וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה 2006 - העוצמה של איטליה

בטורניר כה הגנתי, אין פלא שאיטליה היא זו שהניפה את הגביע, אחרי ניצחון בפנדלים על צרפת והנגיחה המפורסמת של זידאן

תשיעי ביולי 2006. האולימפישטדיון בברלין. דקה 110. מצלמות הטלוויזיה קלטו את זינדין זידאן, השחקן המצטיין של הטורניר, נוגח בפניו של מרקו מטראצי ומורחק בעיצומה של ההארכה בגמר בין צרפת לאיטליה. השניים התחלקו גם בשערים שנכבשו בפתיחת המשחק, שהלך להארכה במצב של 1:1. האירוע הזה היה האחרון בקריירה המפוארת של הגאון הצרפתי. גביע העולם דווקא הלך לאיטליה, שהשלימה זכייה רביעית בתולדותיה לאחר ניצחון 3:5 בדו קרב הפנדלים.

מונדיאל 2006 היה טורניר של הגנות. איטליה הקשוחה של קנבארו, נסטה ובופון ספגה רק שער אחד עד הגמר, גם צרפת ספגה שני שערים בלבד בדרך לגמר. שוויץ, שהודחה בשמינית הגמר בדו קרב פנדלים, שברה שיא מונדיאל שהפכה לנבחרת הראשונה בהיסטוריה שמסיימת טורניר ללא ספיגה.

זה היה הטורניר של האירופאיות. ארגנטינה וברזיל היו הנבחרות הלא אירופאיות היחידות שהעפילו לרבע הגמר. גרמניה שלחה הביתה את האלביסלסטה. הסלסאו הפסידו לצרפת. כך קיבלנו חצי גמר כל אירופאי ראשון מאז 1966 וגמר כל אירופאי ראשון מאז 1982.

איטליה, כאמור, הייתה נבחרת שהסתמכה על הגנה חזקה. האזורי ניצחו 0:2 את גאנה, סיימו ב-1:1 עם ארצות הברית וגברו 0:2 על צ'כיה בבית 5 המוקדם. פרנצ'סקו טוטי כבש שער דרמטי בתוספת הזמן ב-0:1 על אוסטרליה בשמינית הגמר. ברבע הגמר, גברה איטליה 0:3 על אוקראינה ובחצי הגמר נזקקה לשערים של פאביו גרוסו ואלסנדרו דל פיירו בדקות הסיום של ההארכה כדי לגבור על גרמניה 0:2 לפני הניצחון על צרפת בגמר.

מונדיאל 2006 שבר את שיאי הכרטיסים הצהובים והאדומים שנשלפו בו. 345 כרטיסים צהובים הוצאו בטורניר לצד 28 אדומים, מספרים ששברו את השיא שנקבע במונדיאל 1998.

שלבי הנוקאאוט של הטורניר התאפיינו בכמות נמוכה מאוד של שערים. מירוסלב קלוזה הגרמני סיים כמלך השערים של הטורניר עם חמישה כיבושים, המאזן הנמוך למלך שערי מונדיאל מאז 1962. בפעם הראשונה בהיסטוריה של גביע העולם, כבשו שחקני הגנה את השער הראשון (פיליפ לאהם) והאחרון (מרקו מטראצי) של הטורניר.

מונדיאל 2006 שבר את שיאי הצפייה והפך לאחד מאירועי הספורט הנצפים בתולדות הטלוויזיה. 26.29 ביליון צופים חזו במשחקים ונהנו מזוויות צילום מיוחדות ואיכותיות.

הנבחרות המשתתפות

אירופה:
אנגליה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, קרואטיה, צ'כיה, הולנד, פולין, פורטוגל, שבדיה, שוויץ, אוקראינה, סרביה ומונטנגרו

דרום אמריקה:
ארגנטינה, ברזיל, אקוודור, פרגוואי

אפריקה:
חוף השנהב, גאנה, טוגו, טוניסיה, אנגולה

מרכז אמריקה:
מקסיקו, קוסטה ריקה, טרינידד וטובגו, ארצות הברית

אסיה/אוקיאניה:
אוסטרליה, אירן, יפן, דרום קוריאה, ערב הסעודית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully