וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה באופוריה: "השדים האדומים מגיעים לברזיל"

וילמוטס ושחקניו חגגו עלייה לגביע העולמי לראשונה מאז 2002. קסיאס סופסל מול בלארוס, דל בוסקה: "הוא לא שיחק מספיק"

"יוגי הביא אותנו לברזיל" הייתה הכותרת ב"בילד" הגרמני לאחר ה-0:3 הביתי על אירלנד, שהבטיח לאלופת העולם לשעבר את העלייה לגביע העולמי בפעם ה-16 ברציפות. סמי חדירה כבש ראשון עם בעיטה שפגעה בשחקן אירי בדקה ה-12, אנדרה שורלה הוסיף שער גדול בדקה ה-58 ומסוט אוזיל חתם בתוספת הזמן. "אנחנו מאושרים מההעפלה", אמר קשר הנבחרת הגרמנית בסטיאן שוויינשטייגר, "ההרגשה טובה, אבל ההתרגשות הגדולה תהיה בשנה הבאה". הקפטן פיליפ לאהם: "עבדנו קשה, לא נכנענו והרווחנו את הניצחון".

לאב פתח עם אוזיל כחלוץ, ושוויינשטייגר התייחס למהלך הטקטי של מאמנו. "לא יודע אם נשחק בלי חלוץ בגביע העולם, זאת החלטה של המאמן, אבל בוודאי שיש הרבה דרכים לשחק כדורגל", אמר הקשר. לאב היה מרוצה מהתפקוד של אוזיל ואמר: "רציתי ליצור נוכחות גדולה במרכז המגרש, זה היה ניסיון טוב מול קבוצה שבעיקר מתגוננת, היה חשוב לי לראות איך אנחנו מתפקדים במצב כזה".

שחקני נבחרת גרמניה סמי חדירה, פיליפ לאהם חוגגים. Alex Grimm, GettyImages
הרגשה טובה. לאהם וחדירה/GettyImages, Alex Grimm

"השדים האדומים מגיעים לברזיל" הייתה הכותרת של De Standaard הבלגי, ובמדינת הוואפל והשוקולד חיכו 11 שנה לרגע הזה. בלגיה לא עלתה לטורניר בינלאומי מאז השתתפותה במונדיאל 2002, ואחרי ה-1:2 בקרואטיה היא סוף סוף העפילה לגביע העולם. "מה שעשה את ההבדל זה ששיחקנו כקבוצה לאורך כל הדרך", אמר כוכב הניצחון רומלו לוקאקו, שהבקיע צמד.

בסיום המשחק הניפו שחקני בלגיה את מאמנם מארק וילמוטס, שניסה לשמור על איפוק למרות ההישג הגדול. "עדיין מוקדם להיכנס לאופוריה, ביום שלישי יש לנו משחק נוסף. אנחנו שמחים מאוד, אבל לא חוגגים", אמר המאמן. "יש לנו רגע של נחת בחדר ההלבשה, אנחנו צריכים להתכונן למשחק הבא. השחקנים שמרו על הקצב והעקביות, הם שיחקו באופן בוגר ואחראי".

שחקני נבחרת בלגיה חוגגים עם המאמן מארק וילמוטס. רויטרס
לא חוגגים? זה לא נראה ככה/רויטרס

אנגליה קרטעה לאורך קמפיין המוקדמות, אבל אמש (שישי) היא סוף סוף הרשימה את אוהדיה עם 1:4 גדול על מונטנגרו. אנגליה תארח את פולין ביום שלישי, כשניצחון יבטיח לה את הכרטיס למונדיאל. אוקראינה תמתין למעידה של האנגלים כשתשחק אצל סן מרינו החלשה. המקום השני מובטח לה בזכות הפרש השערים.

"גרמנו לאנגליה להיות גאה", אמר מאמן נבחרת שלושת האריות רוי הודג'סון, "עבדנו קשה להשיג את הכדור בכל פעם שהפסדנו אותו, היו לנו מהלכים טובים בהתקפה. היינו מאורגנים מול הגנה צפופה, והגול הראשון היה חשוב כי הוא פתח לנו את הדרך לעוד".

שוער נבחרת ספרד ויקטור ואלדס (שמאל) מאוכזב אחרי שספג שער. רויטרס
תפס את מקומו של קסיאס. ואלדס/רויטרס

האלופה המכהנת, נבחרת ספרד, השיגה עוד ניצחון מול בלארוס (1:2) והבטיחה כמעט סופית את העפלתה. למרות הניצחון החשוב, בתקשורת הספרדית עסקו בעיקר בעובדה ששוערה של ברצלונה, ויקטור ואלדס, פתח בין הקורות במקומו של איקס קסיאס, שוערה המסופסל של ריאל מדריד ובניגוד לפעם הקודמת שזה קרה, הפעם הסיבה היא מקצועית לחלוטין.

המאמן ויסנטה דל בוסקה ניסה להסביר את ההחלטה: "כל השוערים שיחקו הרבה משחקים, קסיאס שיחק רק משחק אחד החודש הזה. נראה כמה הוא ישחק בעתיד, עדיין לא החלטתי מי יפתח במשחק הבא מול גיאורגיה". המאמן התייחס למשחק ולא היה מרוצה מהיכולת של נבחרתו: "לא שיחקנו מספיק לעומד, אבל הדבר החשוב הוא שהשגנו שלוש נקודות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully