וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א: "אולי יהיו דברים שלא יהיו מוכנים לתחילת המונדיאל"

המזכ"ל ואלקה התייחס לבעיות בפורטו אלגרה ובסאו פאולו, והדגיש: "אין שום סיכוי שתהיה דחייה של משחק הפתיחה"

מזכ"ל פיפ"א, ז'רום ואלקה. AP
"הדבר הכי חשוב עבור 32 הנבחרות זה מתחם האימונים והמגרשים. כל זה יהיה כדי להבטיח שיהיה כדורגל". ואלקה/AP

בשורה מאוד לא מעודדת מספק היום (חמישי) המזכיר הכללי של פיפ"א, ז'רום ואלקה, שמצהיר כי התשתית לא תהיה לגמרי מוכנה לקראת המונדיאל בברזיל בקיץ בגלל העיכובים בבניית האצטדיונים. נכון לעכשיו, 71 יום לפני תחילת המשחקים, עדיין לא הסתיימה בנייתם של שני אצטדיונים, בפורטו אלגרה ובסאו פאולו, שם אמור להיערך משחק הפתיחה ב-12 ביוני, אבל ואלקה מדגיש כי אין סיכוי שהמשחקים יידחו.

"אם אתם רוצים שאני אסכם, אנחנו לא מוכנים", הודה ואלקה. "יש שני אצטדיונים שעדיין עובדים שם". כזכור, מוקדם יותר השבוע עובד בן 23 נהרג במהלך בניית האצטדיון בסאו פאולו שבו אמור להיערך המשחק בין ברזיל לקרואטיה. המקרה הזה הקפיץ את מספר ההרוגים במהלך ההכנות למונדיאל לשמונה.

אצטדיון ביירה ריו, פורטו אלגרה, ברזיל. AP
"מבחינת פורטו אלגרה נעשה הסכם בין הגופים השונים בעיר כדי להבטיח שכל המתקנים הזמניים יתוקצבו ולכן מה שעומד על הפרק זה רק הביצוע". האצטדיון בפורטו אלגרה/AP

בעקבות המצב הבעייתי, הודיע מוקדם יותר ראש עיריית פורטו אלגרה ז'וזה פורטונטי שהעיר עשויה לפרוש מאירוח משחקים אם לא יועברו מספר חוקים עירוניים. בין השאר הוא טען כי חוק שמעניק הקלות מס לקבלנים חייב לעבור, שכן אם זה לא יקרה, יווצרו לדבריו בעיות שאין מהן דרך חזרה.

ואלקה הרגיע בעקבות הטענות הללו, ואמר: "מבחינת פורטו אלגרה נעשה הסכם בין הגופים השונים בעיר כדי להבטיח שכל המתקנים הזמניים יתוקצבו ולכן מה שעומד על הפרק זה רק הביצוע. בסאו פאולו מה שקורה עצוב מכיוון שעובד מת לפני כמה ימים והתוצאה היא שהעבודה הופסקה בתוך האצטדיון כשיש כמה דברים לעשות".

המזכיר הכללי של פיפ"א, שביקר בשבוע שעבר בברזיל, הדגיש: "אין שום סיכוי שנוכל לדחות את משחק הפתיחה. יש לנו לוח זמנים וזה יסתיים עד ה-13 ביולי. לא יהיה שום עיכוב. אולי יהיו דברים שלא לגמרי יהיו מוכנים בפתיחת המונדיאל, אבל הדבר הכי חשוב עבור 32 הנבחרות זה מתחם האימונים והמגרשים. כל זה יהיה כדי להבטיח שיהיה כדורגל. אין לך ברירה. אתה צריך לוודא שאם אתה לא מוכן ב-100 אחוז, אתה תהיה מוכן ב-99.99 אחוז ולשם אנחנו מכוונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully