וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייאוף המונדיאל: רונאלדו סידר לפורטוגל 0:1 על שבדיה

פלייאוף העלייה למונדיאל: אחרי 82 דקות די חלשות, רונאלדו הופיע ונגח שער דרמטי שהעניק לפורטוגל מקדמה לגומלין. צרפת הסתבכה עם הפסד 2:0 באוקראינה, יוון חגגה עם 1:3 על רומניה

העימות הראשון בין פורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו לשבדיה של זלאטן איברהימוביץ' הסתיים הערב (שישי) בניצחונו של כוכב ריאל מדריד, שכבש שער דרמטי בדקה ה-82 והעניק לפורטוגל 0:1 במשחק הראשון של פלייאוף העלייה למונדיאל. זלאטן ינסה להגיב בגומלין בתקווה לייצר מהפך שישלח את נבחרתו למונדיאל. התוצאה המשמעותית של הערב הגיעה מקייב, שם אוקראינה ניצחה 0:2 את צרפת וסיבכה קשות את הטריקולור לקראת יום שלישי. יוון חגגה עם 1:3 על רומניה, איסלנד וקרואטיה נפרדו ב-0:0.

כריסטיאנו רונאלדו נבחרת פורטוגל חוגג שער. רויטרס
הצהרה גם לגבי כדור הזהב. כריסטיאנו רונאלדו חוגג/רויטרס

פורטוגל - שבדיה 0:1

כולם דיברו על קרב הענקים בין כריסטיאנו רונאלדו וזלאטן איברהימוביץ', אז המפגש הראשון מבין השניים שייך בלעדית לפורטוגלי. כוכב ריאל מדריד היה רחוק מלהבריק. הוא שידר עצבנות, ספג צהוב, אבל אחרי 82 דקות סיפק את הניצוץ ונגח לרשת כדי לחגוג שער מספר 44 במדים הלאומיים ולהכריע את המשחק הראשון. שבדיה הייתה עדיפה במחצית הראשונה, גם ביום פושר של זלאטן איברהימוביץ', אבל יוהאן אלמנדר וסבסטיאן לארסון החמיצו. לאחר מכן הייתה זו פורטוגל שהשתלטה על העניינים, עד שרונאלדו הכריע וכמעט הכפיל עם נגיחה נוספת, הפעם למשקוף. פורטוגל מנצחת לראשונה משחק ביתי מול שבדיה, שתנסה לבצע מהפך בגומלין.

דקה 5: מיירלש הכניס כדור עומק נפלא למוטיניו, שעבר את השוער ומזווית קשה בעט לרשת החיצונית.

דקה 7: איזו הזדמנות של השבדים. לוסטיג העביר רוחב מצד ימין ואלמנדר תוך כדי גלישה בעט כדור שחלף סנטימטרים מהקורה של רוי פטריסיו.

דקה 20: תרגיל יפה של זלאטן שפתח רגליים, הסתיים בבעיטה של לארסון, אבל רוי פטריסיו הדף היטב.

דקה 22: קלסטרום סובב כדור חופשי בשמאל מ-18 מטרים ששרק ליד הקורה.

דקה 63: כדור קרן מצא את הראש של פוסטיגה, שנגח חצי מטר מעל המשקוף. פורטוגל עדיפה במחצית השנייה.

דקה 82: גול! הנה הוא בא. אחרי שקיבל צהוב וגילה עצבנות יתרה, רונאלדו הקדים את השומר שלו ומארבעה מטרים נגח תוך כדי זינוק לרשת אחרי הגבהה מדויקת של ולוסו מצד שמאל. רונאלדו ממלא את תפקידו, 0:1 לפורטגל.

דקה 85: כמעט השני של רונאלדו. הפעם הקפטן הפורטוגלי עלה מעל אולסון ונגח מחמישה מטרים למשקוף.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן נבחרת שבדיה מול מיגל ולוסו שחקן נבחרת פורטוגל. Armando Franca, AP
שמר את הקסם לגומלין? זלאטן איברהימוביץ' מול מיגל ולוסו/AP, Armando Franca
זלאטן איברהימוביץ' שחקן נבחרת שבדיה עם כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
המפגש הבא ביום שלישי. זלאטן איברהימוביץ' עם כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

אוקראינה - צרפת 0:2

הטריקולור החזיקו במאזן נקי מהפסדים מול אוקראינה, אבל אחרי שניצחו אותם 1:4 במשחק ידידות בדונייצק ב-2011 וכן 0:2 ביורו 2012 באותו אצטדיון, הגיעו הפעם לקייב והסתבכו קשות במאבק על הכרטיס לברזיל. הזיכרונות מהפיאסקו ב-1994 כבר מתחילים להציף את דידייה דשאן, שהיה שותף אז כשחקן וכעת עלול להיות חתום על כישלון דומה כמאמן. גם הוא יודע שאף נבחרת לא חזרה מפיגור של שני שערים במשחק פלייאוף בעבר. צרפת באה מראש לשחק על תוצאה, נתנה לאוקראינה לשלוט ובסופו של דבר גם נענשה. פרנק ריברי נבלע בתוך ההגנה האוקראינית שרשמה משחק שמיני רצוף ללא ספיגה, בעוד העורף הצרפתי לא ידע להתמודד עם רומן זוזוליה. החלוץ ניער את לורן קוסיילני כדי לכבוש בדקה ה-61 וסחט ממנו פנדל כדי שאנדריי ירמולנקו יכפיל את היתרון בפנדל בדקה ה-82. היום המסויט של קוסיילני הסתיים עם הרחקה, כשגם אלכסנדר קוצ'ר ייעדר מהגומלין בגלל אדום בסיום. האם צרפת תוכל לצאת מהקבר בסטאד דה פראנס?

דקה 7: ירמולנקו פרץ נהדר, הטעה את השומר שלו ובעט לידיו של לוריס.

דקה 29: רוטאן פרץ מימין ומצא את הראש של אדמאר, שזינק קדימה ונגח החוצה משבעה מטרים.

דקה 61: גול! צרפת נענשת על המשחק הנסוג. סטפננקו השאיר לאדמאר שהשלח לתוך הרחבה את זוזוליה. החלוץ הגמלוני ניער את קוסיילני במהלך חסר חן ובעט דרדל'ה, לוריס רק נגע וראה את הכדור חוצה את קו השער. 0:1 לאוקראינה.

דקה 82: גול! שוב זוזוליה גורם לצרות וספק הוכשל ברחבה על ידי קוסיילני. ירמולנקו לקח אחריות מהנקודה הלבנה והפציץ למשקוף ופנימה, כשלוריס עוד נגע בכדור. 0:2 גדול לאוקראינה.

דקה 90+1: כרטיס אדום! הערב האיום של קוסיילני הסתיים עם הרחקה, אחרי שפגע ללא כדור בקוצ'ר במהלך עימות בין השניים.

דקה 90+2: כרטיס אדום! גם קוצ'ר הורחק. שחקן ההגנה האוקראיני ביצע עבירה וספג צהוב שני שיגרום לו להחמיץ את הגומלין.

* מאז החלה שיטת הפלייאוף ב-1998, אף נבחרת שספגה כרטיס אדום במפגשים לא הצליחה להעפיל למונדיאל. העולה מהמפגש הזה תשבור את הסטטיסטיקה.

נבחרת אוקראינה חוגג שער עם רומן זוזוליה מול צרפת. רויטרס
סיבכו את צרפת כהוגן. שחקני נבחרת אוקראינה חוגגים/רויטרס
פרנק ריברי שחקן נבחרת צרפת מאוכזב. רויטרס
בור עמוק לקראת הגומלין. פרנק ריברי/רויטרס

יוון - רומניה 1:3

בכל שלב הבתים לא היה ליוון משחק בו כבשה יותר משני שערים. אלופת אירופה מ-2004, כהרגלה, יודעת בדיוק מתי להתעלות. המארחים רצו להשיג מקדמה משמעותית לקראת הגומלין ועשו זאת בצורה מוצלחת למדי בפיראוס. קוסטאס מיטרוגלו הרגיש בבית באצטדיון של קבוצתו אולימפיאקוס והמשיך את הכושר הנפלא שלו עם צמד (14 ו-66). דימיטריס סלפינגידיס הבלתי נגמר היה שם כדי לכבוש מקרוב בדקה ה-21 ולהוציא את הרוח מהמפרשים של רומניה, שתי דקות אחרי שבוגדן סטנקו איזן את התוצאה. רומניה סבלה מאוד מחסרונו של ולאד קיריקש במרכז ההגנה ותצטרך לעבוד קשה בגומלין כדי לחזור למונדיאל אחרי 16 שנים. יוון, מנגד, קרובה להשתתפות שנייה ברציפות בגביע העולמי.

דקה 14: גול! סלפינגידיס הקפיץ כדור עומק פנטסטי למיטרוגלו, שלא היה בנבדל והמשיך מהאוויר פנימה. שער ראשון בפלייאוף, 0:1 ליוון.

דקה 19: גול! טורז'ה הגביה כדור חופשי לכיוון הקורה הימנית והקפטן סטנקו נגח מזווית כמעט בלתי אפשרית לקורה הרחוקה ופנימה. שער ראשון שיוון סופגת בבית במוקדמות, 1:1.

דקה 21: גול! איזו תגובה מהירה של היוונים. טורוסידיס קיבל כדור באגף הימני והעביר רוחב בנגיעה, סלפינגידיס היה במקום כדי לדחוק ממטר פנימה. 1:2 ליוון.

דקה 67: גול! סמאראס הגביה כדור חופשי מצד שמאל, הקפטן קצוראניס נגח לאחור ומיטרוגלו הלוהט התעופף ובחצי יעף בשמאל ירה פנימה. צמד לסקורר של אולימפיאקוס, 1:3 ליוון.

קוסטאס מיטרוגלו שחקן נבחרת יוון. רויטרס
נהנה במגרש הביתי. קוסטאס מיטרוגלו/רויטרס

איסלנד - קרואטיה 0:0

אז איך יסכם ניקו קובאץ' את הבכורה שלו כמאמן נבחרת קרואטיה? הוא לפחות יכול להתנחם בכך שהעביר את ההכרעה לזאגרב. היתרון האיכותי של הקרואטים לא בא לידי ביטוי בלוח התוצאות, כשאיסלנד מונעת על ידי החלום להיות המדינה הקטנה ביותר שזוכה לייצוג בגביע העולמי והרצון לעשות היסטוריה ושומרת על השוויון בערב בו לא בעטה ולו פעם אחת למסגרת. קרואטיה הייתה קרובה יותר עם ניסיונות של אדוארדו ומריו מנדז'וקיץ', כשגם איבן פרישיץ' החטיא בדקה ה-83. הרחקתו של אולאפור אינגי סקולאסון בדקה ה-50 סיבכה את איסלנד, אבל היא החזיקה מעמד בזכות משחק הקרבה ראוי להערכה ותקווה לחולל סנסציה ביום שלישי. החלום עדיין קיים.

דקה 1: קרואטיה כמעט עלתה ליתרון מהיר, אבל הכדור של אדוארדו הורחק סמוך לקו השער.

דקה 50: כרטיס אדום! סקולאסון היה שחקן ההגנה האחרון של איסלנד ותפס את פרישיץ'. השופט שלף אדום, המארחת ב-10 שחקנים.

דקה 83: הכי קרוב של קרואטיה. מנדז'וקיץ' הוריד בראש לפרישיץ', שבעט בנגיעה מ-16 מטרים, אבל החטיא במעט את המסגרת.

אדוארדו שחקן נבחרת קרואטיה מול קארי ארנאסון שחקן נבחרת איסלנד. רויטרס
בלי שערים. אדוארדו מול קארי ארנאסון/רויטרס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully