וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה 1934 - הביצה של מיאצה

25.4.2002 / 12:37

הפעם הנבחרות מדרום אמריקה נעדרו, האלופה אורוגוואי לא טרחה להגן על התואר וג'וזפה מיאצה סחף את המארחים לזכייה

אם במונדיאל הראשון בשנת 1930 בלטו בהיעדרן הנבחרות האירופיות, הרי שהפעם היו אלה נבחרות מדרום אמריקה שלא הגיעו. נבחרת אורוגוואי, אלופת העולם, לא טרחה להגן על תוארה, והשתיים שכן הואילו לחצות את האוקיאנוס, ברזיל וארגנטינה ששלחו סגל מדרג ב', נשרו כבר לאחר הסיבוב הראשון בשיטת נוקאאוט. ברזיל הפסידה לספרד (3:1) וארגנטינה נוצחה בידי שבדיה (3:2). הנבחרת השלישית שחצתה את האוקיאנוס, ארה"ב, הושפלה בידי המארחת (7:1).

במונדיאל זה השתתפו 16 נבחרות. שלב רבע הגמר היה על טהרת אירופה, כשבמוקד עמד מאבק מתיש בין נבחרות ספרד ואיטליה. השתיים נאלצו להתמודד פעמיים בשלב זה, לאחר שהמשחק הראשון הסתיים בתוצאה 1:1 לאחר הארכה. למחרת היום נפגשו השתיים שוב, כששני המאמנים מעלים הרכבים שונים מהמשחק הראשון, באיטליה חמישה שחקנים חדשים ובספרד שבעה. גורם העייפות. במשחק השני איטליה ניצחה 0:1, משער של ג'וזפה מיאצה.

מיאצה כבש גם שער הניצחון בחצי הגמר, במשחק מול אוסטריה (0:1), משחקו הרביעי באותו שבוע. המשחק נערך בביצה ושמה סן-סירו, לימים האיצטדיון שייקרא על שמו.

10 ביוני, רומא, משחק הגמר. 50 אלף איש ביציעים. איטליה נגד צ'כוסלובקיה, שניצחה בחצי הגמר את גרמניה (1:3). המדינה המארחת עוצרת נשימתה וכמעט נחנקת למוות בדקה ה-70 כשהצ'כים עולים ליתרון 0:1 משער של פוץ'. 9 דקות לסיום האיטלקים חוזרים לחיים עם שער שוויון של האיטלקי-ארגנטיני אורסי, והמשחק נכנס להארכה. בדקה ה-95 רומא עוברת רעידת אדמה, כשאנג'לו צ'יאביו מבקיע את שער הניצחון, מבישול של מיאצה, כמובן. איטליה אלופת העולם.

הנבחרות המשתתפות

אירופה:
איטליה, צ'כוסלובקיה, ספרד, אוסטריה, צרפת, גרמניה, בלגיה, שוויץ, הולנד, רומניה, הונגריה, שבדיה

דרום אמריקה:
ברזיל, ארגנטינה

צפון אמריקה:
ארה"ב

אסיה/אפריקה:
מצרים

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully