וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסר של 1966 - בובי צ'רלטון

אחד מתינוקות בזבי, ספורטאי למופת וקשר מחונן, הצעיד את אנגליה לזכייה במונדיאל הביתי ונחשב לגדול שחקניה אי פעם

תאריך לידה: 11.10.1937

השתתף במונדיאלים: 1962, 1966, 1970

הופעות: 14

שערים: 4

בעיני רבים, סר בובי צ'רלטון נחשב כגדול כדורגלני אנגליה בכל הזמנים. לא רק קשר מחונן בעל ראיית משחק פנטסטית ובעיטה נפלאה, אלא גם סמל אמיתי, ספורטאי למופת, אדם צנוע ומעורר כבוד, מודל לחיקוי. צ'רלטון שיחק במשך 17 שנה במדי מנצ'סטר יונייטד ומחזיק בשיא הכיבושים של המועדון. בנבחרת רשם 106 הופעות, שיחק בשלושה גביעי עולם, ומזוהה במיוחד עם הזכייה ההיסטורית של אנגליה במונדיאל 1966.

צ'רלטון הצטרף למנצ'סטר יונייטד בגיל 17 והיה אחד מ"תינוקות בזבי". הוא שרד את אסון מינכן, בו נהרגו שמונה מחבריו, והיה ראשון השחקנים להשתחרר מבית החולים. באותה שנה, כשהוא בסך הכל בן 20, החלה גם הקריירה המפוארת של צ'רלטון במדי הנבחרת. הוא זומן לסגל לקראת מונדיאל 1958 בשבדיה, אך לא זכה לדקת משחק, במהלך שגרר לא מעט ביקורות מצד התקשורת האנגלית.

ארבע שנים מאוחר יותר, בצ'ילה 1962, צ'רלטון היה כבר בורג מרכזי יותר ואף כבש שער ב-1:3 על ארגנטינה בשלב הבתים. אנגליה נעצרה ברבע הגמר בהפסד 3:1 לברזיל, שהמשיכה לזכייה בטורניר. אחרי אותו מונדיאל ידע צ'רלטון שנים נפלאות. הוא זכה עם מנצ'סטר יונייטד בגביע האנגלי ב-1963 ובאליפות כעבור שנתיים. יחד עם ג'ורג' בסט ודניס לאו, השדים האדומים הציגו כדורגל בלתי נשכח ושלטו בממלכה בשנות ה-60. לפני גביע העולם שנערך באנגליה ב-1966 החליט המאמן אלף רמזי להצעיר את הסגל ולבנות אותו סביב צ'רלטון. הצעד המתבקש הוכיח את עצמו.

אנגליה אכזבה עם 0:0 במשחק הפתיחה נגד אורוגוואי, אבל צ'רלטון כבש והוביל אותה ל-0:2 על מקסיקו במשחק השני. אחרי ניצחונות על צרפת וארגנטינה, הגיע הרגע הגדול של צ'רלטון בטורניר. הוא כבש פעמיים ב-1:2 על פורטוגל בחצי הגמר בדרך לגמר הבלתי נשכח נגד מערב גרמניה. צ'רלטון זכה לשמירה צמודה של פרנץ בקנבאואר הצעיר, אך אנגליה גברה 2:4 והשלימה זכייה בתואר בפעם הראשונה והיחידה בתולדותיה. צ'רלטון נבחר בסיום לשחקן הטורניר ושחקן השנה באירופה.

אחרי המונדיאל זכה צ'רלטון באליפות ובגביע אירופה לאלופות עם מנצ'סטר יונייטד, והספיק להופיע במונדיאל 1970. שלוש שנים מאוחר יותר עזב את מנצ'סטר יונייטד ושימש מאמן שחקן בפרסטון. צ'רלטון לא אהב את מקצוע האימון, אבל לא התרחק מכדורגל. במשך שנים שימש כדירקטור בוויגאן וב-1984 הצטרף למועצת המנהלים של מנצ'סטר יונייטד.

שנים החזיק בתואר שיאן ההופעות של הנבחרת עם 106, לפני שהשיא נשבר על ידי בובי מור, פיטר שילטון ודייויד בקהאם. הוא מחזיק בשיא הכיבושים של אנגליה (49) ומנצ'סטר יונייטד (249). ריאן גיגס שבר לפני שנתיים את שיא ההופעות של צ'רלטון בקבוצה, שעמד על 759.

עד היום, שנים רבות אחרי הפרישה, צ'רלטון הוא סמל ואייקון בתרבות הספורט האנגלית. הוא קיבל את תואר האבירות ב-1994 והמשיך להיות פעיל למען הספורט. הוא ניסה לקדם את הצעות העיר מנצ'סטר לארח את האולימפיאדה ב-1996 ו-2000 וכן פעל לקידום הקמפיין המוצלח של לונדון לאירוח המשחקים ב-2012. לפני כשנתיים, קיבל את הפרס היוקרתי על מפעל חיים מה-BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully