וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים חגגו בטירנה. ג'אקה: "אלבניה ניצחה מבלי לעלות למונדיאל"

צפו באלבנים יוצאים לרחובות כדי לחגוג את ה-1:2 של שאקירי וג'אקה על היריבה המושבעת סרביה. ג'אקה מתמוגג ומקניט: "אלבניה שתיים, סרביה אחת". וגם: הנעליים המתריסות של שאקירי

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן

שוויץ רשמה הערב (שישי) ניצחון יקר מאוד מבחינתה במאבק העלייה לשמינית גמר גביע העולם 2018 כשחזרה מפיגור ל-1:2 מול סרביה. אלכסנדר מיטרוביץ' (5) העלה את הסרבים ליתרון מוקדם, אבל גרניט ג'אקה (52) וג'רדאן שאקירי (90) ביצעו מהפך גדול מבחינת שוויץ וסידרו להם שלוש נקודות ששיפרו את מאזנם לארבע לפני מחזור הסיום.

עוד בנושא:
מדוע המפגש הזה היה טעון כל כך?
שוויץ עשתה קאמבק וניצחה 1:2 את סרביה

ג'רדאן שאקירי שחקן נבחרת שוויץ. רויטרס
שאקירי חגג כשהוא מסמן את סמל אלבניה/רויטרס

המשחק עצמו היה טעון מאוד בשל העובדה שרבים משחקני שוויץ הם קוסוברים במוצאם ופגשו את סרביה. ג'רדאן שאקירי עלה כשהוא נועל נעליים שעל אחת מהן דגל קוסובו ועל השנייה דגל שוויץ. גרניט ג'אקה חגג את השער שלו כשהוא מסמן עם ידיו את הסמל שמופיע על דגל אלבניה והשניים ספגו בוז מהקהל לאורך כל המשחק. בסופו של דבר ג'רדאן שאקירי, שכבש את שער הניצחון בדקה ה-90, הוריד חולצה וסימן בעצמו את הסמל של אלבניה על חזהו.

גרניט ג'אקה שחקן נבחרת שוויץ. GettyImages
המחאה של ג'אקה/GettyImages

מספרים

* זה המשחק הראשון במונדיאל 2018 בו לא נכבש שער ממצב נייח.

* ניצחונות לפי יבשות בגביע העולם הנוכחי:
אירופה - 14
דרום אמריקה - 3
אפריקה - 2
אסיה - 2
צפון אמריקה - 1
אוסטרליה - 0

* גרניט ג'אקה הוא הכדורגלן הראשון אי פעם ששם משפחתו מתחיל ב-X שכובש שער בגביע העולם. הוא גם השוויצרי הראשון שכובש בשני מונדיאלים שונים מאז ז'אק פאטון עשה את זה ב-1950 ו-1954.

* חמישה מעשרת השערים של ג'אקה בנבחרת שוויץ נכבשו מבעיטות מחוץ לרחבה.

* השער שכבש אלכסנדר מיטרוביץ' הוא שער הנגיחה הראשון אי פעם שסרביה כבשה בגביע העולם.

* השער ששוויץ ספגה היה המוקדם ביותר שהיא ספגה בגביע העולם מאז 1962 (56 שנה).

* אלכסנדר מיטרוביץ' היה מעורב ב-15 שערים ב-15 ההופעות האחרונות שלו בנבחרת סרביה (13 שערים ו-2 בישול).

* מיטרוביץ' כבש 18 שערים ב-26 משחקים עבור פולהאם (שעלתה לפרמיירליג) ונבחרת סרביה ב-2018.

אוהדי נבחרת סרביה. רויטרס
האוהדים הסרבים סיימו את הערב מאוכזבים/רויטרס

תרחישים

אל מחזור הסיום יגיעו שתי נבחרות עם ארבע נקודות: ברזיל ושוויץ, בעוד סרביה תגיע לשם עם שלוש נקודות בלבד. כדי שיקרה משהו פרט לעלייה של ברזיל ושוויץ, סרביה צריכה לנצח את ברזיל או לסיים בתיקו מול ברזיל ולקוות ששוויץ תפסיד לקוסה ריקה, שכבר איבדה סיכוי לעלות.

תגובות

מאמן סרביה מלאדן קרסטאיץ' אמר: "אנחנו יכולים להיות מרוצים מהמחצית הראשונה, עלינו ל-0:1 בזמן טוב מבחינה טקטית. ספגנו שער נאיבי כי הובלנו והיינו טובים יותר ואז ספגנו ממתפרצת". על השיפוט והעובדה שנבחרתו ככל הנראה הייתה ראויה לפנדל, אמר המאמן: "אני לא מעוניין להגיב". קרסטאיץ' גם נשאל האם שוויץ רצתה את זה יותר ואמר: "אני לא חושב שהם רצו יותר, כמובן ששער השוויון שלהם פגע בנו, אבל ניסינו להמשיך לשחק התקפי. הכנסנו קשר התקפי במקום קשר הגנתי, אבל לרוע המזל ספגנו ממתפרצת בדקה ה-90. אני מאמין שהשחקנים נתנו הכול, אני לא יכול לומר שהם לא עשו הכול כדי להשיג את התוצאה שרצינו".

אלכסנדר מיטרוביץ', שכבש את השער הראשון במשחק והיה טוב מאוד, אמר בסיום: "ספגנו את השער השני כמו ילדים, אנחנו מאוכזבים. זה מטומטם, אין לי מה להגיד. במקום לשמור על התוצאה, אנחנו... אני לא יודע, אני לא יודע מה קרה. אסור שזה יקרה, שנתנהג כמו פרפר בלי ראש, שילמנו מחיר יקר מדי. אני לא יודע מה להגיד, מטומטם, מטומטם, מטומטם". מיטרוביץ' התייחס גם להמשך ולסיכוי של סרביה לעלות בכל זאת לשלב הבא: "לא נוותר, נעשה את הכול במשחק הסיום מול ברזיל. אם ירצה השם, גם ננצח".

ג'רדאן שאקירי, שנבחר לשחקן המצטיין, אמר בסיום: "הוכחנו בשנים האחרונות וגם היום כמה התבגרנו והתפתחנו ביחד. הם הובילו 0:1 ולמרות זאת הצלחנו לחזור ולנצח. יש לנו שחקנים שמשחקים בכל המועדונים הכי גדולים ברחבי אירופה. כולם שמרו על קור רוח. הצלחנו להפוך את המשחק וזה משהו שלא היינו מסוגלים לעשות לפני כמה שנים". שאקירי התייחס לעובדה שמדובר במשחק מיוחד עבורו ואמר: "זה לא היה מאבק פוליטי, אלא מאבק בכדורגל".

גרניט ג'אקה אמר אחרי המשחק: "אלה רגשות טהורים. מה אני יכול להגיד, ב-15 הדקות הראשונות לא היינו במשחק בכלל. סרביה עשתה עבודה טובה והגיעה להרבה מצבים. היו הרבה צעקות בחדר ההלבשה במחצית, אף אחד לא היה מרוצה ואז הגיעה תגובה כזו במחצית השנייה. הנבחרת שלנו התקדמה מאוד מבחינה מנטאלית. זה 1:2 מדהים! היום הוא יום פשוט נהדר! ברור שבשבילי זה משחק מיוחד מאוד. אלפי אנשים, משפחה וחברים כתבו לי, אנשים משוויץ, מאלבניה ומקוסובו. הניצחון הזה הוא בשביל המשפחה שלי שתמיד תמכה בה. חגיגות השערים לא היו מסר ליריבה. בכנות, לא אכפת לי בכלל. זה היה רק בשביל האנשים שתמכו בי, אלה שמעולם לא ויתרו. במולדת, במקום בו השורשים של ההורים שלי, הייתה שמחה גדולה".

ג'אקה הוסיף בהתרגשות: "העולם לא מכיר את הסיפור, אבל תשאל כל אלבני היום איך הוא מרגיש. עשינו היסטוריה. נבחרת שאפילו לא העפילה למונדיאל כבשה היום לא שער אחד, אלא שניים. סרביה אחת, אלבניה שתיים!".

האלבנים חוגגים ניצחון היסטורי במונדיאל. בערך

גם בקוסובו האלבנים לא ידעו את נפשם מרוב שמחה

הנעליים המיוחדות של שאקירי אמש רק הגבירו את המתיחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully