וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טלגרף" חושף: כך הועברו מיליונים מקטאר לפיפ"א

העיתון הבריטי מדווח כי 2 מיליון דולר הועברו מחברה קטארית לסגן נשיא פיפ"א ג'ק וורנר שבועיים אחרי ההודעה על הבחירה בקטאר לאירוח הגביע העולמי ב-2022

נשיא פיפ"א ספ בלאטר לצד יו"ר הוועדה המארגנת של קטאר 2022, השיח' מוחמד בין חמאד אל תאני. AP
ממשיך לעורר סערה. קטאר ופיפ"א/AP

עיתון "טלגרף" חושף כי בכיר פיפ"א לשעבר, ג'ק וורנר, ומשפחתו קיבלו למעלה מ-2 מיליון דולר מחברה קטארית במהלך הליך הבחירה של קטאר לאירוח מונדיאל 2022. על פי התחקיר, וורנר, לשעבר סגן נשיא פיפ"א ואדם ששמו הוזכר בלא מעט פרשיות שנויות במחלוקת, קיבל באופן אישי 1.2 מיליון דולר מגורם רשמי בהתאחדות הקטארית זמן קצר אחרי שהמדינה זכתה באירוח הגביע העולמי.

מסמכים מראים כי בניו של וורנר קיבלו עוד 750 אלף דולר, ועובדים אחרים בחברה שלו קיבלו 400 אלף דולר. ב"טלגרף" נטען שנערכת חקירת FBI בנוגע לקשרים של וורנר והחברה שלו בטרינידד.

מי שהעבירה את הכספים היא חברה בבעלות מוחמד בין חמאם, נציג קטאר בוועד המנהל של פיפ"א. המסמך שמאשר את ההעברה הכספית נשלח ב-15 בדצמבר 2010, שבועיים אחרי הבחירה הרשמית בקטאר למארחת. לפחות בנק אחד באיי קיימן סירב לקבל את ההעברה הכספית בגלל חשש לכסף לא חוקי, אך בסופו של דבר זה הועבר דרך בנק בניו יורק, ונחקר על ידי ה-FBI. "חייבים לבדוק את זה לעומק, כל פרט ופרט", אמר גורם המקורב לחקירה, "הגביע העולמי זה אירוע הספורט הכי חשוב בכדורגל, ואנחנו צריכים לדעת בוודאות שההחלטות התקבלו בצורה לגיטימית".

חבר פיפ"א ג'ק וורנר. רויטרס
מוזכר כבר שנים ארוכות כאחת החוליות הכי מושחתות בפיפ"א. וורנר/רויטרס

כזכור, הבחירה של קטאר באירוח מונדיאל 2022 עוררה מחלוקת בינלאומית גדולה, לא רק בגלל הטענות על הליך בחירה שנוי במחלוקת, אלא גם בגלל החום הכבש ששורר בקיץ במדינה, דבר שעלול להעביר את המשחקים לחורף לראשונה בהיסטוריה.

ג'ק וורנר שימש כסגן נשיא פיפ"א במשך 14 שנים ועמד שנים ארוכות בוועד הפועל של הארגון. הוא היה אחד מ-22 אנשים שהעניקו את האירוח לרוסיה ב-2018 ולקטאר ב-2022. הוא נחשב על ידי רבים לסמל הכי מובהק לשחיתות במוסדות פיפ"א.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully