וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה 1990 - האחרון של מערב גרמניה

26.11.2005 / 13:08

בהופעה האחרונה לפני האיחוד עם המזרח, מערב גרמניה הניפה גביע בטורניר הכי משעמם של המונדיאל. הפעם מראדונה בכה

המונדיאל הכי משעמם. נקודה. התאפיין בעיקר במשחק הגנתי של הנבחרות והכרעות מהנקודה הלבנה. אפילו משחק הגמר הרדים כמה מהצופים ביציעים, שלא לדבר על המיליארדים ששקעו בבית מול הטלוויזיה. מערב גרמניה (בהופעתה האחרונה לפני האיחוד עם המזרח) מנצחת את ארגנטינה 0:1 מפנדל (מפוקפק) בדקה ה-85, אותו כבש אנדראס ברמה. יותר מהנפת הגביע על-ידי לותר מתיאוס וחבריו, זכורה התמונה של מראדונה, ממרר בבכי כתינוק כשעל צווארו מונחת מדליית הכסף.

ארגנטינה הפכה לנבחרת הראשונה (אבל לא האחרונה) שלא כובשת במשחק גמר. היא גם הראשונה שמסיימת משחק גמר בהרכב חסר, לאחר ששניים משחקניה מורחקים בכרטיס אדום.

הגידו כן לזקן

רוז'ה מילה הקמרוני, ששיחק בספרד 82', עושה קאמבק בגיל 38 ומוביל את נבחרתו עד לרבע הגמר. בדרך מנצחת קמרון את ארגנטינה במשחק הפתיחה (0:1) ואת קולומביה בשמינית הגמר (1:2 לאחר הארכה).

אנגליה עוצרת את מילה (4 שערים בטורניר) וחבריו ברבע הגמר, לאחר שכבר הובילו במשחק 1:2 כשנותרו 10 דקות לסיום. גארי לינקר כובש מהנקודה הלבנה בדקה ה-83 ושולח את המשחק להארכה. אותו לינקר כובש את שער הניצחון בדקה ה-105, שוב מפנדל (לינקר עצמו סחט את שני הפנדלים). 2:3 בסיום.

מילה יחזור למונדיאל (ויבקיע) גם ב-1994.

טוטו איטלקי

הגיבור המקומי היה ללא ספק סלבטורה "טוטו" סקילאצ'י. חלוצה בן ה-25 של יובנטוס, אלמוני למדי עד אז ברמה הבינלאומית, הגיע לשיאו במונדיאל 1990 וסחב על כתפיו את נבחרת איטליה. הוא נכנס כמחליף במשחק הראשון מול אוסטריה והבקיע את שער הניצחון (0:1).

סקילאצ'י הבקיע 6 שערים בטורניר, כולל שער בחצי הגמר מול ארגנטינה, בו סיימה המארחת את תפקידה כשנכנעה למראדונה וחבריו לאחר דו-קרב פנדלים (1:1 לאחר הארכה). גיבור אותו משחק היה שוער ארגנטינה סרחיו גויקוצ'אה, שהחליף את השוער הקבוע נרו פומפידו (סבל משבר כפול בעצם השוק).

איטליה מסיימת במקום השלישי לאחר ניצחון על אנגליה, 1:2. את שער הניצחון כובש סקילאצ'י 4 דקות לסיום. הרבה לא שמעו עליו מאז.

הנבחרות המשתתפות

אירופה:
מערב גרמניה, איטליה, אנגליה, צ'כוסלובקיה, אוסטריה, רומניה, ברה"מ, סקוטלנד, שבדיה, יוגוסלביה, ספרד, בלגיה, הולנד, אירלנד

דרום אמריקה:
ארגנטינה, ברזיל, קולומביה, אורוגוואי

אפריקה:
קמרון, מצרים

אסיה:
איחוד האמירויות, דרום קוריאה

צפון/מרכז אמריקה:
ארצות הברית, קוסטה ריקה

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully