וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' מונדיאל 2014: אנגליה, ספרד, בוסניה ורוסיה עלו

רוני (41) וג'רארד (88) סידרו לאנגלים 0:2 על פולין וכרטיס לברזיל. 0:2 לספרד על גאורגיה, בוסניה עשתה היסטוריה, רומניה (על חשבון טורקיה) ואיסלנד בפלייאוף

זהו, כל הכרטיסים האוטומטיים למונדיאל 2014 מהאזור האירופי חולקו, כשהערב (שלישי) הצטרפו ארבע נבחרות לאיטליה, הולנד, בלגיה, גרמניה ושוויץ שעשו זאת עוד קודם לכן. אנגליה הבטיחה את מקומה בברזיל עם 0:2 על פולין, ספרד חיקתה אותה עם 0:2 על גאורגיה, רוסיה הסתפקה ב-1:1 מול אזרבייג'אן, ומעל כולן זוהי בוסניה, שניצחה 0:1 בליטא ותערוך הופעה היסטורית בטורניר גדול. המאוכזבת הגדולה של הערב היא טורקיה, שהפסידה בבית 2:0 להולנד ואיבדה את המקום בפלייאוף לטובת רומניה.

עלו למונדיאל: בלגיה, איטליה, גרמניה, הולנד, שוויץ, רוסיה, בוסניה, אנגליה, ספרד.

פלייאוף: קרואטיה, שבדיה, רומניה, איסלנד, פורטוגל, יוון, אוקראינה, צרפת.

האריס מדוניאנין, אסמיר בגוביץ' שחקני נבחרת בוסניה. AP
יום היסטורי לבוסניה. הריס מדוניאנין עם אסמיר בגוביץ'/AP

בית א'

בלגיה עלתה למונדיאל, קרואטיה בפלייאוף.

בלגיה - וויילס 1:1
לבלגיה: קווין דה ברוין (64). לוויילס: ארון ראמזי (88)

סקוטלנד - קרואטיה 0:2
לסקוטלנד: רוברטו סנודגראס (28), סטיבן נייסמית' (73)

סרביה - מקדוניה 1:5
לסרביה: סטפן ריסטובסקי (16, עצמי), דושאן בסטה (19), אלכנסדר קולארוב (38 בפנדל), דושאן טאדיץ' (54), סטפן שצ'פוביץ' (73). למקדוניה: אדיס יאחוביץ' (83)

רומלו לוקאקו שחקן נבחרת בלגיה. רויטרס
הקמפיין הנפלא הסתיים עם תיקו בלבד. רומלו לוקאקו/רויטרס

בית ב'

איטליה עלתה למונדיאל כבר לפני כחודש. דנמרק חלפה על פני בולגריה וסיימה שנייה, אך הודחה כסגנית הגרועה ביותר.

איטליה - ארמניה 2:2

מסע הקסם של הארמנים במוקדמות הגיע לסיומו בסן פאולו, שם איטליה חילצה תיקו מהנבחרת המשתפרת. ג'יג'י בופון קיבל מנוחה וראה את מחליפו פדריקו מארקטי סופג בדקה השישית אחרי טעות בהגנת איטליה. המארחת כבר הבטיחה בספטמבר את עלייתה, אבל לא רצתה להפסיד והשוותה הודות לנגיחה של אלסנדרו פלורנצי, אחרי אסיסט של לורנצו אינסינייה המקומי בדקה ה-24. יציאה רעה של מארקטי סידרה להנריך מחיטריאן את השני של ארמניה בדקה ה-70, אבל מריו באלוטלי שחזר לסגל נכנס כמחליף והציל נקודה עם שוויון בחלוף שש דקות. ג'וזפה רוסי ערך הופעה ראשונה באזורי מאז ספטמבר 2011.

בולגריה - צ'כיה 1:0
לצ'כיה: בורק דוצ'קאל (52)

דנמרק - מלטה 0:6
לדנמרק: מורטן רסמוסן (9 ו-74), דניאל אגר (11 ו-39 בפנדלים), אנדראס ביילנד (28), ניקי בילה נילסן (84)

אלסנדרו פלורנצי שחקן נבחרת איטליה. רויטרס
שער שוויון מול ארמניה. אלסנדרו פלורנצי/רויטרס

בית ג'

גרמניה עלתה למונדיאל, שבדיה בפלייאוף.

שבדיה - גרמניה 5:3

בסטיאן שווינשטייגר ציין את הופעתו ה-100 במדי הנבחרת, וחבריו דאגו שזה לא יקרה עם הפסד. כמו בפעם הקודמת, המפגש מול שבדיה סיפק שמונה שערים, רק לא בחלוקה שווה. למרות פיגור 2:0 אחרי שערים של תוביאס היסן (6) ואלכסנדר קצ'אניקליץ' (42), גרמניה חזרה בזכות מסוט אוזיל (45) וביצעה מהפך בפתיחת המחצית השנייה עם שערים של המחליף מריו גצה (53) ואנדרה שורלה (57). שחקנה של צ'לסי לא עצר, ותוך 19 דקות השלים שלושער אישי ראשון (66 ו-76).

אירלנד - קזחסטן 1:3
לאירלנד: רובי קין (17 בפנדל), ג'ון אושיי (26), דמיטרי שומקו (78, עצמי). לקזחסטן: דמיטרי שומקו (13).

איי פארו - אוסטריה 3:0
לאוסטריה: אנדראס איבנשיץ (169, סבסטיאן פרודל (64), דויד אלאבה (67 בפנדל)

אנדרה שורלה שחקן נבחרת גרמניה (במרכז). AP
גנב את ההצגה עם שלושער. אנדרה שורלה/AP

בית ד'

הולנד עלתה למונדיאל, רומניה תפסה את המקום השני המוליך לפלייאוף.

טורקיה - הולנד 2:0

גם עשרות אלפי טורקים שקיוו לעזור לנבחרתם לשמור על המקום השני, לא הספיקו מול הולנד החזקה, שלא הפסידה במוקדמות מאז ספטמבר 2001 ולא ויתרה גם הפעם. הרצף של פתיח טרים נעצר על ידי אריאן רובן, שהבקיע בכדור חופשי מקרי בדקה השמינית, ו-ווסלי סניידר שהכפיל בפתיחת המחצית השנייה. טורקיה נשארת בבית.

דקה 47: גול! סניידר החליף מסירות עם קאוט וסיים עם בעיטה חדה לרשת של דמירל. 0:2 להולנד, רומניה חוגגת.

דקה 8: גול! רובן התכוון להגביה מצד ימין וראה את הכדור החופשי שלו עובר את כולם ונעצר ברשת של דמירל. 0:1 להולנד.

רומניה - אסטוניה 0:2

הולנד עשתה טובה גדולה לרומניה, שהתקשתה מאוד בבית מול אסטוניה, אבל השיגה את שלוש הנקודות המיוחלות. פנדל של צ'יפריאן מאריקה בדקה ה-30 הרגיע את האוהדים בבוקרשט, כשהחלוץ שחתם לאחרונה בחטאפה השלים צמד בדקה ה-81 והבטיח את העלייה לפלייאוף.

הונגריה - אנדורה 0:2
להונגריה: נמניה ניקוליץ' (51 ו-76)

שחקני נבחרת הולנד חוגגים עם אריאן רובן. רויטרס
שלח את רומניה לפלייאוף. אריאן רובן חוגג עם החברים/רויטרס

בית ה'

שוויץ עלתה למונדיאל ועזרה לאיסלנד שתהיה בפלייאוף.

נורבגיה - איסלנד 1:1

בדרבי הסקנדינבי לא היו הנחות, אבל בעזרתה של שוויץ גם תיקו הספיק לאיסלנד כדי להשיג את הכרטיס המיוחל לפלייאוף מהמקום השני. קולבין סיגתורסון, חלוצה של אייאקס, העניק לאיסלנד יתרון מוקדם אחרי 12 דקות, אבל דניאל בראטן איזן עבור הנורבגים בדקה ה-30 וכפה על היריבה שעה שלמה של לחץ. בסופו של דבר הכול השתחרר, איסלנד עם הישג מרשים בבית אליו נכנסה מהדרג השישי.

שוויץ - סלובניה 0:1

מוליכת הבית עלתה למונדיאל ביום שישי, אבל רצתה לסיים יפה לעיני הקהל הביתי ולא התחשבה בחלומותיה של סלובניה, שאחרי רצף נהדר נעצרה ונותרה במקום השלישי. גרניט ג'אקה כבש את שער הניצחון בדקה ה-74, בבעיטה אדירה שנעצרה בחיבורים. שוויץ עם קמפיין ללא הפסד.

קפריסין - אלבניה 0:0

גרניט ג'אקה שחקן נבחרת שוויץ. רויטרס
בא לעזרתה של איסלנד. גרניט ג'אקה/רויטרס

בית ו'

רוסיה סיימה ראשונה ועלתה למונדיאל, פורטוגל רק בפלייאוף.

אזרבייג'אן - רוסיה 1:1

הנבחרת של פאביו קאפלו הייתה צריכה נקודה בבאקו כדי להבטיח את הכרטיס לברזיל, וזה בדיוק מה שעשתה, בדרך לגביע עולמי ראשון מאז 2002 ועשירי בסך הכול (כולל ימי ברית המועצות). שער מוקדם של הקפטן רומן שירוקוב סגר את העניין עבור רוסיה, שספגה בתוספת הזמן מהמחליף ואג'יף יבאדוב ובכל זאת חגגה.

דקה 90: גול! כדור חופשי של שוקורוב מצא את הראש של המחליף יבאדוב, שנגח לרשת. 1:1.

דקה 16: גול! פייזולין הכניס כדור עומק נפלא לקפטן שירוקוב, שלא התקשה לכבוש באחד על אחד מול השוער. 0:1 לרוסיה, בדרך לברזיל.

פורטוגל - לוקסמבורג 0:3

כמו במונדיאל הקודם וביורו האחרון, הפורטוגלים שוב יצטרכו לעבור את שלב הפלייאוף. אולי עכשיו הם מצטערים על השער האומלל שסידר רוי פטריסיו לעדן בן בסט, שכן בלעדיו הם היו עולים מהמקום הראשון. סילבסטרה וארלה פתח במקום כריסטיאנו רונאלדו המוצהב וכבש (30) מבישול של ז'ואאו מוטיניו, שהכין בעקב שער נפלא לקפטן הזמני נאני (36). הלדר פוסטיגה חתם (79).

דקה 79: גול! אנדרה אלמיידה מצא את פוסטיגה שכבש בקלות. 0:3 לפורטוגל, שתהיה בפלייאוף.

דקה 37: גול! נאני, עם סרט הקפטן על הזרוע, ביצע דאבל פס עם מוטיניו שהחזיר לו בעקב, וקשר מנצ'סטר יונייטד ירה פנימה. שער יפה, 0:2 לפורטוגל.

דקה 30: גול! דקה אחרי הרחקתו של יואכים האורח, מוטיניו שלח כדור עומק לעבר וארלה, שראה את השוער נופל וגלגל פנימה. 0:1 לפורטוגל.

רומן שירוקוב שחקן נבחרת רוסיה. רויטרס
רוסיה הקדימה את פורטוגל. רומן שירוקוב/רויטרס

בית ז'

בוסניה סיימה ראשונה ועלתה למונדיאל ראשון בתולדותיה, יוון בפלייאוף.

ליטא - בוסניה 1:0

היסטוריה ענקית של בוסניה. 19 שנים אחרי המשחק הרשמי הראשון שלה, ולאחר שני קמפיינים בהם נעצרה בפלייאוף על ידי פורטוגל, הנבחרת של סאפט סושיץ' קבעה את הישג השיא שלה עם העפלה ראשונה אי פעם למונדיאל. 68 דקות של עצבים והחמצות התחלפו בהיסטריה אדירה, בעקבות שער הניצחון המרגש של ודאד איבישביץ' מבישול של אדין דז'קו. האלפים שהגיעו מבוסניה חגגו עם השחקנים בסיום. איזה הישג.

דקה 68: גול! אחרי כל כך הרבה החמצות, בוסניה כבשה. דז'קו העביר רוחב ואיבישביץ' הבקיע מקרוב והקפיץ את האלפים שיצאו עם הנבחרת. 0:1 לבוסניה.

יוון - ליכטנשטיין 0:2

ניצחון חמישי ברציפות לא עזר ליוון, ששילמה את המחיר על הפתיחה הרעה וסיימה שנייה רק בגלל הפרש שערים נחות מזה של הבוסנים. דימיטריס סלפינגידיס הבלתי נגמר כבש בדקה השביעית והקפטן יורגוס קראגוניס הבקיע בבעיטה חופשית בדקה ה-81, אבל יוון תידרש להילחם גם בפלייאוף.

לטביה - סלובקיה 2:2
ללטביה: ואלריס סבאלה (47), ריינרס רודה (90). לסלובקיה: מרטין יקובקו (9), קורנל סלאטה (16)

אוהדי נבחרת בוסניה חוגגים עלייה למונדיאל. AP
אוהדי בוסניה בטירוף/AP

בית ח'

אנגליה עלתה מהמקום הראשון, אוקראינה תסתפק בפלייאוף.

אנגליה - פולין 0:2

בלי טראומות, בלי סיבוכים. אנגליה למדה מלקחי הפעמים הקודמות, והפעם הגנה בצורה מצוינת על ראשות בית ח'. זה החל עם ה-1:4 על מונטנגרו ביום שני, ונמשך עם הופעה משכנעת ו-0:2 בוומבלי על פולין. כ-20 אלף פולנים ליוו את נבחרתם, אבל ראו את אנגליה מחמיצה ללא הרף, עד שוויין רוני עשה צדק עם נגיחה פנימה בדקה ה-41. סטיבן ג'רארד, בשער שכל כולו נחישות, חתם בדקה ה-88 וקבע כי גם האנגלים ישטפו את ריו בקיץ.

דקה 88: גול! ג'רארד סוגר עניין. הקפטן הנחוש של ליברפול השתלט על כדור ארוך, עבר בין שני פולנים ומול השוער, תוך כדי נפילה, הקשית עם צ'יפ קטן פנימה. 0:2 לאנגליה.

דקה 45: גול! אחרי שלל החמצות, וומבלי בעננים. ביינס הגביה כדור מדוד משמאל ורוני נגח לרשת. 0:1 מוצדק לאנגליה.

סן מרינו - אוקראינה 8:0

הקמפיין המוצלח של אוקראינה הסתיים רק עם כרטיס לפלייאוף. אחרי תשיעייה במפגש הקודם מול סן מרינו, הסתפקו הפעם האוקראינים בהתעללות של שמונה שערים. יבגני סלזניוב (13 בפנדל ו-19), מרקו דביץ' (15, 51 ו-58 בפנדל), אנדריי ירמולנקו (55), רומן בזוס (66) ו-ויטאלי מנזיוק (90) כבשו.

מונטנגרו - מולדובה 5:2
למונטנגרו: סטבן יובטיץ' (55 בפנדל ו-90). למולדובה: אלכסנדרו אנטוניוץ' (28 ו-89), איגור ארמש (62), אוג'ן סידורנקו (64), ארתור יוניצה (73)

ויין רוני שחקן נבחרת אנגליה חוגג שער. רויטרס
עשה סוף להחמצות של אנגליה. ויין רוני/רויטרס

בית ט'

ספרד עלתה למונדיאל מהמקום הראשון, צרפת תשחק בפלייאוף.

ספרד - גאורגיה 0:2

אלופת העולם לא התקשתה באלבסטה מול גאורגיה ותקבל הזדמנות להגן על התואר שלה בקיץ הבא. איקר קסיאס חזר אל בין הקורות במקום ויקטור ואלדס, אלברטו מורנו קיבל הזדמנות ראשונה כמגן שמאלי וגם אלברו נגרדו הוקפץ להרכב. חלוץ מנצ'סטר סיטי אף המשיך בכושר ההבקעה המצוין שלו בנבחרת, כשתרגם אסיסט של בן המקום אנדרס אינייסטה לשער בדקה ה-26. חואן מאטה השלים בדקה ה-61 וספרד חותמת עוד קמפיין בו איבדה רק ארבע נקודות וספגה שלושה שערים.

דקה 61: גול! נבאס נגח לעבר פיקה, שלא השתלט על הכדור, אבל מאטה הגיע מאחור ובעט פנימה, שלוש דקות לאחר שעלה כמחליף. 0:2 לספרד.

דקה 26: גול! האוהדים באלבסטה נהנו מבישול של בן העיר אינייסטה, כשמי שכבש מקרוב הוא נגרדו שלא מפסיק להרשית במדי הנבחרת. 0:1 לספרד, עם שער 200 בעידן דל בוסקה.

צרפת - פינלנד 0:3

נבחרת הטריקולור חותמת קמפיין בינוני, אבל תגיע לפלייאוף במומנטום מצוין. אחרי השישייה לרשת אוסטרליה ששחררה הרבה לחץ, שחקניו של דידייה דשאן הסתפקו בחצי הכמות מול פינלנד בסטאד דה פראנס. פרנק ריברי הנפלא פתח את מסכת השערים בדקה השמינית, יונה טויביו סייע עם שער עצמי (76) וקארים בנזמה, ששבר בצורת ארוכה ביום שישי, מצא את הרשת גם במשחק רשמי, בעזרתו של ריברי, בדקה ה-87, שש דקות לאחר שקם מהספסל. עוד בשורה מעודדת עבור צרפת לקראת הפלייאוף.

שחקן נבחרת ספרד אלברו נגרדו. GettyImages
ספרד תוכל להגן על התואר. אלברו נגרדו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully