וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דשאן יצטרף להויה כאחד הלוזרים הגדולים בצרפת"

צרפת לחוצה לקראת הגומלין מול אוקראינה: הטעות הגדולה של דשאן, הלחץ על ריברי והוותיקים מבקרים: "לא ראויים למונדיאל"

הלחץ בצרפת גובר. אחרי ההפסד 2:0 באוקראינה במשחק הראשון בפלייאוף במאבק על הכרטיס לגביע העולמי, הצרפתים יודעים שהכרטיס למונדיאל מתרחק. ב"ל'אקיפ" מציינים כי "אם לא יהיה מהפך השבוע, דידייה דשאן יצטרף לז'ראר הוייה כאחד הלוזרים הגדולים של נבחרת צרפת". כזכור, ז'ראר הוייה הפסיד כמאמן הנבחרת בשני המשחקים האחרונים בסוף הקמפיין למונדיאל 1994, והודח בצורה מביכה. דשאן ניצח רק בשבעה משחקים מתוך 17 מאז החליף את לורן בלאן, אחרי שצרפת הפסידה ברבע גמר יורו 2012.

דשאן מתעקש: "חייבים להמשיך להאמין"

דידייה דשאן מאמנה החדש של נבחרת צרפת. רויטרס
חייב להתעורר. דשאן/רויטרס

שחקן העבר מקסים בוסי טוען כי דשאן חייב לשנות גישה: "הוא ניסה לא להלחיץ את השחקנים שלו, אבל אולי השחקנים לא הבינו את גודל המשימה ואת הדרישות הפסיכולוגיות מהם. זה לא כמו משחק בליגת האלופות. אלה שני משחקים מכריעים, שקורים פעם בארבע שנים".

ומה לגבי פרנק ריברי המאכזב? "ההצבעה לזוכה בכדור הזהב נגמרה", אומר בוסי על הלחץ שאולי השפיע על כוכב באיירן מינכן, שכל כך אכזב, "זה אף פעם לא טוב לשלב אתגר אישי וקבוצתי. ריברי רצה לעשות הכול לבד, וזה הציב אותו בבעיה. כשהוא ירגיש שהוא לא המושיע היחידי, זה רק יעזור לו ולצרפת".

בצרפת עדיין מקווים שרפאל וראן יהיה כשיר, ויוכל להחליף את קוסיילני שהורחק. וראן עדיין עורך אימונים חלקיים. במקביל, שחקני העבר של הטריקולור מעבירים ביקורת. פרנק לבף, הבלם מהנבחרת שזכתה בגביע ב-1998, אמר ש"כשהנבחרת לא מצליחה לנצח במשחק כזה, היא מראה שהיא לא ברמה מספיק גבוהה בשביל לשחק במונדיאל". ברנארד לאקומב, שזכה עם צרפת ביורו 1984, אומר ש"הם ניצחו אותנו בכל אספקט, בתיקולים, בקצב, בהכול. זה היה נורא. ככל שהתקרבנו לסוף, השליטה של אוקראינה גברה".

בלם העבר אריק די מקו טוען ש"דשאן בחר במערך שלא יכול לשלוט בשדה, אבל מתי מערך כזה הצליח לנו? ריברי הוקף בשלושה שחקנים בכל פעם, אבל דשאן לא עשה התאמות ולא ניסה לשנות כלום". ביצ'נזה ליזארזו, שזכה במונדיאל ב-98, מסכם: "המשימה אפשרית, אנחנו עוד יכולים לעבור, יש לנו את האיכויות. הבעיה היא שאם אוקראינה תכבוש, זה יהיה גמור".

פרנק ריברי שחקן נבחרת צרפת מאוכזב. רויטרס
די, ההצבעה לכדור הזהב נגמרה. ריברי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully