וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסה למונדיאל: חוויה מעלפת, כאב לכיס

13.5.2014 / 17:25

שבוע ב-7,000 דולר, חבילה לשלבי הגמר ב-12 אלף דולר ופינוק אמיתי ב-25 אלף דולר. מתכוננים לחוויה חד פעמית בברזיל? תתכוננו לפתוח את הארנק

אוהדי נבחרת ברזיל. רויטרס
אף אחד לא אמר שזה יהיה זול/רויטרס

מעט יותר מחודש לפני בעיטת הפתיחה של מונדיאל 2014, וחובבי הכדורגל עדיין מתכוננים להגיע לברזיל. הכרטיסים יקרים? השהות מרקיעת שחקים? מסתבר שזה לא ממש מפחיד את הקהל הישראלי.

איסתא ספורט היא משווקת הכרטיסים הרשמית למונדיאל. גל שורר, מנהל פרויקט המונדיאל של החברה, מציין כי בניגוד לאירועי ספורט קודמים מהשנים האחרונות, למונדיאל ברזיל נרשמו מאות לקוחות כבר בשלב מוקדם מאד וצוות איסתא ספורט מוצף בפניות רבות מדי יום. יש תחושה של התעוררות ומרגישים באוויר שלקוחות "פשוט חייבים להיות שם". עם זאת, לטענת שורר, הצפי הוא שהשיא עוד לפנינו, שכן הלקוח הישראלי מתאפיין בהזמנה ב"רגע האחרון" ואפילו מזמין חבילות לאחר שהטורניר כבר החל.

מגוון הלקוחות? טיולי אב ובנו, משפחות וסתם חבר'ה שהחליטו להתאגד. הפניות, ובהתאמה החבילות המוצעות, פונות לכל חתכי האוכלוסייה והביקוש – החל מחבילות "קוויקי" ל 4-5 לילות במלון בסיסי עם כרטיס למשחק או שניים ועד לחבילות יוקרה מפנקות למספר שבועות, הכוללות מלונות פאר וכרטיסי VIP למשחקים הגדולים ביותר. באיסתא מציינים כי הלקוחות הישראלים, שבמקרים רבים אוהבים לטוס לאירוע ו"להסתדר לבד", מבינים כי הפעם, בשל מורכבות האירוע ( הבדלי השפה, המרחק בין הערים השונות והקושי להשיג כרטיסי משחק ומלונות) עדיף להזמין מסוכנות הנסיעות חבילה מלאה הכוללת את כל השירותים עוד לפני שיוצאים מהארץ ולטוס "בראש שקט". באיסתא מציעים מגוון חבילות, החל מ-3,999 דולר ועד 10,500 דולר כולל משחק הגמר, ויש גם חבילות אקסקלוסיביות יקרות יותר (ראו בהמשך).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את הדגל הזה אתם תראו גם באצטדיונים בברזיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחברת Live Tickets, המשווקת כרטיסים כלל עולמיים, מספקים נתונים ראשונים לגבי כמות הישראלים שצפויים לצאת בחודשים יוני ויולי כדי לצפות במשחקים. מניתוח של כמות הכרטיסים שנמכרה עד כה וכמות הביקוש, נראה כי כ-3,500 ישראלים יפקדו בקיץ את 12 האצטדיונים בברזיל, שיארחו את 64 משחקי המונדיאל. מדובר בכמות של יותר מפי 2 מכמות הישראלים שטסו לפני ארבע שנים לצפות במשחקים בדרום-אפריקה, כ-1,500 בלבד.

מנכ"ל Live Tickets יוסי אלפסי מסביר את הנתון המדהים: "המונדיאל ב-2010 היה חלש מבחינת כמות הישראלים שטסו אליו, בעיקר מהסיבה שהיעד היה פחות אטרקטיבי, המלונות היו מאד יקרים עד סמוך לתחילת הטורניר והתחבורה בין הערים השונות הייתה מאוד לא נוחה. גם הפרסומים הרבים על חוסר הסדר ואמצעי האבטחה בדרום אפריקה השפיעו לרעה. אין ספק שברזיל מאוד אטרקטיבית מבחינת התייר הישראלי, למרות המחירים הגבוהים הקשורים ללינה ותחבורה".

Live Tickets ביצעה ניתוח של מכירת הכרטיסים עד כה ושל הביקוש לכרטיסים, שממנו עולה כי המחיר הממוצע לכרטיס בשלב הבתים מגיע כעת ל-650 דולר. כרטיסים למשחקי נבחרת ברזיל בשלב זה נמכרים כבר בסכום ממוצע של 1,000 דולר. לנוכח המחיר הגבוה, הפכו כרטיסי קטגוריה 3 הנמוכה יותר למאוד פופולריים. "למרבית הישראלים מספיק רק להיות באצטדיון כדי לחוות את החוויה ופחות קריטי להם מיקום הישיבה", מנתח אלפסי ומוסיף, "במיוחד בשל הפער הגדול בין כרטיסי קטגוריה 3 לקטגוריה הראשונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הרוג בהפגנות אלימות בריו דה ז'נרו שבברזיל. רויטרס
הישראלים פחדו מהיעד ולא הגיעו לדרום אפריקה. הפעם הסיפור שונה, למרות התמונות האלה/רויטרס

המשחקים שיתקיימו בריו דה-ז'ניירו וסאו פאולו הם היקרים ביותר, במיוחד אלה של ברזיל, ספרד וארגנטינה בערים אלו. גם משחקי נבחרת מקסיקו יקרים יחסית לאחרים, בשל הקרבה והביקוש הגדול לכרטיסים מאת הקהל המקסיקני ובשל הבית האטרקטיבי שבו הוגרלו עם ברזיל וקרואטיה. משחקי נבחרת ספרד הם הפופולריים ביותר בקרב הישראלים. הדבר נובע מהעובדה כי מדובר בנבחרת אטרקטיבית, עם מחירים נוחים שמשחקת בערים אטרקטיביות.

המחיר הממוצע למשחקי השמינית והרבע הוא כ-950 דולר, כאשר המשחקים בהם אמורה לשחק נבחרת ברזיל והמשחקים בריו הם היקרים ביותר. במפתיע, משחקה של ספרד בשמינית הגמר בפורטלזה (אם תסיים ראשונה) נמכר כרגע במחיר אטרקטיבי, במיוחד לאור העובדה שאם ברזיל תסיים שניה בבית היא תהיה היריבה של ספרד בשלב זה, מה שיעלה את מחיר המשחק באופן משמעותי. כרטיסים לשלב חצי הגמר נמכרים כעת במחיר ממוצע של 2,800 דולר.

בחברת "קשרי תעופה" הוציאו חבילה שכוללת טיסה לאחד היעדים (ריו, סאו פאולו או סלבדור), מלון ברמת 3-4 כוכבים וכרטיסים לאדם בחדר זוגי. המחירים נעים בין כ-6,200 דולר לאדם בחדר זוגי ועד כ-12 אלף דולר, תלוי ביעד ובמשך השהות. חבילה לשבעה לילות בסלבדור, למשל, הכוללת את המשחקים בין ספרד להולנד וגרמניה לפורטוגל נמכרת ב-6,830 דולר לאדם בחדר זוגי. אם תרצו חבילה לעשרה לילות בריו הכוללת שלושה משחקים, תיאלצו להיפרד מ-8,865 דולר ועבור חבילה בת עשרה לילות לריו וסאו פאולו, הכוללת משחק בשמינית, משחק ברבע ומשחק בחצי הגמר, התענוג יעלה לכם 11,875 דולר.

אנדרס אינייסטה שחקן נבחרת ספרד חוגג שער מול נבחרת הולנד בגמר מונדיאל 2010. רויטרס
ב-2010 זה היה הגמר, הפעם נקבל עימות כזה כבר בשלב הבתים. אינייסטה וספרד נגד הולנד/רויטרס

זה נשמע כמו סכום שהיד אינה משגת, אבל יש כאלה שמוכנים לשלם, והרבה. באיסתא ספורט מדווחים על עלייה משמעותית בפניות ישראלים, בדגש על חבילות VIP בשווי של עשרות אלפי דולרים. אחת הסיבות לעלייה בביקוש לחבילות נולדה כתוצאה של מצוקת חדרי המלון בריו, המקשה על הרכבת חבילה עצמאית ונפרדת. החברה מדווחת גם על פניות מרובות מאוהדים מכל רחבי העולם לרכישת שירותים נלווים - מלונות, טיסות פנים, תחבורה, מדריכים ועוד.

כמה זה עולה לנו? בין 15 ל-25 אלף דולר. שורר מספר: "ישנו גידול רב בקרב לקוחות המזמינים חבילות VIP. החבילות כוללות בילוי מפנק במתחם האצטדיון הכולל משקאות, מזון וקבלת שירות אישי מדיילים עד למקום הישיבה באצטדיון. כמובן שכרטיסי המשחק הללו הנם לקטגורית הישיבה הטובה ביותר. לחלק מהלקוחות פינוק זה מספק, ובשאר שירותי התיירות הם מסתפקים במלונות ברמה של 3-4 כוכבים וכן טיסות במחלקת תיירים. לקוחות אחרים משדרגים את החבילה עוד יותר, למלונות ברמה של 5 כוכבים, שירותי הסעות פרטיים וכן טיסות במחלקת עסקים".

אז לא באמת חשבתם שטיסה למונדיאל היא עסק זול. כעת אתם יודעים לפחות כמה תוכניות חיסכון תצטרכו לשבור.

מזוודה עם דולרים. ShutterStock
זה מה שיש לנו, חושבים שזה יספיק?/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully