וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייאוף המונדיאל: פורטוגל-שבדיה, אוקראינה-צרפת

ארבעת הקרבות על העלייה לברזיל 2014 נקבעו: רונאלדו יפגוש את זלאטן, הטריקולור יתחילו בחוץ. יוון-רומניה, קרואטיה-איסלנד

הגרלת משחקי פלייאוף העלייה למונדיאל 2014 נערכה היום (שני) במשרדי פיפ"א בציריך, וחשפה את ארבעת המפגשים בהם ייאבקו שמונה הנבחרות שסיימו במקום השני בבתים שלהן בשלב המוקדמות על ארבעת הכרטיסים לגביע העולמי הקיץ בברזיל. המשחקים ייערכו ב-15 וב-19 בנובמבר.

מהגרלה יצא לפחות קרב מרתק אחד: פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו יפגשו את שבדיה של זלאטן איברהימוביץ', ויארחו את המשחק הראשון. צרפת ואוקראינה גם הן תתמודדנה על הכרטיס הנכסף, כשהטריקולור יתארחו במשחק הראשון וינסו להשלים את העבודה בבית. יוון תיאבק ברומניה, וקרואטיה עם איסלנד.

ההגרלה המלאה (המארחות תארחנה את המשחקים הראשונים):


פורטוגל - שבדיה

אוקראינה - צרפת

יוון - רומניה

קרואטיה - איסלנד

פרנק ריברי שחקן נבחרת צרפת מול ויקטור ואלדס שוער נבחרת ספרד. AP
ארוכה הדרך למונדיאל. פרנק ריברי/AP

פורטוגל - שבדיה

* שבדיה וזלאטן יישאו על כתפיהם אחריות כבדה: הפעם האחרונה שבה אף נבחרת סקנדינבית לא השתתפה בגביע העולמי הייתה אי שם בספרד 1982.

* המפגש המרתק בין שניים מהשחקנים הגדולים בעולם כיום - כריסטיאנו רונאלדו וזלאטן איברהימוביץ' כמובן - הוא ללא ספק גולת הכותרת של ההגרלה, אך לשניים מצפה עבודה לא קלה בדרך לכיבוש שערים. שלושת המפגשים האחרונים בין הנבחרות הסתיימו בתוצאות תיקו, כשהשניים האחרונים הסתיימו מבלי שהובקע אפילו שער אחד.

* מאמן נבחרת פורטוגל פאולו בנטו הזהיר לאחר ההגרלה כי "שבדיה לא תלויה רק בזלאטן איברהימוביץ'": "מדובר בקבוצה טובה ולא רק בשחקן אחד. יהיו שני משחקים קשים מאוד. נצטרך להיות בשיאנו כדי לקבל את הכריס לברזיל. אני מאמין שאפשר לעשות את זה".

אוקראינה - צרפת

* לאוקראינה מצפה משוכה לא קלה, ולא רק בגלל שמולה תתמודד נבחרת צרפת המצוינת: בשלושת מפגשי הפלייאוף האחרונים שלה היא כשלה ולא העפילה לשלב הבא. המפלה הראשונה הייתה מול קרואטיה ב-1998, לאחר מכן מול גרמניה גרמניה ב-2002 ולאחרונה מול יוון ב-2010.

* החבורה של דידייה דשאן בוודאי תשאב עידוד מהנתון הבא: עד כה נפגשו שתי הנבחרות 7 פעמים, מתוכן צרפת ניצחה ארבע פעמים. יתר המשחקים הסתיימו בתיקו.

* מאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן אמר לאחר ההגרלה: "פורטוגל וקרואטיה הן נבחרות עם הרבה מאוד ניסיון, אבל בהחלט לא יהיה קל מול אוקראינה, שלא הפסידה בשבעת המשחקים האחרוני שלי, וספגה מעט מאוד שערים. זה שנארח את הגומלין טוב לנו. צמד המפגשים הזה יקבע את העתיד שלנו, נזדקק להרבה ביטחון אך בה בעת נצטרך לתת כבוד לאוקראינה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מאמן נבחרת אוקראינה אולג בלוחין ושחקני הנבחרת מודים לקהל אחרי ההדחה. רויטרס
אחוזי הצלחה נמוכים במשחקי פלייאוף. שחקני אוקראינה/רויטרס

קרואטיה - איסלנד

* החבורה המפתיעה של לארס לאגרבק מקווה לעשות היסטוריה ובתום צמד המפגשים לחגוג העפלה ראשונה אי פעם לגביע העולמי.

* אם סיפורה המדהים של איסלנד בקמפיין יימשך, היא תהפוך למדינה הקטנה ביותר אי פעם במונדיאל, עם אוכלוסייה של 315,000 איש, ולשבור את השיא של טרינידד וטובגו מ-2006.

קולבין סיגתורסון שחקן נבחרת איסלנד. AP
רוצים לעשות היסטוריה. שחקן איסלנד סיגורתסון/AP

יוון - רומניה

* יוון עלתה למונדיאל הקודם ב-2010 אחרי שצלחה את שלב הפלייאוף בו גברה כאמור על אוקראינה.

* מי שיערוך הופעות בכורה מאחורי הקווים דווקא במשחקים הגורליים הללו הוא ניקו קובאץ', שמונה למאמן קרואטיה רק לפני חמישה ימים והחליף באופן מפתיע את ולאדימיר שטימאץ'.

דימיטריס סלפינגידיס שחקן נבחרת יוון (במרכז) חוגג שער. רויטרס
רוצים לחגוג שוב בפלייאוף. שחקני יוון/רויטרס

אחרי דירוג פיפ"א העדכני שפורסם ביום חמישי, חולקו שמונה הנבחרות לשתי קבוצות - מדורגות ולא מדורגות - כשהקבוצה הראשונה כללה את פורטוגל, יוון, קרואטיה ואוקראינה, והשנייה את צרפת, שבדיה, רומניה ואיסלנד.

דירוג פיפ"א אף קבע את ראשי הבית בטורניר עצמו - ברזיל, ספרד, גרמניה, ארגנטינה, קולומביה, בלגיה, אורוגוואי (אם תעלה) ושוויץ. כזכור, אורוגוואי סיימה חמישית בבית הדרום אמריקאי ותתמודד מול ירדן בצמד משחקי פלייאוף על העלייה. אם ירדן תעלה, הולנד תהיה ראש בית. נבחרות בכירות כמו איטליה ואנגליה יהיו בדרג השני ועשויות לקבל הגרלה אטרקטיבית במיוחד לצד ברזיל או ספרד לדוגמה. גם צ'ילה, ארצות הברית, בוסניה ורוסיה יהיו בדרג השני.

21 נבחרות כבר הבטיחו את מקומן בברזיל, והגרלת שלב הבתים של הטורניר תתקיים ב-6 בצדמבר. 10 הנבחרות האחרונות ייקבעו בנובמבר במשחקי פלייאוף. ארבע יגיעו מאירופה, חמש מאפריקה, אחת מהמפגש הכפול בין אורוגוואי לירדן והאחרונה מהמפגש הכפול בין מקסיקו לניו זילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully