וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטאדור של 1978 - מריו קמפס

"האיש ששם את ארגנטינה על המפה", כדברי מראדונה, גילח את השפם ואז שב לחורר רשתות, בדרך לזכייה במונדיאל הביתי

תאריך לידה: 15.7.1954

השתתף במונדיאלים: 1974, 1978, 1982

הופעות: 17

שערים: 6

כשמדברים על הגדולים בהיסטוריה של ארגנטינה, עולה מיד שמו של דייגו מראדונה. השם הבא ברשימה הוא מריו קמפס, מלך שערי מונדיאל 1978, "האיש ששם את ארגנטינה על המפה", לפי מילותיו של מראדונה עצמו. אביו של קמפס, שהיה כדורגלן חובב, הוא זה שדחף אותו אל המשחק. בגיל 19 ערך "אל מטאדור" את הבכורה באינסטיטוטו קורדובה וכעבור שנה, כשהוא בן 20, רשם הופעה ראשונה בגביע העולם.

ארגנטינה נראתה רע מאוד במונדיאל במערב גרמניה 1974. היא עברה בקושי את שלב הבתים והציגה יכולת מביכה גם בשלב השני, עם תבוסה 4:0 ליוהאן קרויף והולנד. גם קמפס לא הותיר רושם מיוחד וסיים את הטורניר ללא שער. למרות זאת, הקריירה שלו המשיכה להתקדם. הוא עבר לרוסריו סנטרל וכבש 85 שערים ב-105 הופעות. בקיץ 1976 שמה ולנסיה הספרדית את ידה על החלוץ הארגנטינאי.

אל מטאדור הסתגל במהרה לליגה הספרדית ובשנתיים הראשונות שלו סיים כמלך שערי הליגה. השמועות על כושרו הנהדר של קמפס הגיעו למאמן האלביסלסטה סזאר מנוטי, שהזמין את החלוץ לסגל לקראת מונדיאל 1978, שנערך בארגנטינה. "הוא השחקן שיכול לעשות את ההבדל", חזה מנוטי את העתיד לבוא.

ההתחלה לא הייתה מבריקה. ארגנטינה עלתה לשלב השני בעקבות ניצחונות על הונגריה וצרפת ולמרות הפסד לאיטליה. קמפס עדיין לא מצא את הרשת. "גלח את השפם", ייעץ לו המאמן, והטריק אכן עבד. קמפס כבש צמד ב-0:2 על פולין ועוד צמד ב-0:6 על פרו. ארגנטינה צלחה את הסיבוב השני ועלתה לגמר מול הולנד.

הגמר נערך ב-25 ביוני 1978 במונומנטאל בבואנוס איירס. קמפס כבש את השער הראשון במשחק בדקה ה-38, אך הולנד השוותה והמשחק נגרר להארכה. בדקה ה-105, קמפס עשה זאת שוב עם שער טיפוסי בדרך לניצחון 1:3. "הזכייה בגביע העולם הייתה בדיוק מה שהעם הארגנטינאי למוד הסבל היה צריך. זה הכניס אושר למדינה", אמר קמפס. החלוץ סיים את הטורניר כשחקן המצטיין וכמלך השערים.

ארבע שנים מאוחר יותר הגיעה ארגנטינה בסגל כמעט זהה כפייבוריטית למונדיאל בספרד, אך רשמה טורניר מאכזב. האלביסלסטה הודחו בסיבוב השני אחרי הפסדים לאיטליה וברזיל. קמפס רשם עוד חמש הופעות, אך לא מצא את הרשת. בסיום הטורניר פרש מהנבחרת והעביר את החולצה מספר 10 לכוכב העולה - דייגו מראדונה.

אחרי אותו טורניר חזר קמפס לספרד לקדנציה נוספת בוולנסיה. הוא המשיך לשנתיים בהרקולס אליקנטה, עבר לאוסטריה ופרש סופית מהמשחק בגיל 41, בתור מאמן שחקן בליגה האינדונזית. קמפס המשיך לקריירת אימון בקבוצות באלבניה, ונצואלה ובוליביה. בשנים האחרונות הוא משמש כפרשן הכדורגל של רשת ESPN בשפה הספרדית.

  • עוד באותו נושא:
  • מריו קמפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully