וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד ג'יבריל: המוסד אחראי לרצח בני

20.5.2002 / 20:37

ראש החזית העממית: בני רצה למות מות קדושים; ג'יהאד ג'יבריל נהרג בצהריים מפיצוץ מטען במכוניתו בביירות; החזית העממית: נגיב נגד האויב הציוני; בן אליעזר: ישראל לא מעורבת

ראש ארגון החזית העממית, אחמד ג'יבריל, הגיב הערב על ההתנקשות בחיי בנו בלבנון. ג'יבריל האשים את המוסד הישראלי ברצח בנו - ג'יהאד, בפיצוץ מטען תופת במכוניתו בביירות.

ב"קול ישראל" דווח שג'יבריל האב טען, כי בעבר נעשו כבר ארבעה ניסיונות להתנקש בחיי בנו, שהיה יורשו המיועד לראשות הארגון. "כעת בני ג'יהאד הוא שאהיד", אמר האב, "רק לפני זמן מה עלינו לרגל למכה. שם הוא אמר לי שהיה רוצה למות מות קדושים". משטרת ביירות מסרה, כי מהחקירה עולה שמטען של כשני ק"ג הוטמן במכוניתו של ג'יהאד. הערב נמסר, כי בביירות נעצרו שלושה חשודים בקשר להתנקשות.

כתב "הארץ", דניאל סובלמן, מוסיף:

ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין- המפקדה הכללית", איים היום להגיב נגד "האויב הציוני", בעקבות הההתנקשות בג'יהאד ג'יבריל. "האויב הציוני הוא החשוד העיקרי, ואנו נגיב, משום שהוא רצח את אחד ממנהיגינו", אמר אחד מחברי הנהגת הארגון, שדיבר בעילום שם. שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, הכחיש כל מעורבות ישראלית בהתנקשות.

שלושה אנשים נעצרו בלבנון בחשד למעורבות בהתנקשות. בצהריים דיווחה תחנה הטלוויזיה בלוויין, "אל ג'זירה", כי שלטונות לבנון עצרו בכיר במפקדת הארגון בחשד למעורבות בהתנקשות. העצור, לפי הדיווח, הוא אדם המכונה "אבו רושדי". נמסר כי הוא האשים את ישראל באחריות להתנקשות.

ג'יהאד ג'יבריל, שנולד ב-1969 וחי בלבנון, נהרג זמן קצר לאחר שנכנס למכוניתו, שחנתה סמוך לתחנת משטרה שנמצאת בחלק המוסלמי של הבירה הלבנונית. טרם דווח מלבנון אם ארגון כלשהו קיבל אחריות להתנקשות.

ג'יהאד ג'יבריל שימש בתפקיד בכיר בארגון שייסד אביו בשנת 1968. ג'יבריל למד באקדמיה צבאית בלוב ב-1981 וקיבל את דרגת הקצונה שלו ב-1983. הוא היה נשוי ואב לשני ילדים. המקורות ציינו כי הוא יובא לקבורה ביום רביעי בסוריה.

ארגונו של אחמד ג'יבריל, וכן ג'יבריל האב עצמו, מצוי בקשרים הדוקים עם ארגון חיזבאללה בלבנון. ג'יבריל האב, ששימש בצעירותו קצין בצבא סוריה, נחשב פרו סורי גם כיום, ומקום מושבו הוא בבירה דמשק. מאז תחילת האינתיפאדה הגביר ג'יבריל את פעילותו, גם בתיאום עם חיזבאללה, לאחר שנים של רגיעה יחסית בפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully