וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת 1938 - איטליה על הגל

25.4.2002 / 12:55

המונדיאל השלישי, והאחרון לפני מלחמת העולם השנייה, נערך ללא כמה מהנבחרות הבולטות. איטליה זכתה בפעם השנייה ברצף

המונדיאל השלישי, שנדמה היה כמה שנים מאוחר יותר כי יהיה גם האחרון. הזירה הפוליטית באירופה מרמזת על מה שצפוי לקרות כעבור שנה – מלחמת העולם השניה. כמה מהנבחרות הבכירות, כמו ארגנטינה ואורוגוואי, מעדיפות להישאר בבית. נבחרת אוסטריה נעדרה אף היא, למרות שהצליחה להעפיל לטורניר הגמר, כשכמה משחקניה מופיעים בשורות גרמניה. ספרד, הנתונה במלחמת אזרחים, מוותרת אף היא על הופעתה.

היה הטורניר הראשון שהאלופה והמארחת, במקרה זה איטליה וצרפת, העפילו אוטומטית לטורניר הגמר ועם כל הרגשות המעורבים מסביב, היה גם כדורגל.

אחד המשחקים הטובים בתולדות המונדיאל התקיים בטורניר זה, כשבסיבוב הראשון ניצחה ברזיל את פולין 5:6 לאחר הארכה. לאונידאס, ששכונה "היהלום השחור", הבקיע ארבעה שערים לזכות ברזיל וכל זאת כשהוא משחק יחף. ווילימובסקי הפולני הבקיע אף הוא ארבעה שערים.

ברבע הגמר ניצחה ברזיל את צ'כוסלובקיה בקרב של ממש: שלושה מורחקים, חמישה פצועים, שניים מהם הובהלו לבית החולים עם צלעות שבורות.

המארחת סיימה את דרכה מוקדם מהצפוי, לפחות מבחינת הקהל המקומי, כשנוצחה ברבע הגמר בידי איטליה 3:1, ולראשונה בהיסטוריה (הקצרה) של המונדיאל, המארחת לא תניף את הגביע בסיום הטורניר.


שלב חצי הגמר הפגיש את איטליה וברזיל, אלופת העולם העיקשת מול מי שהציגה את הכדורגל הכי יפה בטורניר. איטליה עלתה ליתרון 0:1 ולאחר כ-60 דקות משחק נפסק לזכותה פנדל. ג'וזפה מיאצה, הכוכב של איטליה באותם זמנים, כבר מוכן לבעיטה ואז קורה דבר מוזר: הגומי במכנסיו נקרע ואלה נופלים כמעט עד ברכיו. אין זמן לסדר את העניין, צריך לבצע את הבעיטה. מה עושה מיאצה? ביד שמאל הוא מחזיק את מכנסיו, ביד ימין הוא מניח את הכדור על הנקודה הלבנה. הבעיטה כבר לא חשובה, לשוער הברזילאי לא היה סיכוי מלכתחילה. איטליה מנצחת 1:2 ומעפילה לגמר.

בגמר פוגשים אלופי העולם את הונגריה, שלא התקשתה במיוחד מול שבדיה. ה"סקוואדרה אזורה", בהנהגתם של מיאצה ופרארי, ניצחו במשחק מרתק 2:4 והוכתרו כאלופי עולם בפעם השניה ברציפות.

עד הפעם הבאה שיתקיים אירוע כזה יחלפו 12 שנה. יש הטוענים כי ההפסקה הארוכה בגלל המלחמה הארורה מנעה מנבחרת איטליה המצויינת תהילה גדולה עוד יותר.

הנבחרות המשתתפות

אירופה:
איטליה, הונגריה, שוויץ, גרמניה, פולין, צרפת, בלגיה, צ'כוסלובקיה, הולנד, רומניה, נורבגיה, שבדיה

דרום אמריקה:
ברזיל

צפון/מרכז אמריקה:
קובה

אסיה:
האיים המזרחיים ההולנדים (לימים אינדונזיה)

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully