וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל: יפן ניצחה 1:3 את דנמרק ועלתה לשמינית

יפן עלתה לאחר שגברה על הסקנדינבים ותפגוש את פרגוואי, כשהונדה הבריק עם שער מרהיב בכדור חופשי ובישול נפלא

מונדיאל 2010 ממשיך לנפק עוד ועוד עולות מפתיעות לשמינית הגמר. הפעם האחרונה בה נבחרת הבקיעה שתי בעיטות חופשיות ישירות במשחק אחד במסגרת הגביע העולמי, הייתה אי שם ב-1974, אז יוגוסלביה עשתה זאת במסגרת ה-0:9 המוחץ על זאיר. הערב (חמישי) יפן הראתה שגם באסיה יודעים לכופף בננות, עם 1:3 על דנמרק בזכות כדורים חופשיים פנטסטיים של קייסוקה הונדה (17) ויאסוהיטו אנדו (30), ושער נועל של המחליף שינג'י אוקזאקי הודות לבישול פנטסטי של הונדה (88). ג'ון דאל תומאסון צימק בריבאונד אחרי שהחטיא פנדל (81) והשתווה לפול נילסן כמלך שערי דנמרק עם 52 שערים. יפן תפגוש בשמינית הגמר את פרגוואי, דנמרק אורזת מוקדם מהמתוכנן ומודחת בשלב הבתים לראשונה בתולדותיה.

קייסוקה הונדה, נבחרת יפן חוגג שער. רויטרס
הקוסם היפני. הונדה/רויטרס

במונדיאל 2002 יפן העפילה לשמינית הגמר, אך אז היה זה טורניר ביתי והיא עשתה את המינימום מבחינתה. הפעם ההישג גדול הרבה יותר, שכן הסמוראים הכחולים הגיעו עם המון ביקורות מבית וכשהלחץ על טאקשי אוקאדה קשה מנשוא. המאמן לא התרגש, הציב כמטרה את חצי הגמר, ועכשיו יצטרכו לקחת אותו ברצינות. כמו בניצחון על קמרון במחזור הפתיחה, יפן הציגה משחק הגנה מצוין, שחקניה הדינמיים נעו בצורה אחראית במרכז המגרש והבעיטות החופשיות התבררו כקטלניות, כשעל כל משחק ההתקפה מנצח המאסטרו הונדה.

בכדור החופשי הראשון היה זה הונדה, ששלח ברגל שמאל כדור נהדר, סטייל כריסטיאנו רונאלדו, לפינה הימנית של תומאס סורנסן, שביצע צעד מיותר שמאלה וספג בדקה ה-17. דנמרק ניסתה לצאת קדימה ולהשיג את השוויון באמצעות משחק האגפים המוכר שלה, אבל בדקה ה-30 חוותה על בשרה גם את נחת רגלו של אנדו, שסובב נהדר בימין כשכולם המתינו לעוד שמאלית אדירה של הונדה. מורטן אולסן שלח את כל הכלים ההתקפיים, הצליח לצמק מהשער של תומאסון אחרי החטאת הפנדל (81), אבל לבסוף שוב הונדה הבריק עם בישול גדול ואוקזאקי המחליף קבע ניצחון 1:3 מוצדק מאין כמוהו בדקה ה-88.

בשלושת המונדיאלים שלה עד היום, דנמרק תמיד צלחה את שלב הבתים. הניסיון הרביעי שלה הסתיים עם מפח נפש, באדיבות הונדה המצוין וחבריו. יפן הבקיעה לראשונה פעמיים במחצית אחת במונדיאל והראתה שוב עד כמה גיבוש קבוצתי, תיאום והבנה טקטית עושים את ההבדל בטורניר שכזה. אין זה מקרי שאוקאדה היה המאמן היחיד שעלה בכל המשחקים עם אותו הרכב. תהיה לו הזדמנות לעשות זאת בפעם הרביעית בשמינית הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מחצית ראשונה

דקה 3: דאבל פס יפה בין סימון פולסן לתומאסון הסתיים עם בעיטה של המגן השמאלי החוצה.

דקה 8: פתיחה טובה לדנמרק, בעיקר בזכות משחק האגפים הידוע. יפן מתגוננת בינתיים, תיקו יספיק לה.

דקה 13: הנה יפן מתקיפה. קודם כל סורנסן עצר ברגלו נגיעה קלה של מאטסוי. לאחר מכן האסבה קיבל כדור נהדר ממאטסוי בתוך הרחבה ובעט החוצה.

דקה 14: תומאסון השתחרר בצד שמאל ומזווית אלכסונית בעט שטוח לפינה הרחוקה, אך הכדור חלף סנטימטרים מהקורה. תומאסון צריך שער אחד כדי להשתוות לפול נילסן, שיאן השערים של דנמרק בכל הזמנים עם 52 כיבושים.

דקה 16: אוקובו פרץ משמאל ומצא את מאטסוי, שבעט ונעצר אצל סורנסן.

דקה 17: גול! הונדה, אשף המצבים הנייחים, לקח על עצמו את האחריות ובעט בשמאל כדור נהדר מ-25 מטרים בצד ימין לפינה הרחוקה של סורנסן, שלקח צעד מיותר שמאלה ונענש. שער אדיר להונדה, 0:1 ליפן. דנמרק חייבת עכשיו שני שערים.

דקה 22: כריסטיאן פולסן הכניס כדור טוב לרחבה, תומאסון לא הצליח לגעת וקוואשימה הדף לקרן.

דקה 30: גול! החומה הדנית והשוער סורנסן התכוננו לעוד בעיטה חופשית של הונדה בשמאל, אבל אנדו לקח את הכדור וסובב באומנות ברגל ימין מ-20 מטרים לרשת. 0:2 נפלא ליפנים, דנמרק בצרות.

דקה 34: חילוף מוקדם בדנמרק, כשיקוב פולסן נכנס במקום יורגנסן והופך לפולסן השלישי על כר הדשא.

דקה 44: דנמרק ניסתה להראות שגם היא יכולה בכדור חופשי, אבל התרגיל הסתיים עם בעיטה של כריסטיאן פולסן לידיים של קוואשימה. יפן מיד יצאה למתרפצת, בסיומה נגאטומו בעט מהקצה הימני של הרחבה החוצה.

מחצית שנייה

דקה 48: בעיטה סתמית של אנדו מחצי מגרש עשתה דרכו לידיים של סורנסן, אלא שהשוער פספס והכדור חמק מבין ידיו. למזלו, זה נעצר בקורה. השוער הדני עדיין בהלם משתי הבעיטות החופשיות.

דקה 52: יקובסן הגביה מצד ימין, בנדטנר לא הגיע ותומאסון ניסה לכבוש ונתקל בשוער.

דקה 59: יקוב פולסן הפציץ מ-22 מטרים, קוואשימה זינק טוב והדף.

דקה 68: המחליף הצעיר אריקסן שלח בעיטה מסוכנת מ-20 מטרים, מעט מעל השער.

דקה 73: הונדה הנפלא העביר כדור לצד ימין. נגאטומו הצטרף להתקפה ובעט לידיו של סורנסן.

דקה 78: עוד התקפה יפה של היפנים מול העורף הדליל של דנמרק, אוקזאקי נגח חלש לידי השוער.

דקה 79: לארסן המחליף השתלט על כדור ומהאוויר הפציץ בימין למשקוף.

דקה 81: גול! אגר נדחף קלות על ידי האסבה ברחבה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה. תומאסון לקח אחריות, הפנדל שלו נעצר על ידי קוואשימה, אבל הקפטן התעשת והמשיך את הריבאונד לרשת. דנמרק מצמקת ל-2:1.

דקה 88: גול! הסיפור חתום וגמור. הונדה פירפר את ההגנה הדנית ופירגן נהדר למחליף אוקזאקי שהרשית מול השער החשוף. 1:3 ליפן שעולה לשלב הבא.

הרכב נבחרת דנמרק: תומאס סורנסן, לארס יקובסן, פר קרולדרופ (סורן לארסן, 56), דניאל אגר, סימון פולסן, כריסטיאן פולסן, מרטין יורגנסן, (יקוב פולסן, 34), תומאס קאלנברג (כריסטיאן אריקסן, 63), דניס רומדאל, ג'ון דאל תומאסון, ניקלאס בנדטנר.

הרכב נבחרת יפן: אייג'י קוואשימה, יוטי נגאטומו, יוג'י נקזאווה, טוליו, יואיצ'י קומאנו, מקוטו האסבה, דייסוקה מאטסוי (שינג'י אוקזאקי, 74), יוקי אבה, יאסוהיטו אנדו (ג'וניצ'י אינמוטו, 90), יושיטו אוקובו (יאסויוקי קונו, 88), קייסוקה הונדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully