וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראפטוני פוטר מנבחרת אירלנד, בילק עזב את צ'כיה

זעזועים אחרי הכשלונות של שתי הנבחרות: האיטלקי משלם את המחיר אחרי ההפסדים לשבדיה ואוסטריה. הצ'כי החליט לעזוב

שתיים מהמאוכזבות של מחזור משחקי מוקדמות היורו האחרון החליטו לבצע שינויים פרסונליים בעקבות הכשלונות האחרונים כאשר ג'ובאני טראפטוני פוטר מאימון נבחרת אירלנד בעוד בצ'כיה החליט המאמן מיכל בילק לסיים את תפקידו כאשר נותרו שני מחזורים לסיום הקמפיין.

אירלנד אורזת, טראפטוני מתרץ. רויטרס
הולך הביתה. טראפטוני/רויטרס

טראפטוני לא הצליח להביא את אירלנד לטורניר הגביע העולמי כאשר הנבחרת הפסידה 2:1 ביום שישי לשבדיה ואתמול (שלישי) נכנעה הנבחרת 1:0 לאוסטריה, כאשר נותרו שני מחזורים לסיום הקמפיין והאירים רחוקים שש נקודות מהמקום שמוביל לפלייאוף.

האיטלקי קיבל את משרת המאמן ב-2008 וכמעט והוביל אותה לגביע העולמי ב-2010 אבל אירלנד הפסידה בפלייאוף לצרפת בשל אותה נגיעת יד מפורסמת של תיירי הנרי. בהמשך הוא העלה את האירים ליורו 2012. המועמד המוביל להחליפו בתפקיד הוא מרטין אוניל, שאימן בעבר את סלטיק וסנדרלנד.

"אני רוצה להודות לכל מי שנתן לנו תמיכה באירלנד במהלך הזמן שלנו כאן", אמר המאמן המפוטר. "זה אומר הרבה. אנחנו עוזבים את המדינה ברגש מכיוון שאנחנו מבינים את האוהדים האירים שראויים להכרה בינלאומית וזוכים לכבוד רב. אני גם רוצה להודות לחברי ההתאחדות האירית, לאנשים שמאחורי הקלעים ולשחקנים שעשו עבודה נפלאה במהלך שלושת הקמפיינים האחרונים. אני מאחל להם רק טוב בעתיד ומקווה שהעבודה שנעשתה תשאיר את הנבחרת במקום טוב עבור מי שיגיע במקומי".

מאמן נבחרת צ'כיה מיכל בילק. AP
עזב למרות שלצ'כים סיכוי להגיע לפלייאוף. מיכל בילק/AP

האכזבה הקשה בצ'כיה אחרי ההפסד 2:1 לאיטליה עלתה למאמנה מיכל בילק במשרתו. ההפסד לאזורי סגר למעשה את סיכוייה של הנבחרת הצ'כית להעפיל לגביע העולמי דרך המקום הראשון. במהלך קמפיין המוקדמות הצליחה צ'כיה לגבור רק על מלטה וארמניה.

"לא הצלחתי להשיג את המטרה שהצבנו לעצמנו", אמר בילק לאחר ההודעה על סיום תפקידו. "זו הסיבה שהצעתי את התפטרותי". לבילק גם הייתה בעיה קשה מול האוהדים בעקבות רצף הכשלונות זאת למרות שהוא המאמן שהוביל את הנבחרת לרבע הגמר ביורו האחרון בפולין ובאוקראינה.

בילק, שכשחקן הבקיע 11 שערים ב-35 הופעות בינלאומיות ושיחק בגביע העולם ב-1990, קיבל את התפקיד לפני ארבע שנים אחרי שצ'כיה לא הצליחה להעפיל למונדיאל ב-2010. ובכל זאת לצ'כים עדיין קיים סיכוי להגיע לפלייאוף כאשר הם חייבים לנצח בשני משחקי החוץ שנותרו להם נגד מלטה ובולגריה. מי שיחליף אותו הוא אחד מעוזריו בנבחרת כשלאחר שני המשחקים ייבחר מאמן קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully