וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל: לא רק יותר טובה, אלא גם יותר מנוסה

ניתוח הסגל הפורטוגלי: ממוצע ההופעות לשחקן עומד על 27 לעומת 17 בישראל. פפה ירשום הופעה 50, לריאל מדריד יש הכי הרבה נציגים ולאן נעלמו האנגלים, האיטלקים והצרפתים?

שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו מול שחקן נבחרת צפון אירלנד קורי אוואנס. רויטרס
כובש הרבה פחות בנבחרת מאשר בקבוצות. רונאלדו/רויטרס

* פפה בן ה-30 יערוך נגד ישראל את ההופעה ה-50 שלו במדי נבחרת פורטוגל. הבלם שנולד בברזיל וקיבל אזרחות פורטוגלית, ערך את הבכורה שלו במדים הלאומיים ב-2007.

* ריאל מדריד וזניט סט. פטרסבורג הן ספקיות השחקנים העיקריות לנבחרת של פאולו בנטו עם שלושה כל אחת. בריאל משחקים כריסטיאנו רונאלדו, פפה ופאביו קואנטראו, בזניט אלו דני, לואיס נטו וברונו אלבש.

* הליגה הפורטוגלית שולחת לסגל הנוכחי של נבחרת פורטוגל חמישה שחקנים בלבד: סילבסטרה וארלה, רוי פטריסיו, קוסטודיו, קרלוס מרטינס וז'ואאו מוטיניו.

* לליגה הספרדית לעומת זאת, תשעה נציגים בסגל הפורטוגלי. אף אחד מהם אגב, הוא לא שחקן קישור.

* לשלוש מהליגות הבכירות באירופה: אנגליה, איטליה וצרפת, אין אפילו נציג אחד בסגל הפורטוגלי למשחק בישראל. כזכור, שחקן מנצ'סטר יונייטד נאני פצוע ולכן לא הוזמן.

* כריסטיאנו רונאלדו הוא אחד מהכובשים המצטיינים בכדורגל העולמי בשנים האחרונות. בריאל מדריד למשל, הוא כבש 189 שערים ב-187 הופעות בכל המסגרות. בנבחרת לעומת זאת, המספרים לא קרובים לשם: 38 גולים ב-101 משחקים.

ברונו אלבש שחקן נבחרת פורטוגל. ברני ארדוב
אחד מתוך שלושה נציגים של זניט סט. פטרסבורג/ברני ארדוב

* רונאלדו בן ה-28 הוא לא השחקן הכי מבוגר בסגל שיגיע לישראל, אבל הוא כן השחקן עם הכי הרבה הופעות בנבחרת: 101. הבא אחריו הוא ראול מיירלש עם 65 ובמקום השלישי בקטגוריה הזו ברונו אלבש, לו 61 הופעות בינלאומיות.

* פורטוגל תנחת בישראל עם שני שחקנים שעדיין לא רשמו הופעה בינלאומית בנבחרת הבוגרת: וייריניה והנריקה סרנו. 23 השחקנים בסגל חולקים ביניהם 627 הופעות בינלאומיות. ממוצע של 27.2 הופעות לשחקן.

* בנבחרת ישראל שרן ייני ודני עמוס עדיין לא רשמו הופעה במדים הלאומיים. 25 השחקנים בסגל של אלי גוטמן חולקים ביניהם 468 הופעות. ממוצע של 18.7 הופעות בלבד לשחקן.

* אבל הנה נתון שיכול לעודד אולי, במעט, את החבר'ה של גוטמן. נכון לשבוע שעבר, שחקן בסגל הפורטוגלי שיחק העונה 1,534 דקות ליגה בממוצע. שחקן של אלי גוטמן שיחק העונה 1,586 דקות ליגה בממוצע.

* הזיכרון האחרון של נבחרת פורטוגל מהשופט סטפן לנואה הוא ממש טוב. הצרפתי ניהל את המשחק הראשון שלה ביורו 2012, הפסד 1:0 לגרמניה בשלב הבתים.

* פאולו בנטו הוא המאמן ה-29 של נבחרת פורטוגל (כולל מאמנים זמניים) והמאמן הפורטוגלי ה-27 שלה. שני המאמנים הזרים היחידים היו ברזילאים: אוטו גלוריה שאימן בשתי קדנציות שונות וכמובן לואיז פליפה סקלוארי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן נבחרת פורטוגל פאולו בנטו. רויטרס
את פורטוגל אימנו 29 מאמנים שונים. 27 פורטוגלים ושני ברזילאים. בנטו/רויטרס

* שימו לב לזה: באוקטובר 1981 ישראל גברה בבית 1:4 על פורטוגל במוקדמות המונדיאל. המשחק הבא של ישראל באותו טורניר? צפון אירלנד בחוץ, שם הנבחרת בכחול-לבן הפסידה 1:0 משער של ג'רי ארמסטרונג.

* רשימת כובשי כל הזמנים במשחקים בין הנבחרות:

1) בני טבק - שלושה שערים
2) רוי ז'ורדאו, אומברטו קואליו - שני שערים
3) יוסי בניון, גידי דמתי, לואיס פיגו, חורחה קוסטה, פרננדו קוטו, סימאו סמברוסה - שער אחד

המאזן: 1:3 בניצחונות לפורטוגל

מאזן השערים: 5:8 לפורטוגל

* ישראל פגשה פעמיים גם את פורטוגל האולימפית, במוקדמות אולימפיאדת לוס אנג'לס 1984. התוצאות: 0:1 לישראל בבלומפילד משער של אלי כהן, 1:2 לפורטוגל בגומלין (אלי יאני כבש לנבחרת).

צפו בשער של ג'רי ארמסטרונג נגד ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully