וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו 1986 - הקסם של מראדונה

25.11.2005 / 23:07

המקסיקנים החליפו את קולומביה כמארחים וקיבלו טורניר קסום בהשראת הכוכב הארגנטינאי, שהיה אחראי לשערים שנחקקו לעד

המונדיאל ה-13 אמור היה להתקיים במקור בקולומביה, אך זו הודיעה ב-1983 כי היא לא מסוגלת לארח אירוע גדול כזה ומקסיקו זכתה לארח בפעם השנייה את טורניר הגמר. כשנה לפני הטורניר, עברה מכסיקו רעידות אדמה קשות, הגורמות למותם של 20 אלף תושבים. למרות האבל הכבד במדינה, פיפ"א בודקת את האיצטדיונים, שלא ניזוקו, ומחליטה כי המשחקים ייערכו כמתוכנן.

המונדיאל במקסיקו ייזכר כמונדיאל של מראדונה, דייגו ארמנדו מראדונה. מי שהעניק "יד אלוהים", בעקבות שער היד המפורסם מול אנגליה ברבע הגמר. באותו משחק הוא גם כבש את אחד השערים הגדולים אי פעם, בסללום מדהים שהתחיל בחצי המגרש ונגמר ברשת של פיטר שילטון, לא לפני שהוא חולף על פניהם של שישה אנגלים כאילו לא היו. גארי לינקר רק צימק ל- 1:2.

מראדונה סוחף את חבריו למשחק הגמר, כשבדרך הם מדלגים מעל בלגיה בחצי הגמר (0:2). לגמר מגיעה, שוב, מערב גרמניה (בפעם השלישית בארבעת המונדיאלים האחרונים והיא תגיע לשם גם במונדיאל 1990). חצי הגמר זימן לה מפגש חוזר מול צרפת, כמו ב-1982. הפעם הגרמנים לא זקוקים להארכה ופנדלים – הם מנצחים 0:2 חלק.

29 ביוני, 1986, הגמר. איצטדיון האצטקה מלא ב-115 אלף איש. ארגנטינה פותחת מצוין ועולה ליתרון 0:1 כבר בדקה ה-23 משער של חוזה בראון. בדקה ה-55 כבר 0:2, הפעם תורו של חורחה ולדאנו. נדמה כי הכל כבר גמור, אבל לא נבחרת כמו מערב גרמניה תיכנע כל-כך מהר. קרל היינץ רומיניגה (דקה 74) ורודי פלר (80) מצליחים להשוות תוך 6 דקות והמומנטום עובד לצידם. מומנטום אמרנו? מראדונה, ששמו היה רשום על הגביע כבר מתחילת הטורניר, לא מוכן לוותר ושולח מסירה גאונית על 50 מטר לחוזה בורוצ'אגה, שנועץ בדקה ה- 85 את המסמר האחרון בשער של שומאכר. ארגנטינה מנצחת 2:3 ומראדונה עולה לתא הכבוד, בפעם הראשונה והאחרונה בקריירה שלו, כמנצח.

הנבחרות המשתתפות

אירופה:
מערב גרמניה, איטליה, בולגריה, בלגיה, ברית המועצות, צרפת, הונגריה, ספרד, צפון אירלנד, דנמרק, סקוטלנד, אנגליה, פולין, פורטוגל

דרום אמריקה:
ארגנטינה, ברזיל, פראגוואי, אורוגוואי,

אפריקה:
אלג'יריה, מרוקו

אסיה:
דרום קוריאה, עיראק

צפון/מרכז אמריקה:

קנדה, מקסיקו

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully