וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה 1974 - גאווה מקומית

דר קייזר (בקנבאואר) ודר בומבר (מולר) ניצחו את הטוטאל פוטבול ומנעו מקרויף תואר במונדיאל היחיד בו נטל חלק

פרנץ בקנבאואר מול יוהאן קרויף, מערב גרמניה מול הולנד, הסמכות של ה"קייזר" נגד ה"טוטאל פוטבול". הנבחרת המארחת לא הרשימה במיוחד במהלך הטורניר, אבל הצליחה להעפיל לגמר. יריבתה באותו מעמד, נבחרת האורנג', עשתה רושם כמי שעומדת לזכות בגביע העולמי כמעט בהליכה.

הולנד השיגה ניצחונות מרשימים בדרך לגמר, נגד ארגנטינה (0:4), ברזיל (0:2) ומזרח גרמניה (0:2). גם הגמר התחיל בצורה מבטיחה מבחינת הולנד, כשהיא משיגה יתרון 0:1 בחלוף פחות מדקה במשחק. קרויף פתח בסללום לתוך הרחבה והוכשל. ניסקנס דייק מהנקודה הלבנה. בקנבאואר וחבריו נוגעים בפעם הראשונה בכדור כשהם מחדשים את המשחק.

אבל כל מי שחלם על המשך הטיול הכתום, התעורר מהר. הגאווה המערב הגרמנית לא נתנה לקייזר ושות' לוותר על המשחק. ברייטנר השווה בפנדל וגרד מילר, "המפציץ", כבש את שער הניצחון - 1:2. גרמניה אלופת העולם בפעם השניה, לאחר הזכיה הקודמת ב-1954.

במונדיאל זה הוענק לראשונה גביע חדש – פסל הזהב המוכר גם מימינו אנו – שהחליף את גביע "ז'יל רימה" שהוענק לצמיתות לברזיל, לאחר זכייתה בפעם השלישית ב-1970.

מונדיאל 74' עמד גם בסימן נשיא פיפ"א חדש, לראשונה לא אירופאי – ז'או האבלנז' הברזילאי, שהחליף את האנגלי סיר סטנלי ראוס, שהחזיק בתפקיד מאז 1961.

ישראל לא הצליחה לחזור על הישג ההעפלה לטורניר הגמר מ-1970, אבל היו אחרות שעשו זאת בפעם הראשונה: מזרח גרמניה, האיטי, אוסטרליה וזאיר.

וחידוש נוסף: שידורי טלוויזיה בצבע!

הנבחרות המשתתפות

אירופה:
מערב גרמניה, הולנד, מזרח גרמניה, יוגוסלביה, סקוטלנד, שבדיה, בולגריה, פולין, איטליה

דרום אמריקה:
ברזיל, אורוגוואי, צ'ילה, ארגנטינה

אפריקה:
זאיר,

מרכז אמריקה:
האיטי

אסיה/אוקיאניה:
אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully