וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: רוסיה ניצחה 0:1 את פורטוגל

הנבחרת של קאפלו הציגה משחק טקטי מושלם והתבודדה בראש בית ו' בזכות שער של קראז'קוב (6). יום חלש של רונאלדו

שמונה שנים אחרי התבוסה הקשה 7:1 לפורטוגל במוקדמות מונדיאל 2006, רוסיה השיגה הערב (שישי) את הנקמה המתוקה ואיתה יתרון במאבק על ראשות בית ו' במוקדמות מונדיאל 2014, כשגברה 0:1 בלוז'ניקי על כריסטיאנו רונאלדו וחבריו. אלכסנדר קראז'קוב היה חתום על שער הניצחון לאחר מהלך קבוצתי נאה בדקה השישית, וכל ניסיונותיה של פורטוגל להשוות עלו בתוהו מול המערך הטקטי המאורגן להפליא של פאביו קאפלו. המאמן האיטלקי שמר על מאזן מושלם ונראה בדרך הנכונה להוביל את הרוסים לגביע העולמי בברזיל.

אלכסנדר קרז'אקוב, נבחרת רוסיה, חוגג שער. רויטרס
ישראל עזרה לו לפתוח את בקבוק הקטשופ. אלכסנדר קרז'אקוב/רויטרס

הנבחרת של קאפלו, שעדיין לא ספגה שער בקמפיין, נהנתה בדיוק מאותה פתיחה כמו נגד נבחרת ישראל. אז, ברמת גן, קרז'אקוב סובב כדור חופשי פנימה כבר בדקה השישית ונתן את האות לתבוסה הגדולה. הפעם חלוצה של זניט סנט פטרסבורג נהנה מבישול של רומן שירוקוב המצוין, ומול רוי פטריסיו סידר יתרון מהיר לרוסים באותה דקה שישית מפורסמת. מכאן עברה רוסיה למערך מבוקר והשאירה את השליטה במרכז המגרש לפורטוגלים, שסבלו מחוסר דיוק של נאני ורונאלדו. ההזדמנויות הטובות הגיעו במצבים נייחים, אבל איגור אקינפייב הדף את הניסיון של ברונו אלבש ושמר על שער נקי במחצית הראשונה.

גם פציעתו של פאביו קואנטראו לא סייעה לפורטוגלים, שהציגו משחק התקפה שבלוני ונעצרו כבר על ידי הקישור הרוסי במחצית השנייה. רונאלדו, שפתח למרות הפציעה בכתף מהקלאסיקו, נפל מספר פעמים ולא הצליח לבוא לידי ביטוי בהופעה הבינלאומית ה-99 שלו, גם לאחר שביצע חילופי אגפים עם נאני האנמי. רגע לפני משחקו ה-100, הוא חווה הפסד ראשון כשחקן נבחרת במשחק מוקדמות מונדיאל. פורטוגל, שלא הרשימה גם בשני הניצחונות שלה בחודש שעבר, מגלה כי החיים בבית הזה לא יהיו כל כך פשוטים. אולי גם הפעם היא תצטרך להעפיל לטורניר גדול דרך הפלייאוף.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
על הפנים. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 6: גול! איזו פתיחה של רוסיה. שירוקוב קיבל כדור במרכז המגרש ובנגיעה הכניס מסירת עומק נהדרת לקרז'אקוב. החלוץ מצא עצמו לבד בגלל חור גדול בהגנת פורטוגל, ומול רוי פטריסיו לא נכשל עם בעיטה למרכז השער. 0:1 מהיר לרוסיה.

דקה 10: נאני העביר כדור רוחב אליו הגיע דווקא איגנשביץ', שניסיון ההרחקה שלו כמעט הפך לשער עצמי.

דקה 11: רונאלדו קיבל כדור בתוך הרחבה ומזווית קשה בצד שמאל בעט לפינה הקרובה, אקינפייב הדף לקרן ומנע שער דומה לזה בקלאסיקו. הקרן יצרה ערבוביה ברחבה, ובסיומה אלבש נגח מעל המשקוף.

דקה 15: ולוסו הרים כדור חופשי מצד שמאל היישר אל הראש של אלבש, שנגח חזק וסחט הדיפה נהדרת מאקינפייב. פורטוגל לוחצת.

דקה 30: רונאלדו שוב נפל על הדשא הסינתטי בלוז'ניקי לאחר התנגשות עם אניוקוב, אבל התאושש וחזר לשחק.

דקה 33: רוסיה יצאה למתפרצת ושירוקוב שוב זיהה את קרז'אקוב ברחבה, אך הפעם החלוץ הפציץ מזווית קשה ותחת לחץ גבוה מעל השער.

דקה 45: קרז'אקוב סובב כדור חופשי שפגע בידו של מוטיניו שניסה להגן על פניו. השופט בצדק לא שרק לפנדל, והכדור חזר לקרז'אקוב שבעט החוצה.

דקה 45+1: רונאלדו בעט כדור חופשי מ-35 מטרים שקיפץ על הדשא ונעצר על ידי אקינפייב.

מחצית שנייה

דקה 53: התקפה יפה של פורטוגל מצד ימין הסתיימה עם הקפצה קטנה של רונאלדו החוצה, אחרי בלימה של שחקן הגנה רוסי.

דקה 66: רוסיה דהרה למתפרצת, גלושקוב המחליף קיבל כדור במרכז הרחבה ובסיבוב בעט חלש לידיו של רוי פטריסיו.

דקה 73: גלושקוב פילס דרך במרכז ומצא את שירוקוב, שגלגל כדור לידי השוער הפורטוגלי.

דקה 82: רוסיה שוב יצאה להתקפת מעבר, קוקורין סחט הצלה מרוי פטריסיו ואת הריבאונד בעט שירוקוב החוצה.

הרכב נבחרת רוסיה: איגור אקינפייב, אלכסנדר אניוקוב, סרגיי איגנשביץ', וסילי ברזוצקי, דמיטרי קומברוב, איגור דניסוב, רומן שירוקוב, ולדימיר ביסטרוב (אלכסנדר סמדוב, 83), ויקטור פאיזולין (דניס גלושקוב, 46), אלכסנדר קוקורין, אלכסנדר קרז'אקוב (אנדריי ישצ'נקו, 65).

הרכב נבחרת פורטוגל: רוי פטריסיו, ז'ואאו פריירה, ברונו אלבש, פפה, פאביו קואנטראו (נפצע - מיגל לופס, 20), מיגל ולוסו, רובן מיקאל (סילבסטרה וארלה, 67), ז'ואאו מוטיניו, נאני, כריסטיאנו רונאלדו, הלדר פוסטיגה (אדר, 75).

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
אולי בהופעה ה-100 מול צפון אירלנד יילך לו יותר טוב. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully