וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל בוסקה: "אסור לשכוח את הרגעים שקסיאס הציל אותנו"

דל בוסקה פתח עם השוער ב-0:2 של ספרד על פינלנד: "הוטרדתי יותר מההגנה הפינית". איטליה, גרמניה ואנגליה חוגגות

אלופת העולם ספרד קרובה להעפלה למונדיאל 2014, ואמש (שישי) היא עשתה צעד נוספת בדרך הארוכה על הגנה על תוארה כשניצחה את פינלנד 0:2 משערים של ג'ורדי אלבה ואלברו נגרדו. ללה רוחה יש לה 14 נקודות משישה משחקים. "זה היה משחק טריקי, לא בגלל איכות הכישרון של פינלנד אלא כי הם היקשו עלינו לתקוף ולחצו אותנו", אמר מאמן ספרד ויסנטה דל בוסקה, "בכל פעם שהם פרצו קדימה הם יצרו מצבים מסוכנים. הכי חשוב שניצחנו ואנחנו יכולים לעלות למונדיאל".

מאמן נבחרת ספרד, ויסנטה דל בוסקה. רויטרס
לא שוכח את מה שקסיאס עש בשבילו. דל בוסקה/רויטרס

ויסנטה דל בוסקה נתן קרדיט לאיקר קסיאס בין הקורות למרות שאינו משחק בריאל מדריד, והשוער לא אכזב ושמר על רשת נקייה בהופעתו ה-150. "הייתי מוטרד יותר לפני המשחק איך נפצח את ההגנה הפינית מאשר מי יעמוד בשער", אמר דל בוסקה, במה שיכול להתפרש כסוג של עקיצה לז'וזה מויניו וקרלו אנצ'לוטי, שהדיחו את השוער משערה של ריאל מדריד. "כל שלושת השוערים שלי היו יכולים לפתוח והם בכושר טוב, אבל החלטתי שקסיאס יפתח. אסור לשכוח את הרגעים בהם הבחירה בקסיאס הצילה אותנו. אין לי בעיה שהוא לא משחק בתקופה הזאת של העונה, הוא מקצוען ומתאמן ברמה הכי גבוהה שיש. מה בעתיד? אחליט כשאצטרך". בחודש הבא תארח אלופת העולם את בלארו וגאורגיה לצמד משחקים שיבטיח סופית את השתתפותה בברזיל 2014.

איקר קסיאס שוער נבחרת ספרד. רויטרס
בינתיים לדל בוסקה אין בעיה שהוא לא משחק בריאל מדריד. קסיאס/רויטרס

איטליה עם רגל וחצי במונדיאל אחרי שניצחה 0:1 את בולגריה משער של אלברטו ג'ילארדינו. האזורי חסרו את מריו באלוטלי, פאבלו אוסבלדו וריקרדו מונטוליבו המושעים, ונעזרו בהצלה מרהיבה של ג'יג'י פובון מקו השער כדי לגבור על הבולגרים ולהבטיח מעשית את מקומם בברזיל 2014.

"אנחנו קרובים לטורניר גביע העולם, אבל כרגע הדברים קצת מורכבים ולא קל לנו בגלל שמצבנו הפיזי לא מושלם", אמר מאמן האזורי צ'זארה פראנדלי. "היינו צריכים לעשות שלושה שינויים עקב חסרונם של שחקנים, ובופון הציל אותנו כמה פעמים במשחק".

איטליה תארח ביום שלישי הקרוב את צ'כיה וניצחון יעלה אותה רשמית לגביע העולם מהמקום הראשון בבית ב'. "אם ניצחנו כמו שנראינו סימן שיש לנו קבוצה טובה, זה סימן טוב כשמנצחים אחרי מאבק וביכולת לא מרשימה", אמר פראנדלי, אני אף פעם לא מרים ידיים".

חלוץ נבחרת איטליה אלברטו ג'ילארדינו (ימין) חוגג שער עם חבריו. AP
עם רגל וחצי בברזיל. ג'ילארדינו חוגג עם חבריו/AP

גם גרמניה כבר מכינה דרכונים לטיסה לברזיל. המנשאפט קרובים להבטיח את המקום הראשון בבית ג', אחרי ניצחון 0:3 על אוסטריה השכנה. גרמניה חסרה את בסטיאן שווינשטייגר הפצוע ואת מריו גצה ואילקאי גונדואן, אך לא התקשתה לחגוג. פיליפ לאהם הקפטן רשם את ההופעה ה-100 שלו, וראה ותיק אחר, מירוסלב קלוזה, משווה את שיא הכיבושים של גרד מולר עם ה-68 שלו במדים הלאומיים. טוני קרוס הוסיף את השני ותומאס מולר השלים שתי דקות לסיום, אחרי מהלך קבוצתי נפלא.

היה זה ניצחונה התשיעי ברציפות של גרמניה על אוסטריה מאז 1986. "עשינו שיעורי בית לקראת המשחק, התגוננו היטב, ושיחקנו באגרסיביות ובקצב גבוה", אמר מאמן גרמניה יואכים לב. לגרמנים 19 נקודות מ-21 אפשריות ולב הסביר מה הוביל לניצחון: "זאת הייתה הגנה התקפית, לקחנו את הכדור בחצי של היריב".

מירוסלב קלוזה שחקן נבחרת גרמניה. רויטרס
מביט לגרד מולר בעיניים. קלוזה/רויטרס

אנגליה, ללא ויין רוני ודניאל סטארידג' הפצועים, לא התקשתה להביס בביתה את מולדובה בתוצאה 0:4. ריקי למברט, בהופעתו השנייה במדי נבחרת שלושת האריות, כבש את שערו הבינלאומי השני וגם הוסיף שני בישולים לדני וולבק. סטיבן ג'רארד פתח את מסכת ההבקעות, עם שער ראשון אחרי 18 משחקים ואנגליה בראש בית ח' עם 15 נקודות, כמו מונטנגרו, אך עם משחק פחות.

"ההחלטה להוציא צהוב לדני וולבק הייתה כואבת ואכזרית, אני לא חושב שהגיע לו", אמר מאמן אנגליה רוי הודג'סון, שיחסר את השחקן מול אוקראינה ביום שלישי עקב צבירת צהובים. סטיבן ג'רארד, שכבש את שערו ה-20 במדי הנבחרת, אמר לאחר הניצחון: "אנחנו מרוצים, העמדנו הרבה שחקנים מאחורי הכדור. זה היה מתסכל לחכות לשער הזה, אבל אני משחק יותר הגנתי אצל רוי, הדבר הכי חשוב עבורי הוא התוצאה במשחק".

סטיבן ג'רארד שחקן נבחרת אנגליה. רויטרס
סוף סוף מצא את הרשת במדי הנבחרת. ג'רארד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully