וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשחיתות ברשות: יו"ר המשלחת התכוון לספסר בכרטיסים למונדיאל

12.5.2014 / 11:28

בדיקה פנימית של רשות השידור העלתה כי אחד מעובדיה רכש 120 כרטיסים מוזלים שיועדו לרשות בעלות כוללת של 130 אלף ש' מתוך כוונה לספסר בהם; נגד האיש תוגש תלונה במשטרה

יו"ר המשלחת של רשות השידור למשחקי המונדיאל רכש 120 כרטיסים מוזלים שיועדו לעובדי רשות השידור ושילם עבורם דרך חברה שיושבת בלונדון - כך עולה מבדיקה שערכה ועדת הביקורת של רשות השידור. מתוך כוונה, ככל הנראה לספסר בכרטיסים שמעניק איגוד השידורים האירופי (EBU) לעובדי הרשות, רכש האיש את הכרטיסים בעלות כוללת של 130 אלף ש"ח.

נגד האיש תוגש היום תלונה במשטרה ותוגש פנייה לנציבות שירות המדינה לשם פתיחה בהליכים משמעתיים. ועדת הביקורת בראשות מבקרת הפנים של הרשות איתנה גרגור מצאה ליקויים נוספים בהתנהלות של משלחת רשות השידור למונדיאל. כך למשל נמצא כי חלק מחברי המשלחת אינם כלל עובדים קבועים של רשות השידור, וכי חברי המשלחת שריינו לעצמם חדרים פרטיים במקום לחלוק חדרים ולצמצם את הוצאות הרשות.

"רק מי שהיה "מקורב לצלחת" ידע על כך"

ערוץ 1 מחזיק בזכויות השידור למשחקים שייערכו בעוד חודש בדיוק בברזיל. לאחרונה החליטה מליאת רשות השידור כי רק עובדים קבועים של הרשות, ולא פרילאנסרים, יורשו לנסוע. כמו כן הוחלט לקצץ את תקציב המשלחת יקוצץ ביותר מ-65 אחוזים - כך זאת למורת רוחה של ההנהלה. רוב עובדי הרשות, כך הסתבר, כלל לא ידעו שיש להם אפשרות לכרוש כרטיסים מוזלים למונדיאל, כיוון שהם עובדי רשות השידור, והסתבר כי רק מי שהיה "מקורב לצלחת" ידע על כך.

יו"ר הרשות אמיר גילת מסר כי "ועדת הביקורת רואה בחומרה יתרה שעובד השמש גם כיו"ר המשלחת של המונדיאל פעל כך. זו התנהגות בלתי ראויה מעבר להליכים הפלילים. ועדת הביקורת הנחתה ליידע את איגוד השידורים האירופי בממצאי הביקורת ולדווח לו על כך". הוא הוסיף כי הוועדה רואה בנכ"ל הרשות, יוני בן מנחם, הנושא באחריות למחדל.

רשות השידור: "במצוקתו, מאבד היו"ר את עשתונותיו"

מרשות השידור נמסר בתגובה לטענות יו"ר הרשות כי: "מנכ"ל הרשות רואה בחומרה את עיקרי הדו"ח, הוא ימתין לסוף הברור, ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו למיצוי הדין".

"כמו כן, מנכ"ל הרשות קורא ליו"ר להפסיק ולחפש במות בכל הזדמנות ולנסות להציג את המנכ"ל כאחראי אישי לכל מחדל ברשות. במצוקתו, מאבד היו"ר את עשתונותיו עד כדי הטלת האשמות בעובדים ללא הבחנה, תוך טעות מהותית בתיאור תפקידם. העובד שלגביו מיוחסות ההאשמות איננו ראש המשלחת אלא המפיק".

"עוד נמסר מהרשות כי "המנכ"ל מצר על כך שהתנהגות והתנהלות כזו, אשר מצטרפת לרבות דומות ואחרות בשנה האחרונה, הביאה על הרשות את הקיפאון הנוכחי".

"חבל שהיו"ר ייזכר בצורה זו, כמיהתו לפרסום ובולטות, תוך אובססיביות שאינה מידתית, עוברת כל גבול, ללא כל הבחנה תוך פגיעה חמורה ברשות השידור בעובדיה ובחוק", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully