וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלע של 2006 - פאביו קנבארו

ההגנה של איטליה, בראשותו של אחד הבלמים הטובים בכל הזמנים, ספגה רק שני שערים בדרך לזכייה המרגשת בגרמניה

תאריך לידה: 13.9.1973

השתתף במונדיאלים: 1998, 2002, 2006

הופעות: 15

שערים: 0

כשחושבים על שחקן שמזוהה יותר מכל עם הזכייה של איטליה במונדיאל 2006, השם שעולה מיד לראש הוא זה של פאביו קנבארו. ההגנה של איטליה, שספגה שני שערים בכל הטורניר, עשתה את ההבדל. קנבארו, שנחשב עוד קודם לכן לאחד מטובי הבלמים ביבשת, קיבל את הגושפנקא והפך לשחקן ההגנה הראשון בתולדות גביעי העולם שזוכה בתואר שחקן השנה של פיפ"א. גם כשהוא נושק לגיל 37, איטליה עדיין שומרת אמונים לקפטן הוותיק שירשום בדרום אפריקה את המונדיאל הרביעי בתולדותיו.

קנבארו גדל בנאפולי ואהד את הקבוצה הגדולה בה כיכב דייגו מראדונה. הוא החל לשחק בקבוצה הבוגרת פוסט עידן הכוכב הארגנטינאי ופרץ במהרה, כאשר שם החל הרומן ארוך השנים עם המאמן מרצ'לו ליפי. אלא שב-1995 נאפולי נכנעה לקשיים כלכליים ונאלצה למכור את הבלם העולה לפארמה. קנבארו פרח בטארדיני ויחד איתו זכתה הקבוצה בגביע אופ"א ובגביע האיטלקי ונהנתה מעונות טובות בצמרת. במקביל, מעמדו של קנבארו התחזק גם בנבחרת והוא תפס מקום לצידם של אלסנדרו קוסטקורטה ופאולו מלדיני.

שיתוף הפעולה בין השלושה נראה מצוין במונדיאל 1998, אך איטליה הודחה בשלב רבע הגמר על ידי המארחת, צרפת, רק אחרי דו קרב פנדלים. שנתיים מאוחר יותר, תחת הדרכתו של ג'ובאני טרפאטוני, איטליה זהרה ביורו 2000. קנבארו שיחק כמגן ימני ונראה אגרסיבי ומלא ביטחון, אבל האיטלקים שוב נכנעו לצרפת עם הפסד 2:1 בגמר בשער זהב.

האזורי התייצבו למונדיאל 2002 עם הרבה תקוות כשקנבארו מאייש את מרכז ההגנה לצידו של אלסנדרו נסטה הנהדר. אחרי 0:2 במשחק הפתיחה נגד אקוודור, הנבחרת הפסידה לקרואטיה ואיבדה את נסטה שנפצע. האזורי קרטעו לשמינית הגמר, אבל נכנעו 2:1 למארחת דרום קוריאה, שנהנתה משיפוט שערורייתי. בתום הטורניר קיבל קנבארו את סרט הקפטן ממאלדיני, שפרש מהנבחרת, והיה חלק ממעבר ענק כשאינטר שילמה תמורתו 23 מיליון יורו.

קנבארו העביר שנתיים בינוניות ברמה האישית בסן סירו, ששיאן היה העפלה לחצי גמר ליגת האלופות. בקיץ 2004, אחרי קמפיין כושל עם איטליה ביורו בפורטוגל, חתם קנבארו ביובנטוס ביום האחרון של מועד ההעברות. אלו היו שנתיים נפלאות עבור הבלם, שחזר להציג את היכולת המוכרת. יובנטוס זכתה בשתי אליפויות, שמאוחר יותר נלקחו ממנה בשל פרשת הקלצ'ופולי, אבל קנבארו, שכבר נראה מעבר לשיא, חזר לעצמו ובגדול.

לא הרבה ספרו את איטליה לפני מונדיאל 2006. זו לא הייתה נבחרת מבריקה במיוחד, לא הונהגה בידי שחקני התקפה מרשימים כמו בטורנירים מוצלחים קודמים, אבל ליפי בנה סגל מגובש וקשה לפיצוח. איטליה הרשימה מאוד מבחינה טקטית והיריבות התקשו להגיע מולה למצבים. קנבארו היה בשיאו והנהיג את ההגנה, שספגה שני שערים בלבד בכל הטורניר (אחד עצמי ואחד מפנדל מפוקפק בגמר). בתום דו קרב פנדלים, האזורי השיגו נקמה בצרפתים והניפו גביע עולמי ראשון מאז 1982. רק זינדין זידאן הקדים את קנבארו לתואר מצטיין הטורניר, אך הבלם עשה היסטוריה וזכה בתואר שחקן השנה בעולם לשנת 2006.

פרשת הקלצ'ופולי, שהתפוצצה אחרי המונדיאל, הובילה את קנבארו לנטוש יחד עם פאביו קאפלו לריאל מדריד. הבלם האיטלקי ירש את החולצה מספר 5 של זינדין זידאן ולמרות שזכה בשתי אליפויות, התקשה להזכיר את יכולתו מהמונדיאל. למרות זאת, איטליה נותרה תלויה בקפטן שלה. קנבארו נאלץ להחמיץ את יורו 2008 בשל פציעה ובלעדיו, הגנת הנבחרת נראתה רע מאוד בדרך להדחה מול ספרד.

בקיץ 2009 חזר קנבארו ליובנטוס למרות מחאת האוהדים, שלא סלחו לו על העזיבה. הקפטן, ששבר לפני שנה את שיא ההופעות בנבחרת שהחזיק מלדיני, יעמוד במרכז ההגנה בדרום אפריקה כשליפי סומך עליו להנהיג את איטליה בקרב ההגנה על התואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully