וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר בפיפ"א: "אירוח המונדיאל בקטאר זה טעות גסה"

נמשכת הביקורת על ההחלטה, תיאו זווינזיגר הגרמני: "לקיים את הטורניר בחורף? זה ישבש את כל המבנה של הכדורגל האירופי"

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר. קובי אליהו
הביקורת נמשכת. בלאטר/קובי אליהו

חבר הוועד המנהל של פיפ"א תיאו זוונזיגר מודה ש"זו הייתה טעות גסה" לתת לקטאר את אירוח הגביע העולמי ב-2022. ברחבי עולם הכדורגל נשמעה ביקורת גדולה בנוגע לבחירה במדינה המזרח תיכונית, ולאחרונה שוב הועלתה על הפרק האפשרות שהמונדיאל יתקיים בינואר, בחורף, מאשר בחודשי הקיץ, כאשר החום הוא בלתי נסבל בקטאר ומגיע עד 40 מעלות ומעלה.

זוונזיגר, שהצטרף לוועד הפועל של פיפ"א שנה אחרי שהתקבלה ההחלטה, סבור שאם הגביע העולמי יעבור לחורף, הוא ישבש את כל הכדורגל באירופה. "לקיים את המונדיאל בחורף ישבש את כל המבנה של ליגות הכדורגל באירופה, וגם את הליגות הנמוכות.

"שינוי בלוח הזמנים ישפיע גם על הליגות הבכירות, אבל גם על כל אלה שמתחתן, מאחר שמעורבות ירידות ליגה ועליות ליגה, זו פירמידה, וזה מסכן את כל המבנה היסודי".

אומנם חלק מהליגות יוצאות גם ככה לפגרת חורף (לא כולן), אבל תידרש הפוגה של שבועות ארוכים, כולל הכנה ארוכה ומיוחדת, ביחד עם אורך הטורניר עצמו. "מבחינת הציבור כדורגל בחורף מתקשר עם נעלי סקי וטמפרטורות מתחת לאפס", הוא אומר, "ההחלטה הזאת מלכתחילה הייתה טעות, אבל לא צריך להגביר עוד יותר את העוול, ולהרוס את זה גם לאוהדים".

חודש אחרי ההחלטה על קטאר, נשיא פיפ"א ספ בלאטר אמר שהוא שוקל לקיים אותו בחורף. בשבוע שעבר כבר הצהיר שאי אפשר יהיה לקיים בקטאר גביע עולמי בחודשי הקיץ: "אפשר לקרר איצטדיונים, אבל אי אפשר לצנן מדינה שלמה, ואתה לא יכול לקרר את כל הגביע העולמי. השחקנים צריכים לקבל את התנאים הכי טובים שיש". אחרי שבעבר הצהיר כי כל שינוי של מועד הטורניר ייקבע רק על ידי המארגנים, בשבוע שעבר הצהיר שהוועד הפמנהל של פיפ"א ידון בסוגיה בחודש אוקטובר.

  • עוד באותו נושא:
  • קטאר 2022

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully