וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: צפון אירלנד סחטה מפורטוגל 1:1

הנבחרת הקטנה של מרטין אוניל החזירה את ישראל לתמונה עם תיקו חוץ ענק. רוסיה השתלטה על הפסגה עם 0:1 על אזרבייג'ן

אלי גוטמן ושחקניו קיבלו הלילה (שלישי) חדשות מפתיעות מאוד מפורטוגל, ובבת אחת נפתח לו לגמרי בית ו' של מוקדמות מונדיאל 2014 בברזיל. כריסטיאנו רונאלדו וחבריו סיימו ב-1:1 בלבד עם צפון אירלנד בדרגאו, ובשקט בשקט, נבחרת ישראל התבגרה במקום השני בטבלה עם שבע נקודות - אותה כמות כמו של פורטוגל הגדולה, שמחזיקה בהפרש שערים פחות טוב. הנבחרת של פאולו בנטו תגיע לאצטדיון רמת גן בחודש מרץ 2013 לקרב שהופך להיות גורלי מתמיד. במשחק הנוסף בבית, נאלצה רוסיה לחכות לא פחות מ-84 דקות לפני שגברה על אזרבייג'ן 0:1 הודות לפנדל של רומן שירוקוב.

שחקני צפון אירלנד חוגגים עם ניאל מגין. רויטרס
יקירי מדינת ישראל. צפון אירלנד חוגגת/רויטרס

רוסיה - אזרבייג'אן 0:1

זה הלך קשה, ממש בציפורניים, אבל הנבחרת של פאביו קאפלו הצליחה לעשות את המוטל עליה עם 0:1 קטן-גדול בזכות שער של רומן שירוקוב בפנדל מוצלח בדקה ה-84. רוסיה שכבה על השער של אזרבייג'אן, הגיעה לאינספור הזדמנויות ופגעה בעיקר בקורות ובמשקופים עד שהגיעה הדקה ה-84 בה הצליחו הרוסים לכבוש את שער הניצחון היקר. רוסיה עם 12 נקודות מ-12 אפשריות והיא עדיין לא ספגה אף שער במוקדמות, כשהיא משלימה שני ניצחונות 0:1 בתוך ארבעה ימים, כשהקודם היה על פורטוגל ביום שישי.

רוסיה פתחה טוב ושכבה על השער של האורחת. היא הייתה יכולה לעלות ליתרון בדקה ה-17 לאחר ששירוקוב קיבל הגבהה מאגף שמאל ונגח משמונה מטר ברשלנות מעל השער. בדקה ה-22 הגיעו הרוסים להזדמנות נוספת מצוינת כשהגבהה מאגף ימין הגיעה לקוקורין, שעלה מעל השומר שלו ונגח משישה מטר זווית אלכסונית, ארהייב קלט. בדקה ה-30 רוסיה הייתה קרובה לעלות ליתרון שוב אחרי שקרז'אקוב נותר חופשי לחלוטין, מרחק 12 מטר מהשער ובעט למשקוף. בדקה ה-42 הגיעו הרוסים להזדמנות נוספת, כשקוקורין הגביה מאגף ימין והותיר את קומבארוב חופשי, אך הוא נגח משמונה מטר החוצה.

בדקה ה-74 הגיעו הרוסים להזדמנות מצוינת נוספת כששירוקוב קיבל מסירת עומק ובעט מהאוויר, אגייב היה במקום והדף. בדקה ה-82 זכתה רוסיה בפנדל לאחר אינספור שריקות שלא קיבלה והייתה ראויה להן. מדבדב הכשיל ברחבה את ביסטרוב. שירוקוב בעט את הפנדל מצוין וקבע 0:1.

רומן שירוקוב שחקן נבחרת רוסיה (אמצע). רויטרס
בסוף זה הגיע. שירוקוב חוגג עם החברים/רויטרס

פורטוגל - צפון אירלנד 1:1

הנבחרת של פאולו בנטו ממשיכה לאכזב, והלילה היא היתה קרובה לאחד ההפסדים המשפילים בתולדותיה, מספר ימים לאחר ההפסד 1:0 לרוסיה. בסופו של דבר הפורטוגלים ניצלו וחילצו נקודה מהצפון אירים החלשים (מקום 117 בדירוג פיפ"א), אך בו בזמן התרחקו מאוד מהמקום הראשון המאוכלס על ידי רוסיה, ואף אפשרו לנבחרת ישראל לחזור לתמונת ההעפלה. אין ספק: לא כך רצה כריסטיאנו רונאלדו לחגוג את ההופעה ה-100 שלו במדים הלאומיים.

הפורטוגלים היו עדיפים ב-25 הדקות הראשונות אך התקשו לייצר מצבים של ממש ונעשנו על כך בגדול בדקה ה-30: האירים יצאו למתפרצת מצוינת, קייל לאפרטי השאיר עם כדור עומק גדול את ניאל מגין, ומול רוי פטריסיו קשר אברדין לא נכשל והעלה את הצפון אירים ל-0:1 מדהים בשער ראשון במדים הלאומיים. המארחת ההמומה החלה ללחוץ, שוב ושוב דרך האגף הימני של רונאלדו, ואף מצאה את המשקוף מראשו של ארון יוז שכמעט היה אמון על שער עצמי, אולם לחדרי ההלבשה ירדה פורטוגל בפיגור מביך.

הלחץ הפורטוגלי נמשך גם בפתיחת המחצית השניה, ובדקה ה-58 רונאלדו קיבל צ'אנס גדול להשוות כשבעט מתוך הרחבה בנגיעה אחת כדור רוחב של נאני, אך רוי קארול הדף מצוין. השוער הוותיק הציל גם בעיטה של רובן אמורים ממרחק וראה הרחקה רעה של סטיבן דייויס חולפת סנטימטרים מעל המשקוף שלו בדקה ה-62, והלחץ רק הלך וגבר. בדקה ה-79 הסכר סוף סוף נפתח, לאחר שברונו אלבש הגביה כדור מימין, אנטוניו אדר המחליף הוריד עם הראש, והלדר פוסטיגה הסתובב, ומקרוב מצא את הרשת כדי להשוות ל-1:1. פורטוגל המשיכה ללכת קדימה בחיפושה אחר שער הניצחון, אך הגנה הירואית של הצפון אירים והצלה גדולה של ג'וני אוואנס מרגלי אדר בתוספת הזמן מנעה מהנבחרת של פאולו בנטו את הניצחון המיוחל, סיבכה כהוגן את המאמן, ופתחה לחלוטין את בית ו'.

שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו מול שחקן נבחרת צפון אירלנד קורי אוואנס. רויטרס
ככה חוגגים משחק 100 בנבחרת? אולי מול ישראל זה יילך יותר טוב. רונאלדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully