וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב 1994 - דמעות האושר של ברזיל

27.11.2005 / 13:11

דווקא במדינה הכי פחות מזוהה עם הכדורגל, הגביע העולמי כיפר על האכזבה מאיטליה עם טורניר נפלא שהסתיים בדרמת ענק

אחרי הטורניר המאכזב של 1990 הגיע המונדיאל הבינוני של 1994, אותו אירחה אחת המדינות הכי פחות מזוהות עם ענף הכדורגל – ארצות הברית, בה נקרא המשחק "סוקר", בדרך כלל בצירוף הבעה מזלזלת. ובאמריקה כמו באמריקה הכל בגדול - האיצטדיונים הגדולים, שמיועדים לפוטבול, היו מלאים, ורק הגמר המאכזב השאיר קצת טעם רע.

ברזיל נגד איטליה, 120 דקות כבר עברו ולוח התוצאות עדיין מראה שני אפסים. המשחק נגרר להארכה, ולראשונה בתולדות המונדיאל, הוכרע בדו-קרב פנדלים. רוברטו באג'יו בועט את הכדור לשמים ומכתיר את ברזיל כאלופת העולם בפעם הרביעית בתולדותיה. רומאריו מניף את הגביע ובוכה. ארבע שנים מאוחר יותר הוא יתחנן בפני מאמן ברזיל שיכלול אותו בסגל למונדיאל וייענה בשלילה.

המשחק של הטורניר היה רבע הגמר בין ברזיל והולנד. לאחר מחצית מאופסת, עולה ברזיל ליתרון 0:2 משערים של רומאריו (דקה 53) ובבטו (63). הולנד משיבה בשניים משלה, מרגלי ברגקאמפ (64) ו-וינטר (76). בדקה ה-81 מעניק בראנקו את הניצחון לאלופת העולם שבדרך, עם כדור חופשי אדיר מ-30 מטר. במשחק זה גם נולדה תנועת העריסה לאחר הבקעת שער, כשבבטו, מאזיניו ורומאריו חגגו את הולדתו של מתיוס, בנו הטרי של בבטו.

ההפתעות של הטורניר היו בולגריה ושבדיה, שהדיחו את ישראל במוקדמות. בולגריה, בהנהגתו של חריסטו סטויצ'קוב, הגיעה עד לשלב חצי הגמר, כשבדרך היא מעיפה נבחרות כמו גרמניה ומכסיקו. בחצי הגמר היא פוגשת את איטליה ובאג'יו. האיטלקי כובש שניים, סטויצ'קוב מחזיר אחד משלו מהנקודה הלבנה. איטליה בגמר, בולגריה מסיימת במקום הרביעי, לאחר שהיא מובסת 4:0 בידי שבדיה בקרב על המקום השלישי. שבדיה הפסידה לברזיל בחצי הגמר לאחר שעברה את רומניה של גיורגי חאג'י הגדול ברבע הגמר.


147 נבחרות השתתפו במשחקי המוקדמות של הגביע העולמי, שיא חדש (שעוד יישבר בעתיד) – 24 מהן העפילו לטורניר הגמר. בלטו בהיעדרן מטורניר הגמר נבחרות אנגליה, דנמרק (אלופת אירופה ב-1992), פורטוגל, פולין וצרפת (ד"ש לראובן עטר). יוגוסלביה הנתונה במלחמת אזרחים, הוחרמה וסולקה מהמוקדמות.

רוז'ה מילה שובר את השיא של עצמו – השחקן הכי מבוגר שכבש במונדיאל. הפעם הוא כבר בן 42 ו-32 יום. הוא עושה את זה דווקא בתבוסה לרוסיה 6:1, משחק שספק אם ירצה לזכור. באותו משחק נקבע שיא אחר, שיא כיבושים במשחק לשחקן, כשאולג סלנקו כובש חמישיה לרשתה של קמרון. שתי הנבחרות חזרו הביתה לאחר אותו משחק.

מונדיאל 1994 היה הראשון בו הונהגה שיטת 3 הנקודות לניצחון.
בטורניר זה גם נקבע שיא במספר הצופים שהגיעו למגרשים – 3,587,538 איש. אמריקה, כבר אמרנו?!

הנבחרות המשתתפות

אירופה:
איטליה, רומניה, שוויץ, שבדיה, רוסיה, גרמניה, ספרד, בולגריה, יוון, אירלנד, נורבגיה, הולנד, בלגיה

דרום אמריקה:
ברזיל, ארגנטינה, קולומביה, בוליביה,

אפריקה:
מרוקו, ניגריה, קמרון

אסיה:
דרום קוריאה, ערב הסעודית

צפון/מרכז אמריקה:
ארה"ב, מכסיקו

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully