וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בברזיל: כ-20 אלף איש הפגינו מחוץ לאצטדיון

רגע לפני המפגש בין ברזיל למקסיקו, המפגינים בברזיל המשיכו במחאה. עיתונאי אחד נפגע מכדור גומי. צפו בעימותים

נבחרת ברזיל פתחה ברגל ימין את הופעתה בגביע הקונפדרציות עם 0:3 חלק על יפן והרגיעה מעט את הביקורות המקצועיות שהופנו נגדה. אולם, בברזיל מתעסקים בימים אלו בעיקר בניסיונות להרגיע את המחאה ההמונית שפרצה בקרב התושבים במדינה שמנצלים את הטורניר כדי להביע את זעמם על הנעשה במדינה. רגע לפני המשחק הערב (רביעי) של הנבחרת נגד מקסיקו, בין 15 ל-20 אלף מפגינים התגודדו מחוץ לאצטדיון בפורטלזה כדי להביע את מחאתם.

שוטרים חוסמים את המפגינים לפני משחקה של נבחרת ברזיל בגביע הקונפדרציות. רויטרס
מחאה משמעותית. השוטרים מנסים להשתלט על הסדר/רויטרס

במסגרת העימותים בין המפגינים לבין כוחות המשטרה, אף נפגע עיתונאי אחד מכדור גומי שנורה לעברו. המפגינים הבהירו כי הם אינם פועלים נגד הנבחרת, אלא כנגד השחיתות במדינה. כידוע, הברזילאים זועמים על ממשלתם משום שהיא לא דואגת לטענתם לרווחתם וטוענת שאין מספיק תקציב לכך, כשבמקביל היא מוציאה הרבה מאוד משאבים על המונדיאל הקרב.

אוהדות נבחרת ברזיל מפגינות לפני המשחק בגביע הקונפדרציות ("זו לא הפגנה נגד הנבחרת, אלא נגד השחיתות"). רויטרס
טענות קשות כנגד המשטר. אוהדות באצטדיון עם שלטי המחאה/רויטרס

עוד לפני אירועי הערב, אחד העימותים הכי אלימים פרץ שעות ספורות לפני משחק הפתיחה של ברזיל מול יפן בברזיליה כאשר אלפי אוהדים ניסו לעכב את פתיחת המשחק ואף שרקו בוז לנשיא פיפ"א, ספ בלאטר שהגיע כדי לכבד את נוכחותו באירוע. עד כה נאלצה המשטרה הברזילאית להתמודד עם מספר תקריות אלימות, אך שר הספורט של ברזיל ניסה להרגיע והצהיר כי הטורניר יימשך כמתוכנן. בברזיל מודאגים לא רק מהמחאה הפורצת של האוהדים, אלא גם מהאירגון הלקוי של טורניר הקונפדרציות עד כה וגם מהמצב הלא טוב של משטחי הדשא.

תקריות חמורות במיוחד התרחשו אתמול בלילה בסאו פאולו, כאשר מפגינים התעמתו עם המשטרה וניסו להצית תחנת טלוויזיה. יותר מ-50 אלף איש התכנסו כדי להפגין מול הקתדרלה ובמהלך הלילה זרקו אבנים על חלונות של מרכזי עסקים ושרפו גומי ברחובות. בברזיל מדווחים שלפחות 20 אוהדים נעצרו במהלך ההתפרעות.

צפו באוהד ברזילאי נדרס במהלך מחאה בסאו פאולו

עוד עימות אלים בין המשטרה לאוהדים

עדכון ראשון: 11:47

ברזיל 2014 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully