפתיע ישפיע על כריסטיאנו רונאלדו?
מטרת הרכש הראשונה של ריאל בעידן ג'ולן לופטגי: טיבו קורטואה

מאמן נבחרת ספרד ג'ולן לופטגי. רויטרס
יומיים לפני המשחק נגד פורטוגל. לופטגי/רויטרס

14:50 - קרוב לשעתיים אחרי ההודעה על פיטוריו של לופטגי, הגיע ההודעה על מחליפו. המנהל הספורטיבי של הנבחרת, פרננדו היירו, יעמוד על הקווים במונדיאל. היירו היה אחד מגדולי השחקנים הספרדים בשנות ה-90. הוא שיחק בריאל מדריד 14 שנה ולבש את מדי נבחרת ספרד 89 פעמים. קריירת האימון שלו דלה; הוא שימש כעוזר מאמן בריאל בעונת 2014/15 ועמד על הקווים של אוביידו במשך כמה חודשים ב-2017.

13:11 - עוד מרוביאלס: "הניצחון מאוד חשוב, אבל יש דברים חשובים ממנו. למשל הדרך הנכונה לעבוד בה. לכן, למרות שלופטגי הוא מאמן מצוין, נאלצנו לקבל את ההחלטה. הפרידה הייתה רגע קשה, הוא נפרד מהשחקנים שאיתם יש לו קשר חזק מאוד, אבל זו ההחלטה שהייתה צריכה להתקבל".

13:04 - רוביאלס הוסיף: "דיברתי עם השחקנים ואני יכול להבטיח לכם שהם יעשו הכל וישתפו פעולה עם המאמן החדש כדי לקחת את הנבחרת הכי רחוק שאפשר".

על ההתנהלות של ריאל מדריד: "אם מישהו רוצה לנהל מו"מ עם אחד מעובדי ההתאחדות הוא צריך לפנות אלינו, זה דבר בסיסי. ספרד היא נבחרת של כל העם, הנבחרת הלאומית היא הדבר הכי חשוב שיש לנו".

13:02 - היו"ר רוביאלס במסיבת העיתונאים: "נודע לנו שהוא עוזב לריאל מדריד רק חמש דקות לפני ההודעה שיצאה בתקשורת". יש דרך להתנהג. ג'ולן היה מאמן מצוין, אבל אנחנו לא יכולים לקבל את ההתנהגות שלו במקרה הזה".

על זהות המחליף של לופטגי אמר נשיא ההתאחדות: "נפעל כמה שיותר מהר. אנחנו עובדים על זה וכשיהיה לנו משהו להודיע, נודיע".

עוד באותו נושא

המלחמה האבודה של סרחיו ראמוס: מאחורי הקלעים של פיטורי לופטגי

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ספרד, סרחיו ראמוס עם המאמן המפוטר ג'ולן לופטגי. רויטרס
הלחץ של השחקנים לא עזר. ראמוס עם לופטגי לפני כמה ימים/רויטרס

13:00 - מסיבת העיתונאים יצאה לדרך. בניגוד לדיווחים האחרונים, היו"ר רוביאלס הודיע על פיטוריו של לופטגי. מאמצי השחקנים לא הועילו.

12:51 - בתקשורת הספרדית טוענים כעת שהשחקנים הצילו את לופטגי מפיטורים מידיים. על פי "רדיו מארקה", השחקנים לא רצו להתערב, אבל כשהבינו שאיום הפיטורים אמיתי ומוחשי, הם לחצו באמצעות סרחיו ראמוס להשאיר את המאמן בתפקיד.

12:40 - מסיבת העיתונאים שהייתה אמורה להתחיל לפני 10 דקות, מתעכבת והדרמה בעיצומה. בספרד טוענים שמתקיימת שיחה בהשתתפות יו"ר ההתאחדות, המאמן לופטגי והקפטן סרחיו ראמוס.

11:30 - העיתונאי חוסה פליקס דיאס צייץ: "בינתיים אין אישור לכך שלופטגי בכל זאת ימשיך במונדיאל. לפי המידע שבידיי, גורמים בהתאחדות מנסים לרכך את המצב, אבל היו"ר רוביאלס עדיין רותח מזעם".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס. רויטרס
רותח מזעם. יו"ר ההתאחדות, לואיס רוביאלס במסיבת העיתונאים היום/רויטרס

10:45 - בתקשורת הספרדית נערכים לאפשרות שלופטגי אכן יפוטר ומעריכים שאם כך יקרה, מי שיקבל את התפקיד במונדיאל הוא מאמן הנבחרת הצעירה, אלברט סלאדס.

9:19 - ההתאחדות הספרדית הודיעה על דחיית מסיבת העיתונאים הדרמטית בשעה. במקום ב-11:30 (שעון ישראל) היא תתקיים ב-12:30.

7:42 - ב"מארקה" פורסם כי ההודעה של ריאל על מינויו של לופטגי היתה כפויה. תחילה, הסכימו כל הצדדים כי יש לדחות את ההודעה עד אחרי הגביע העולמי. אולם שחקני ריאל שנמצאים בסגל הנבחרת קיבלו את הבשורה בדרך עקיפה, וככל הנראה אחד מהם הפיץ אותה לשחקנים נוספים בנבחרת. כשלופטגי הבין ששחקנים בנבחרת - גם אלו שאינם שחקני ריאל - מודעים לכך שישמש מאמן ריאל מדריד, הוא פנה לבלאנקוס מיידית כדי שיפרסמו את המינוי בצורה רשמית, וכך יימנעו הספקולציות לגביו.

7:03 - על פי "מארקה", יו"ר ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס זעם על כך שהידיעה הודלפה ואף שקל לפטר את לופטגי מיידית מהתפקיד. קשה להאמין שאכן יעשה זאת משום שההודעה נעשתה שלושה ימים בלבד לפני משחק הפתיחה של לה רוחה בגביע העולמי מול פורטוגל.

6:56 - מאמן הנבחרת וריאל לשעבר ויסנטה דל בוסקה יצא אמש להגנתו של לופטגי על רקע הביקורות הרבות שספג בתקשורת, ואמר ש"אני משוכנע שזה לא ישפיע במאומה על הנבחרת. כמובן שזאת הפתעה, כמובן שאף אחד לא חשב או האמין שזה יקרה, אבל נראה לי שהראש של לופטגי נמצא אך ורק בגביע העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully