וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאוס בברזיל: הרכבות הושבתו, פקקי ענק בסאו פאולו

שבוע לפני תחילת הטורניר פתחו עובדי הרכבות בעיר בשביתה למרות צו איסור מביהמ"ש, וגרמו לפקק עצום באורך 209 ק"מ

אנשים נאבקים לעלות לאוטובוס בסאו פאולו בגלל שביתה. AP
נאבקים לעלות על כל אוטובוס. תושבים בעיר/AP

למרות שבברזיל מנסים נואשות לסיים את כל ההכנות באיצטדיונים לקראת מונדיאל 2014, נראה כי הכאוס ששרר עד כה רק הולך להעצים ולהתגבר. הערב (חמישי) החלה השבתה של כל הרכבות בסאו פאולו, כולל הרכבות התחתיות. אם זה לא נשמע כמו בעיה גדולה מדי, קחו בחשבון את ההשלכות, רק מהיום: פקק עצום של 209 קילומטרים נרשם לאחר שהתושבים נאלצו לנסוע במכוניותיהם, מה שהפך לפקק השלישי בגדולו בהיסטוריה של ברזיל. יש לציין כי בסאו פאולו, העיר שתארח את משחק הפתיחה, הרכבות התחתיות הן הדרך העיקרית באמצעותה מתניידים בעיר, והשבתה שכזו, שבוע לפני פתיחת המשחקים עלולה לפגוע קשות בטורניר ובאוהדים.

השביתה החלה לאחר שהעובדים המאוגדים דרשו תוספת שכר, וסירבו לקבל את ההצעה של המדינה - 8.7 אחוזים - והתעקשו על 10 אחוזים. "אם יש כסף לאיצטדיון קורינת'יאנס ולמנודיאל, איך זה שאין כסף לתחבורה ציבורית?", תהה יו"ר ארגון העובדים, אלטינו מלו דוס פראזרס. בית המשפט בברזיל דחה את טענות העובדים, אסר עליהם לשבות ואף קבע כי אם יעשו כן ייקנסו בחומרה, אך העובדים התעלמו.

"הגעתי לעיר מסאו ברנרדו דוס קאמפוס", אמר אנדרה לואיס דיאס, המתגורר באחד הפרברים בעיר, "ואני לא יודע איך אני אגיע לאן שאני צריך".

תחנת רכבת סגורה בברזיל בעקבות שביתה. GettyImages
העניין ייפתר על תחילת הטורניר? תחנה בסאו פאולו/GettyImages
תחנת רכבת סגורה בברזיל בעקבות שביתה. GettyImages
אין כניסה. שוטרים מונעים מהציבור להיכנס לתחנה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully