וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה 1966 - שעתה של מולדת הכדורגל

25.4.2002 / 14:03

הגביע העולמי נגנב, עד היום לא ברור אם הכדור של ג'ף הרסט עבר את הקו, אבל מה זה משנה? הזכייה היחידה של האנגלים

כולם כמעט זוכרים את השער השנוי במחלוקת של האנגלי ג'ף הרסט בגמר מול מערב גרמניה, אבל לא הרבה יודעים כי הגביע נגנב לפני הטורניר, שעה שהוצג בתערוכה בלונדון. לשמחת המארגנים, ולשמחתו של ז'יל רימה שהתהפך בקברו, הגביע נמצא כעבור כמה ימים על-ידי כלב בשם Pickles (חמוצים), מתחת לשיח בגינה ציבורית בפאתי לונדון.

נחזור לכדורגל. ברזיל שוב פייבוריטית. היא מנצחת את בולגריה אבל מאבדת את פלה, שנפצע ונעדר ממשחק ההפסד להונגריה. פלה חוזר למשחק האחרון מול פורטוגל, נפצע שוב ומורד מהמגרש על אלונקה. ברזיל יורדת מהמגרש מנוצחת ולא מצליחה להעפיל לרבע הגמר.

פורטוגל עורכת הופעת בכורה במונדיאל ומצליחה לא רע בכלל. אוסביו הוא השם, שבין לבין מצליח להבקיע רביעייה מול צפון קוריאה ולהחזיר את נבחרתו מפיגור 3:0 לניצחון 3:5.


אבל הנבחרת של הטורניר היא ללא ספק אנגליה, שמצליחה להלהיב את קהל האוהדים שלה, במגרש (היא שיחקה כמובן רק בוומבלי) ובבית (BBC עשו את העבודה). האנגלים מגיעים לגמר מול מערב גרמניה. המשחק מסתיים בתוצאה 2:2 ונכנס להארכה. אז מגיע ג'ף הרסט, ששולח כדור למשקוף ומשם אל קו השער – עבר או לא עבר? התעלומה עומדת בעינה גם היום.

בכל מקרה, השער אושר, אנגליה מוסיפה עוד אחד למען הסר ספק ומנצחת 2:4. הרסט סיים את המשחק עם שלושער. הקפטן בובי מור עלה לתא הכבוד כדי לקבל את הגביע מידיה של המלכה אליזבת. היתה זו הפעם האחרונה, עד היום, בה הגיעה אנגליה למעמד הגמר.

הנבחרות המשתתפות

אירופה:
אנגליה, צרפת, מערב גרמניה, ספרד, שוויץ, פורטוגל, הונגריה, בולגריה, ברית המועצות, איטליה

דרום אמריקה:
אורוגוואי, ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה

אסיה/אוקיאניה
צפון קוריאה


צפון/מרכז אמריקה
מכסיקו

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully