וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 ימים למונדיאל: מירוץ להכנת האצטדיונים

הדד ליין נדחה שוב ושוב ומזכ"ל פיפ"א מודאג, אבל שר התיירות הברזילאי מרוצה ומכין אלטרנטיבות בג'ונגל. תמונת מצב

עבודות באצטדיון ארנה דה באישאדה, קוריטיבה. מונדיאל 2014. AP
יהיה מוכן פחות מחודש לפני פתיחת הטורניר. האצטדיון בקוריטיבה/AP

עולם הכדורגל מציין היום (שלישי) 100 ימים לפתיחת הגביע העולמי בברזיל. מחר יתקיימו מספר גדול של משחקי ידידות ברחבי תבל, ביניהם כאלו בהשתתפות נבחרות שתשחקנה בטורניר. המאמנים כמובן עסוקים כבר במסקנות לגבי השחקנים אותם הם ירצו להזמין, אבל למארגנים ולראשי פיפ"א יש דאגות אחרות שנובעות מההכנות הלקויות בחלקן בברזיל. מזכ"ל פיפ"א, ז'רום ואלקה, הודה אתמול ש"במרבית הערים עדיין נותרה עבודה רבה".

רק לפני כמה ימים חלק מהגג באצטדיון בבלו הוריזונטה קרס. הדד ליין של פיפ"א לסיום העבודות היה אמצע דצמבר 2013, אבל אחר כך הוזז לאמצע פברואר 2014. מאז חלפו שבועיים והדברים עדיין רחוקים מסיום. הוועדה המארגנת הבטיחה שכל 12 האצטדיונים יהיו מוכנים בזמן, אבל פחות מארבעה חודשים לשריקת הפתיחה, המצב לא מזהיר. סגן שר הספורט של ברזיל, לואיס פרננדש, אמר אמש: "שמונה אצטדיונים כבר מוכנים והעבודות באחד נוסף - במנאוס - יסתיימו ביום ראשון הקרוב. גם האצטדיונים הנותרים יהיו מוכנים בזמן".

בתקשורת העולמית מדווחים על כמה אצטדיונים שעדיין נראים כמו אתרי בנייה, עם המוני עובדים שפועלים בשצף קצף על מנת לעמוד בלוח הזמנים. בשניים מהם, זה בסאו פאולו (שיארח את משחק הפתיחה בין ברזיל לקרואטיה ב-13 ביוני) וזה בקוריטיבה, העבודות עשויות להסתיים פחות מחודש לפני תחילת הטורניר. אם לא די בכך, בחלק מהאצטדיונים עדיין נדרשות עבודות בנייה ותשתית למגרשי חנייה ומרכזי עיתונאים.

"תקשיבו, 100 ימים זה הרבה זמן, אבל זה מעט זמן אם יש בעיות שצריכות להיפתר", אמר נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, "יחד עם זאת, כל הבעיות הן עכשיו תחת שליטה. בעוד 100 ימים תתקיים פתיחה מצוינת לתחרות יוצאת מן הכלל".

מזכ"ל פיפ"א, ז'רום ואלקה. AP
הודה ש"במרבית הערים עדיין נותרה עבודה רבה". ואלקה/AP

מי שכן יכולים לחכך ידיהם בהנאה בשלב הזה הם בעלי המלונות. במנאוס המרוחקת, שם יתקיימו ארבעה משחקים בשלב הבתים, כמעט לא נותרו מיטות פנויות בזמן הגביע העולמי והכרטיסים לשני משחקים שיתקיימו שם: אנגליה - איטליה ופורטוגל - ארה"ב, אזלו.

מנאוס שוכנת על גדת נהר הריו נגרו, מעט מערבית למקום הישפכו אל נהר האמזונס. שם כבר מתכננים "בתי מלון" ניידים על ספינות שישוטו בנהר וכן בניית בקתות אירוח בג'ונגל. שר התיירות של ברזיל, גסטון ויירה, אמר: "אנחנו רוצים לעורר את השוק באמצעות הכנה של השטח כך שהוא יתאים לאוהדי כדורגל, אבל בד בבד לא לפגוע בתיירות המסורתית של ברזיל".

כמיליון וחצי כרטיסים כבר נמכרו למשחקי הטורניר, כמיליון מתוכם לאוהדים ברזילאים. הביקוש הגדול ביותר מלבד במדינה המארחת, נרשם בארגנטינה, גרמניה, קולומביה וארה"ב. אנגליה במקום השישי והציפייה היא שאוהדים רבים יגיעו גם מאורוגוואי וצ'ילה. 160 אלף כרטיסים נוספים ישוחררו למכירה ב-12 במרץ.

150 אלף שוטרים ומאבטחים ישמרו על הסדר מחוץ לאצטדיונים, ובברזיל מקווים שהם לא יצטרכו להתמודד עם הפגנות אלימות נוספות של אזרחים מקומיים שזועמים על הזרמת כסף להכנות לטורניר במקום לעם הברזילאי. בתוך האצטדיונים יוצבו לאורך הגביע העולמי עוד 20 אלף סדרנים, שיעברו הכשרה לתפקיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עובד באצטדיון ויולדאו, מנאוס. מונדיאל 2014. AP
לשניים מתוך ארבעה משחקים במנאוס כבר אזלו הכרטיסים. אצטדיון ויוולדאו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully