וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיכה" בנבחרת ארגנטינה: מערכת היחסים עם סמפאולי "שבורה"

על סף פיצוץ: בתקשורת נטען כי במהלך פגישה בין השחקנים, המאמן וקלאודיו טאפיה אמר יו"ר ההתאחדות למאמן: "אין לך סמכות על השחקנים". מסי ומסצ'ראנו: "אנחנו לא יודעים כיצד לשחק"

עריכת וידאו: ליר שפיגלר

ארגנטינה קיבלה אמש (שישי) הזדמנות פז להתאושש מהמפלה הגדולה בתחילת המונדיאל, אחרי שניגריה ניצחה 0:2 את איסלנד והעבירה את ההכרעה למפגש הישיר בין השתיים ביום שלישי. האלביסלסטה יתכוננו במרץ למשחק מול הסופר איגלס, בידיעה שרק ניצחון והתאוששות מהירה מההפסד 3:0 לקרואטיה יעלה אותם לשמינית הגמר, אחרי שכבר נראו עם רגל וחצי בחוץ.

כך או כך, הלחץ רק הולך וגובר. השחקנים וההתאחדות הכחישו אמש במרץ את הדיווחים לפיהם נשקלה האפשרות לפטר את חורחה סמפאולי עוד לפני המשחק בשני, ואמרו שהחלטות שכאלה יתקבלו רק בסיום הטורניר. הערב (שבת) נכתב ב-"TyC ספורט" על "הפיכה" של השחקנים. על פי הדיווח, מערכת היחסים בין המאמן והשחקנים "שבורה", ו"אף אחד לא יודע מה יקרה מעתה ועד המשחק ביום שלישי נגד ניגריה". עוד צוין כי אחרי פגישה בין השחקנים, הצוות ונשיא ההתאחדות, נטל האחרון קלאודיו טאפיה את זכות הדיבור, ומול כולם בישר למאמן: "אין לך יותר סמכות על השחקנים".

במהלך אותה פגישה, אמרו המנהיגים ליאונל מסי וחאבייר מסצ'ראנו: "אנחנו לא יודעים כיצד לשחק". כרגע לסמפאולי "אין שום כוונה לעזוב", אולם על פי דיווחים, השחקנים כבר העבירו מסרים לפיהם ירצו לראות על הקווים את חורחה בורוצ'גה.

ובינתיים, עוד ועוד פרטים נחשפים מהתבוסה ביום חמישי. ב"קלארין" תיארו בפרטי פרטים את התגובה של ליאונל מסי להפסד. על פי הדיווח, הכוכב הגדול נראה שבור, "הוא הביט רק מטה, לקח את זה ללב, לנשמה". מסי היה הראשון שעזב את כר הדשא, בלי ללחוץ את ידי היריבים, הראשון שנכנס לחדר ההלבשה וגם הראשון שעזב אותו, בלי לומר מילה, מלווה בנשיא ההתאחדות קלאודיו טאפיה. כשהגיע למלון לא אכל ארוחת ערב עם חבריו לנבחרת, ודיבר אך ורק עם חברו הקרוב סרחיו אגוארו. למחרת, אכל ארוחת צהריים עם חבריו, אך מיעט לחייך באימון.

עוד בנושא

עדיין לא הכול אבוד: כל התרחישים לקראת מחזור הנעילה בבית ד'
דייגו סימאונה הוקלט: "ליאו מסי טוב רק כשיש לידו שחקנים גדולים"
מירי רגב 3 - ארגנטינה 0: הרשת צוחקת על ליאונל מסי ונבחרתו

מאמן נבחרת ארגנטינה חורחה סמפאולי עם סרחיו אגוארו, ליאונל מסי. רויטרס
איך יוצאים מזה? סמפאולי עם מסי ואגוארו/רויטרס

וכמובן שגם לדייגו מראדונה יש מה להגיד. "כואב לי מאוד", אמר כוכב העבר. "יש בי הרבה מאוד כעס. קודם כל אני מאשים את נשיא ההתאחדות, קלאודיו טאפיה. מקבלי ההחלטות לא מבינים שום דבר בכדורגל והרסו לנבחרת. כולם חשבו שסמפאולי יפתור את הבעיות עם המחשבים שלו, רחפנים ועשרות עוזרי מאמנים. במקום זאת, ארגנטינה לא יודעת איך לשחק כדורגל ולא מוצאת פתרונות. הם לא מייצרים הזדמנויות, לא מחזיקים בכדורגל, לא זוכים בתאקלים".

על ווילי קבאז'רו וליאונל מסי מראדונה דווקא הגן: "מסי לא שיחק כפי שהוא יודע, אבל החברים שלו לא מסרו לו בכלל וקשה לפתור הכל לבדך. הטעות של קבאז'רו היתה איומה, אבל היא גם טעות של המאמן, שבחר במישהו שמעולם לא שיחק ברמות הללו. אנחנו הבעיה של עצמנו, לא היריבות. הלוואי והייתי יודע אם היו מכות בחדר ההלבשה. אם זה לא קרה, זה כנראה בגלל שלמישהו לא היו ביצים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דייגו מראדונה לפני המשחק של ארגנטינה - קרואטיה. רויטרס
זעם רב. מראדונה/רויטרס

בהרכב, בכל מקרה, צפויים שינויים רבים. השינוי הבולט נוגע לווילי קבאז'רו. השוער שביצע טעות אומללה שהובילה לשער הראשון של קרואטיה ובדיעבד גם שברה את רוחה של האלביסלסלטה צפוי לרדת לספסל, ועדיין לא ברור במי יוחלף. על פי דיווח ב"אולה" הארגנטינאי פרנקו ארמאני הוא זה שיעמוד בין הקורות, אולם גם נהואל גוסמן נלקח בחשבון.

קבאז'רו, שנראה שבור אחרי ההפסד לקרואטיה, אמר אמש לתקשורת הארגנטינאית: "אלה רגעים קשים מאוד עבורי, קשה מאוד להתמודד עם זה. עוברות בי הרבה מחשבות אבל זה לא הזמן לפרט מה הן, עכשיו צריך לחזור לעבוד חזק, חשוב לא להפוך לקורבן".

גם בעמדות אחרות יבוצעו שינויים. כפי המסתמן, לוקאס ביגליה ואבר באנגה יפתחו במרכז השדה של סמפאולי, בעוד אנחל די מריה יצטרף להתקפה לצד מסי ואגוארו.

גם הביקורות על מסי, אגב, נמשכות. בארגנטינה פורסם אמש הנתון המדהים הבא: מסי היה בעמידה או בהליכה 84 אחוז מהזמן מול קרואטיה. בסך הכל הפרעוש רץ 9.6 קילומטר, המספר השני הכי נמוך מבין שחקני השדה שהיו על הדשא. בנוסף הוא מסר רק 31 פעמים, פחות מווילי קבאז'רו (36). "הנבחרת צולעת, ומסי משחק בהליכה", קראה הכותרת ב"לה נאסיון" הארגנטינאי, וגם שחקן העבר עמנואל פטי ביקר אותו בטלוויזיה הצרפתית.

"מסי לא מנהיג. במובן הזה, הוא רחוק מלהיות כריסטיאנו רונאלדו", אמר פטי. "נכון, מסי הוא אחד הכדורגלנים הגדולים בכל הזמנים, אבל הוא חייב להראות מנטליות אחרת. זאת לא הפעם הראשונה שהוא נעלם ככה. גם בליגת האלופות אפשר לראות שלפעמים, כשדברים לא עובדים לפי התוכנית, הוא הולך לאיבוד. כשדברים לא הולכים הוא לא מגיב, הוא פשוט הולך כמו זומבי על המגרש, משחק בעמידה. הוא צריך להתבייש".

שחקן נבחרת ארגנטינה ווילי קבאז'רו. רויטרס
"עוברים עליי ימים קשים". קבאז'רו אחרי הטעות/רויטרס

עד כמה ארגנטינה כועסת על מסי והנבחרת? בטלוויזיה ערכו דקת דומייה "לזכרם"

כמו כן, בארגנטינה מדווחים היום על הסרטון שמסעיר את המדינה, שבו שחקן העבר והמאמן ריקרדו קארוסו לומבארדי טוען שאחרי ההפסד היה סוער בחדר ההלבשה של ארגנטינה, ובמהלך ויכוח בין שחקנים, חאבייר מסצ'ראנו ניסה להשתיק את פאבון, ופאבון הכה אותו. הסרטון צולם, ככל הנראה, בלי ידיעתו.

לדבריו, "מסצראנו אמר אחרי המשחק לקבאז'רו 'אתה שוער, תראה איזה גול סידרת, כוס עמק'. הוא התחיל לקלל, ופאבון אמר לו 'מספיק, אל תדבר איתו יותר, הוא כבר ספג את השער, אל תגמור אותו', ומסצ'ראנו אמר לו 'מה קרה תינוק? לך לבכות', ואז פאבון נתן לו מהלומה והשניים הרימו ידיים". כמו כן טוען קארוסו לומבארדי ש"שחקנים התקשרו בארבע בבוקר לבורוצ'אגה שיבוא להיות המאמן. הם רוצים להעיף את סמפאולי".

היום צולם באימון הנבחרת המאמן סמפאולי עם המחברת שלו, וניתן היה לראות מעט מהרישומים שלו לקראת המשחק מול ניגריה. במחברת לא נחשף ההרכב, רק תוכנית אימונים עם מערכים למשחקון פנימי, של 7 נגד 7. שמו של ליאו מסי לא נכלל בהם.

מאמן נבחרת ארגנטינה חורחה סמפאולי עם הכרטיסיות. GettyImages
לחץ גדול. סמפאולי/GettyImages
מאמן נבחרת ארגנטינה חורחה סמפאולי עם הכרטיסיות. GettyImages
מה זה אומר? המחברת/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully