וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: אנגליה וארה"ב נפרדו ב-1:1

ג’רארד העלה את אנגליה ליתרון מוקדם (4), אך השמטה איומה של גרין אפשרה לדמפסי לאזן (40), ולהעניק לארה”ב 1:1 צודק

ארבע שנים חיכו אוהדי נבחרת אנגליה. ארבע שנים ארוכות בשביל ההזדמנות לנסות שוב ולהוכיח שהם הנבחרת הבכירה בכדורגל העולמי. אלא שכפי שקרה לאוהדים האנגלים בעבר פעם אחר פעם, כבר במשחק הראשון כשלה נבחרתם, כשסיימה רק בתיקו 1:1 הערב (שבת) מול נבחרת ארצות הברית, בעקבות טעות קשה של שוער הנבחרת, רוברט גרין, שהשמטה שלו העניקה את שער השוויון לאמריקאים. קאפלו יכול להתנחם בכך ששחקניו הציגו יכולת טובה והגיעו למצבים קורצים, אבל צריך להיות מודאג מאוד מהחלק הקדמי של הנבחרת, שהכיל הערב את ווין רוני ואמיל הסקי, ונראה היה כבוי וכבד. האמריקאים לעומת זאת אותתו שהם עוד נבחרת שתעשה לא מעט בעיות ליריבות שלה, כשהצליחה להביך מספר פעמים את ההגנה האנגלית, ולא היתה רחוקה מלהפתיע את שחקניו של קאפלו עם ניצחון.

רוברט גרין שוער נבחרת אנגליה סופג שער. רויטרס
טעות ענקית על הבמה הגדולה ביותר שיש. גרין רואה את הכדור הולך פנימה/רויטרס

לא מעט גבות הורמו בקרב אוהדי נבחרת אנגליה כשנודע כי אמיל הסקי יהיה זה שיפתח בחוד לצידו של ווין רוני, אבל החלוץ הוותיק והאיטי הפתיע בדקה ה-4. הסקי קיבל כדור מלאמפרד, ומצא את ג'רארד חותך לרחבה, וסידר לו את השער הראשון. אנגליה נראתה מצוין באותן דקות, ושחקניה הרבו לתקוף את שערו של טים הווארד, אבל אט אט החלה ארצות הברית לצאת מההלם הראשוני, והשליטה עברה לרגליה. דונובן הפעיל היטב את חבריו, גרין החל מגן על השער, ואז הגיעה הדקה ה-40. דמפסי השתחרר במהלך נאה ובעט כדור לא חזק לכיוון השער, גרין ניסה לאסוף אבל איפשר לכדור להיכנס בצורה אומללה, והאמריקאים חגגו שוויון במחצית. סביר להניח שבתקשורת האנגלית יהיה מי שיאשים את המאמן קאפלו על חוסר הוודאות בימים האחרונים סביב השוער הראשון, דבר שכנראה לא הוסיף הרבה ביטחון לגרין ולחבריו השוערים.

קאפלו שטף את שחקניו בחדרי ההלבשה, והם עלו חדורי מוטיבציה ל-45 הדקות הנותרות, והחלו לוחצים את שערו של הווארד ללא רחמים. לנון, הסקי ולמפארד ניסו למצוא את שער היתרון, אבל ההגנה האמריקאית לא איפשרה, ומנגד התקרב אלטידור להדהים את אנגליה כשהכדור שלו מצא את גרין ואז את העמוד, לפני שהלך החוצה. האנגלים החלו מאבדים את האוויר, קאפלו ניסה להכניס את קראוץ' במקומו של אמיל הסקי אבל גם זה לא ממש עבד, בעוד בראדלי הוריד את חלוציו, הכניס קשרים ומנע מהאנגלים ליצור הזדמנויות במרכז השדה. בסיום חגגו האמריקאים, שידעו שיותר מהנקודה שהשיגו, הם השיגו ביטחון עצמי שעשוי עוד לקחת אותם רחוק בטורניר.

מהלך המשחק

דקה 4: שער! הסקי קיבל את הכדור בקצה הרחבה מלאמפרד, והבחין בג'רארד שפרץ מימין, נתן לו כדור מבריק פנימה, וג'רארד לא התקשה מול הווארד, 0:1 לאנגליה.

דקה 11: צ'רונדולו העביר כדור מצויין לדמפסי ברחבה, אבל הבעיטה שלו נעצרה אצל גרין.

דקה 19: לנדון דונובן הרים כדור טוב לרחבה שם עמד אלטידור, אבל האמריקאי לא הצליח לפגוש את הכדור והחמיץ הזדמנות נהדרת.

דקה 20: מתפרצת מצויינת של האנגלים מצאה את לנון באגף הימני, האחרון ניסה להעביר כדור רוחב להסקי, אבל ההגנה האמריקאית השתלטה, והמספרת של לאמפרד על הריבאונד מצאה את הווארד במקום.

דקה 32: אלטידור ניסה את כוחו בבעיטה מ-25 מטרים, אבל גרין עצר היטב.

דקה 39: דונובן עבר שחקן מחוץ לרחבה, הכין את עצמו ושלח בעיטה טובה שאתגרה את השוער האנגלי, אבל לא הכניעה אותו.

דקה 40: שער! איזו טעות ענקית של גרין! דמפסי במהלך נהדר הצליח להשתחרר מהמגן שלו, בעט אל המסגרת וגרין עצר, אבל השמיט וראה את הכדור מקפץ פנימה, 1:1.

דקה 41: אנגליה ניסתה לעקוץ בחזרה, אבל הבעיטה של ג'ונסון נעצרה היטב.

דקה 48: לנון שוב עשה צרות להגנה האמריקאית, כשהתגבר על המגן שלו ופרץ עד הקו כדי לשלוח כדור רוחב שלא מצא אף אנגלי.

דקה 52: איזו הזדמנות מבוזבזת לאנגליה, כשהסקי קיבל כדור במתפרצת, הגיע מול הווארד אבל בעט היישר לגופו של השוער.

דקה 63: למפארד השתחרר יפה, וברגל שמאל שלח כדור חזק, אותו הדף הווארד לקרן.

דקה 64: כדור הקרן מצא את ג'ונסון פנוי לגמרי ליד הקורה הרחוקה, אבל המגן בעט בעיטה נוראית החוצה.

דקה 63: התקפה נהדרת של ארצות הברית הגיעה אל אלטידור שהביך את ההגנה האנגלית, הגיע עד לגרין ושלח בעיטה טובה, אבל השוער האנגלי גאל את עצמו כשהדף את הכדור אל העמוד.

דקה 71: הרמה טובה של ג'רארד מצאה את רוני פנוי ברחבה, אבל האנגלי לא היה מוכן טוב לכדור, ונגח החוצה.

דקה 74: אנגליה קיבלה כדור חופשי, רוני לא חיכה להווארד, לקח את הכדור ושלח בעיטה מצויינת שלחה סנטימטרים ליד העמוד, והחוצה.

דקה 75: עוד הזדמנות פז של האנגלים כשרייט פיליפס קיבל את הכדור בצידה השמאלי של הרחבה פנוי לחלוטין, אבל הבעיטה שלו היתה אנמית מאוד.

דקה 83: לנון שוב פרץ מצויין, אבל הכדור שלו אל למפארד לא היה טוב.

דקה 88: דונובן כמעט והימם את כל אנגליה כשלקח את המתפרצת עד הרחבה האנגלית, ושלח טיל אבל הכדור הלך מעל לשער.

הרכב אנגליה: רוברט גרין, גלן ג'ונסון, לדלי קינג (ג'יימי קארגר, 46), ג'ון טרי, אשלי קול, ארון לנון, סטיבן ג'רארד, פרנק למפארד, ג'יימס מילנר (שון רייט פיליפס, 30), אמיל הסקי (פיטר קראוץ', 79), ווין רוני.

הרכב ארה"ב: טים הווארד, סטיב צ'רונדולו, ג'יי דמריט, אוגוצ'י אונייוו, קרלוס בוקנגרה, לנדון דונובן, מייקל בראדלי, ריקרדו קלארק, קלינט דמפסי, ג'וזי אלטידור (סטוארט הולדן, 86), רובי פינדלי (אדסון באדל, 77).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully