וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דידייה דשאן: "איזה אושר, זה הקסם של הכדורגל"

מאמן צרפת התמוגג אחרי ההעפלה הדרמטית למונדיאל: "שיחקנו עם הלב". ריברי: "הרגשה עילאית, הייתה כל כך הרבה עצבות". קראגוניס: "רגע גדול עבור יוון, אני בחלום משוגע"

תמונת העולות למונדיאל מיבשת אירופה הושלמה הלילה באופן סופי. כריסטיאנו רונאלדו גנב אולי את ההצגה עם שלושער בשבדיה ששלח את נבחרתו לברזיל, אבל ה-נבחרת של הערב היא ללא ספק צרפת. הטריקולור הפכו לראשונים אי פעם שהופכים פיגור של שני שערים בפלייאוף ועלו לברזיל אחרי 0:3 הירואי על אוקראינה. שתי הנבחרות הנוספות שהשלימו את תמונת העולות הן יוון שסיימה 1:1 ברומניה וקרואטיה שהשיגה 0:2 חלק על איסלנד.

צרפת עלתה למונדיאל אחרי מהפך ו-0:3 אדיר על אוקראינה

עוד בפלייאוף: רונאלדו כבש שלושער ושלח את פורטוגל לברזיל

העפלה דרמטית גם לאלג'יריה, גאנה הפסידה ועלתה

שחקני נבחרת צרפת מניפים את המאמן דידייה דשאן. רויטרס
הפך בין לילה ממושמץ לגיבור האומה הצרפתית. דידייה דשאן/רויטרס

צרפת: ריברי נרגש

דידייה דשאן, מאמנה של נבחרת צרפת היה באופוריה אחרי ההעפלה למונדיאל, הונף באוויר על ידי שחקניו וסיכם: "זה הקסם של הכדורגל. רק לפני ארבעה ימים היינו במצב כל כך רע. הכל הלך לנו הפוך באוקראינה, אבל הערב ההופעה שלנו הייתה פשוט נהדרת. זה מאוד חשוב לכדורגל הצרפתי להיות בברזיל בקיץ הבא".

דשאן, שבהתאם להסכם שלו עם ההתאחדות הצרפתית חוזהו הוארך עד אחרי יורו 2016 שייערך בצרפת, הוסיף: "שיחקנו מול יריבה חזקה, אבל שיחקנו עם הלב. כשיש לך את כל המרכיבים הבסיסיים, אתה יכול לעשות דברים יפים וזה מה שעשינו".

פרנק ריברי, הכוכב הגדול של צרפת, לא כבש אומנם בצמד המפגשים אך היה מאושר ואמר: "סבלנו כל כך הרבה עד המשחק הזה. הייתה כל כך הרבה עצבות במדינה אחרי ההפסד באוקראינה ועכשיו ההרגשה פשוט עילאית. הרבה מאוד זמן עבר מאז שראינו את הסטאד דה פראנס ככה".

הכוכב של באיירן הוסיף: "אנחנו מאוד מאוד שמחים, עכשיו אנחנו יכולים לחזור למועדונים שלנו עם שמחה ולחשוב על ברזיל. זה היה קשה מאוד לא לראות את צרפת במונדיאל. הראינו היום מה אנחנו שווים, שיחקנו עם ביצים והוכחנו המון אופי ואין הרגשה טובה מזו".

אוליבייה ז'ירו חטף את המיקרופון בסיום מהכרוז כדי לשיר את ההמנון יחד עם הקהל המשולהב שלא נטש את היציעים. קארים בנזמה חגג: "הראינו שאנחנו נבחרת גדולה. אם נשחק כך, נוכל להגיע רחוק".

ממאדו סאקו, שנבחר לאיש המשחק וקיבל גם את השער השלישי לזכותו כך שהשלים צמד שערי בכורה במדים הלאומיים, אמר: "זה היה ערב יפה. תודה לכל הצרפתים על התמיכה הערב, אני מקווה שהרווחנו עוד כמה אוהדים אחרי ההופעה הזו".

פרנק ריברי עם אוהדי נבחרת צרפת. רויטרס
הרבה זמן לא ראה את הסטאד דה פראנס ככה. פרנק ריברי/רויטרס
שחקני נבחרת צרפת חוגגים עלייה למונדיאל. רויטרס
ויוה לה פראנס. צרפת חוגגת העפלה/רויטרס

יוון: קראגוניס בדמעות

גם ביוון היו חגיגות גדולות לאחר ה-1:1 ברומניה שהספיק לאלופת אירופה מ-2004 כדי להעפיל למונדיאל שלישי ברציפות, אחרי ניצחון 1:3 במשחק הראשון. יורגוס קראגוניס דמע בסיום: "הבן שלי אמר לי לפני שיצאנו: 'אבא, אני רוצה לנסוע לברזיל'. אני מקדיש לו את העלייה. זה רגע גדול עבור כולנו, כל היוונים. שיחקנו פה בגיהנום וידענו להתמודד ולהשיג תוצאה מצוינת. זה הישג גדול. באופן אישי אני מרגיש מבורך. תודה לאל שזכיתי לחיות במדינה הזאת ולשחק כדורגל, כל העבודה השתלמה. ביורו הראשון הייתי בן 26.5. אחרי 10 שנים, יש לי זכייה אליפות אירופה, מונדיאל שלישי והשתתפות בגביע הקונפדרציות. זה חלום משוגע".

גם המאמן הפורטוגלי פרננדו סנטוס לא הסתיר את התרגשותו: "הוכחנו שוב שאנחנו נבחרת גדולה. ב-43 משחקים הפסדנו רק שלוש פעמים ואנחנו ראויים להיות במונדיאל. בסיום חשבתי על שלושה דברים: רציתי להודות לאלוהים, לברך את העם היווני על העלייה ולהתקשר לאמא שלי, כי היא אמרה לי שנעלה. אני מקדיש את הניצחון לאבא שלי שעבר ניתוח. הלב אומר לי להישאר בנבחרת, הראש מושך לכיוונים אחרים. נראה, הסיכויים כרגע הם 50:50".

שחקני נבחרת יוון חוגגים עלייה למונדיאל. רויטרס
10 שנים מרגשות בנבחרת. יורגוס קראגוניס בסיום/רויטרס
שחקני נבחרת יוון מניפים את המאמן פרננדו סנטוס. AP
לא יודע אם ימשיך. פרננדו סנטוס באוויר/AP

קרואטיה: קובאץ' מתגאה

ניקו קובאץ', מאמנה הצעיר של נבחרת קרואטיה, מונה לתפקיד ממש לפני פתיחת הפלייאוף, אחרי הופעה כושלת של הנבחרת במוקדמות והצליח להוליך את הקרואטים למונדיאל עם ניצחון ביתי משכנע על איסלנד החביבה.

"ידעתי שאלו יהיו החודשים הקשים בחיי, אבל הערב זו הייתה תצוגה של כח ועוצמה של הנבחרת שלי ואני חייב לשבח את השחקנים על זה", כך אמר קובאץ' אחרי הניצחון על איסלנד והוסיף: "כשכולם נותנים את המקסימום שלהם ככה זה נראה. אני מקווה שזו רק ההתחלה של משהו שארצה לראות מקרואטיה גם בהמשך".

קובאץ' סיפר איך הכין את נבחרתו כולם לקראת המפגש מול איסלנד: "עשינו ניתוחי וידאו של איסלנד לפני המשחק הזה והראיתי לשחקנים שלי בדיוק מה הם צריכים לעשות כדי לנטרל אותם. היינו מאוד זהירים עם הכדורים הארוכים שלהם והמהירות. לא נתנו להם להגיע בכלל למצבים וזה הישג גדול".

ניקו קובאץ' מאמן נבחרת קרואטיה (משמאל) עם עוזרו, אחיו רוברט קובאץ'. AP
שמחה אחרי החודשיים הקשים בחייו. ניקו קובאץ', משמאל, עם אחיו/AP
שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים עלייה למונדיאל, מימין לוקה מודריץ'. רויטרס
כולם נתנו את המקסימום. לוקה מודריץ' על מריו מנדז'וקיץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully