וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אוסטרליה ניסתה לקנות את אירוח מונדיאל 2022?

הטענות על מקרי שוחד במסדרונות פיפ"א נמשכות. חושף שחיתויות טוען שהאוסטרלים ניסו "לקנות" את קולו של ג'ק וורנר

ג'ק וורנר, לשעבר סגן נשיא פיפ"א. AP
התפטר ב-2011, אבל ממשיך לככב בחדשות. ג'ק וורנר/AP

"דיילי מייל" הבריטי חושף היום (ראשון) שאוסטרליה ניסתה לשחד את סגן נשיא פיפ"א לשעבר, ג'ק וורנר, במטרה לזכות באירוח הגביע העולמי ב-2022. הדברים הללו מגיעים חודשיים בדיוק אחרי שמגזין הכדורגל הצרפתי "פרנס פוטבול" טען שקטאר שיחדה בכירים בהתאחדות לכדורגל העולמית בדרך לזכייה באירוח ב-2022.

ג'ק וורנר היה נשיא ההתאחדות לכדורגל של צפון ומרכז אמריקה והקריביים, ובנוסף שימש כסגנו של נשיא פיפ"א, ספ בלאטר. הוא הואשם בשחיתויות רבות ושונות והתפטר מתפקידו ב-2011. על פי מייקל גרסיה, עורך דין אמריקאי שפיפ"א מינתה לחקור האשמות של ניסיונות שוחד במסגרת מאבקי האירוח של הגביעים העולמיים ב-2018 וב-2022, בכירים בכדורגל האוסטרלי שילמו חצי מיליון דולר אוסטרלי (כ-460 אלף דולר אמריקאי) כדי שוורנר יצביע עבורם.

על פי חושף שחיתויות ששמו נותר עלום ושנכח בפגישות בין האוסטרלים לבין וורנר, התשלום לא הועבר לכיסו של הטרינידדי, אלא נועד לשיפוץ מתקני כדורגל במולדתו. התקווה שלהם הייתה שהוא יצביע עבורם (ביחד עם מדינות רבות עליהן הוא משפיע), אך הם התאכזבו. אותו חושף שחיתויות הוסיף וטען שההתאחדות האוסטרלית מימנה שיפוץ ובניית מתקנים באוקיאניה ובאפריקה כדי לשכנע מדינות נוספות להצביע עבורה.

אוסטרליה התמודדה על אירוח הגביע העולמי 2022 עם קטאר, ארה"ב, דרום קוריאה ויפן, אבל נשרה כבר בסיבוב הראשון אחרי שקיבלה קול אחד בלבד מתוך 22. קטאר וארה"ב הגיעו לסיבוב ההצבעה הרביעי והאחרון, והראשונה קיבלה 14 קולות לעומת שמונה של האמריקאים.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ק וורנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully