וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שעשינו ב-98: כיצד קרואטיה תופיע בגביע העולמי?

עם שלישיית סטארים, צעירים מבטיחים לצד ותיקים ושלל שחקנים בכירים, קרואטיה מאיימת לשחזר את ההישג הנפלא מלפני 16 שנה. שליחנו ענבל מנור חזה בהם מקרוב, שמע מה עצר בעדם עד כה, איך מודריץ' מתכוון לעמוד בעומס ולמה אדוארדו מרגיש חצוי

אימג'בנק GettyImages

דאבור שוקר נחשב אולי לגדול כדורגלני קרואטיה בכל הזמנים. אלוף אירופה עם ריאל מדריד ובעיקר כוכב דור הזהב שהוביל את הנבחרת למקום השלישי במונדיאל בצרפת. היום שוקר הוא נשיא ההתאחדות הקרואטית ואחראי על דור גדול לא פחות שמושווה, בזהירות משהו, לנבחרת ההיא. ומה חושב על כך הבוס? "נבחרת קרואטיה יכולה לזכות במונדיאל רק בפלייסטיישן", התבטא לאחרונה והצליח לעצבן לא מעט אנשים. לוקה מודריץ', גם הוא אלוף אירופה עם ריאל מדריד והמנהיג של הדור החדש, הוא אחד מהם. כשהוא נשאל על האמירה של שוקר, מבטו מתעוות והוא מתאמץ ללא ליפול למלכודת: "אנחנו חיים בעידן שבו מוציאים משפטים מהקשרם. אני בטוח שזו הייתה בדיחה".

נשיא ההתאחדות הקרואטית, דאבור שוקר. Alexandre Loureiro, GettyImages
"לזכות במונדיאל? אולי בפלייסטיישן". שוקר/GettyImages, Alexandre Loureiro

קרואטיה היא הכול חוץ מתפאורה במשחק הפתיחה. הסגל שלה מבטיח ומאוזן. לצד שלישיית הסטארים (לוקה מודריץ', איבן ראקיטיץ' ומריו מנדז'וקיץ' שלא ישחק במשחק הפתיחה), מרבית הסגל שלה מורכב משחקנים בכירים ובשלים בליגות הגדולות ביבשת, צעירים מבטיחים לצד ותיקים כמו אדוארדו, איביצ'ה אוליץ' שנותנים את הבלאנס והניסיון מהספסל. אלא שלצד ההתקדמות ברמה האישית, קרואטיה לא רשמה הישג משמעותי למעט ההעפלה לרבע גמר יורו 2008. במונדיאל הקודם היא לא הייתה ובשניים שלפניו הודחה בשלב הבתים. ביורו 2012 זה כבר נראה טוב יותר, אבל ספרד ואיטליה הקדימו את מודריץ' וחבריו.

"ביורו שיחקנו טוב מאוד, אבל לא הצלחנו לעבור את הבית", מסביר מודריץ' לוואלה! ספורט. "היה חסר לנו מזל, שיחקנו טוב נגד אירלנד, ספרד ואיטליה, אבל לא עלינו וזה היה כישלון בשבילנו. הפעם אני מקווה שנעלה וזו המטרה העיקרית שלנו. עם קצת מזל, אנחנו יכולים לעלות. הבית מאוד קשה וכל משחק יהיה קשה, אבל אני מאמין שיש לנו את היכולות לעלות ממנו".

מה צריכה הנבחרת לעשות כדי להתקדם לשלב הבא ולהפוך לאחת הבכירות באירופה? "שאלה קשה מה חסר לנו", עונה קשר ריאל מדריד. "הנבחרת הזו משחקת יחד כמה שנים ויש לנו הרבה איכויות בכל עמדה במגרש. לעשות משהו טוב יותר, צריך מזל ולנו לא היה את המזל בטורנירים הקודמים. אני מקווה שהפעם המזל יהיה איתנו".

שליחנו מדווח

באושר ובעוני: הפערים העצומים שמתגלים בסלבדור

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת קרואטיה איבן רקיטיץ', מריו מנדז'וקיץ', לוקה מודריץ'. Alex Grimm, GettyImages
הכל חוץ מתפאורה. מודריץ', מנדז'וקיץ' וראקיטיץ'/GettyImages, Alex Grimm

אולי הכישלונות של הטורנירים האחרונים הפכו את הקרואטים למעט סקפטיים. הכתבים המלווים את הנבחרת נזהרים לדבר על עלייה לשלב הבא כמטרה מוצהרת ונותנים יותר מדי כבוד לברזיל. "לקרואטיה אין מה להפסיד כי אנחנו משחקים נגד הנבחרת הכי טובה בעולם", טוען רוברט ילאצ'ביץ'. "יש לנו נבחרת טובה מאוד, אולי הכי טובה מאז 1998. יש לנו שחקנים טובים במיוחד בקישור ובהתקפה. העפלה לשלב הבא? אני לא יודע אם יש לחץ, אנחנו בבית קשה. ברזיל היא כמובן מספר אחת. בקרב על המקום השני יש לנו סיכוי כמו למקסיקו וקמרון".

אלא שבנבחרת יודעים שהמונדיאל הוא מבחן גדול ומשחק הפתיחה הוא חלק ממנו. האם דווקא כשכל העיניים יופנו לברזיל, היריבה תוכל להפתיע? "תמיד יש לחץ על ברזיל לנצח בכל משחק ואם הם לא מבקיעים אחרי 10 דקות ומובילים אחת או שתיים אפס, האוהדים יוצאים נגד השחקנים", מסביר אדוארדו לוואלה! ספורט. "אנחנו לא חושבים על דברים כאלה. אנחנו כאן כדי לעשות הפתעה גדולה. עשינו משחקי אימון טובים וגם נבחרות קטנות יכולות להפתיע. ברזיל זה משחק השנה שלנו". בהמשך הוא מוסיף: "ברזיל הפייבוריטית לא רק למשחק ולסיים ראשונה בבית אלא לזכייה בטורניר. ראיתי אתמול שהם לא הפסידו משחק פתיחה 80 שנה וזה נותן לנו מוטיבציה. יש לנו שחקנים מצוינים ונילחם".

אדוארדו נזהר לא לדבר על השלב הבא: "הכול תלוי במשחק הראשון, איך נשחק בו. אם נראה את הכדורגל האמיתי של קרואטיה, האווירה בחדר ההלבשה תחזק אותנו ונילחם על המקום השני. יש לנו יכולת לעלות לשלב הבא".

העיתונאי דאבורין אוליברי מסכם: "ברזיל פייבוריטית גדולה, אבל קרואטיה נבחרת טובה עם שחקנים טובים. הפתעה אפשרית, אני מאמין בתיקו. זו תהיה הפתעה גדולה, אבל מי יודע. ברור שהציפיות הן להעפיל, כי אנחנו טובים יותר מקמרון ומקסיקו, אבל יודעים שיהיה קשה. כדי להפתיע כאן, כולם צריכים לעשות טורניר גדול".

שחקן נבחרת קרואטיה אדוארדו. Clive Brunskill, GettyImages
מרגיש חצוי. אדוארדו/GettyImages, Clive Brunskill

באופן טבעי, אדוארדו מושך הרבה תשומת לב מהמקומיים. "הרבה קרובי משפחה יגיעו למשחק", הוא מספר. "לא שאלתי אותם את מי הם יעודדו, אבל אני מקווה שרובם יהיו איתנו". על שיחה עם המאמן ניקו קובאץ' ששאל האם יוכל להתמודד עם הלחץ עליו וליטול חלק במשחק, הוא לא מוכן לדבר. רק כשהוא נשאל מה שפת האם שלו, הוא משתחרר עם בדיחה: "פורטוגזית זו השפה, אבל אני צריך לתרגל".

"משחק הפתיחה בעוד יומיים ולא רק אני מתרגש. בסוף, כולם ישכחו את זה וייהנו מהמשחק. יש לי אזרחות כפולה ומסתכלים עליי שונה, אני בסדר עכשיו, אבל לא יודע איך ארגיש עם השריקה. אם נבקיע, לברזיל יהיה קשה לחזור. האם אחגוג אם אכבוש? לא קל להבקיע לברזיל, אז קודם כל שאבקיע ואז נראה".

ואז נכנס מודריץ' לחדר וגונב את ההצגה. הוא מגלה ששוחח עם חברו לריאל מרסלו לקראת המשחק: "הוא אמר שלברזיל כבוד גדול לקרואטיה וזה תלוי בנו השחקנים להראות שהכבוד הזה מגיע לנו. קרואטיה לא שיחקה משחק כזה הרבה זמן ואנחנו מחכים להראות מה אנחנו שווים". אחר כך הוא עובר לדבר על התספורת החדשה. "אני לא מאמין באמונות תפלות. לא עד כדי כך. אני לא מפחד שהתספורת תשאב ממני את הכוח. להיפך, היא עושה אותי צעיר יותר. אם נודח, אולי אתחיל ללכת עם פאה". כוכב.

ניכר על מודריץ' הוא מבין שהכול על הכתפיים שלו והוא מבין את גודל המעמד של להגיע לנבחרת כאלוף אירופה. המעמד הזה מאפשר לו להתבטא בפחות דיפלומטיות. הוא אפילו לחבר רקיטיץ' על המעבר ליריבה ברצלונה: "חדשות נהדרות בשביל הנבחרת. הוא היה בשחקן הכי טוב בסביליה העונה והצעד הזה מגיע לו".

"המאבק בקישור יהיה המפתח", מנתח הקשר את משחק הפתיחה. "אם נחזיק בכדור, נשחק את המשחק שלנו ונכתיב את הקצב שלנו זה יהיה חשוב מאוד. אנחנו לא יכולים רק להגן. אם נתגונן בלי להראות את האיכויות שלו, נפסיד. ברזיל לא מזלזלים בנו. הראינו שאנחנו טובים נגד נבחרות גדולות. איך נעצור את ניימאר? לא הייתה לו עונה טובה בברצלונה, אבל בברזיל הוא שחקן אחר. יש נבחרות שעצרו אותו. ברזיל זה לא רק ניימאר והוא לא הסכנה היחידה. נמצא דרך להתמודד איתו".


פינת הפייסבוק

Inbal Manor was in Praia Do Forte
איזה כיף זה להגיד פראיה דו פורצ'ה, מרגיש קצת כמו סלבה.

שחקן נבחרת קרואטיה לוקה מודריץ'. Cameron Spencer, GettyImages
מבין את גודל האחריות. מודריץ'/GettyImages, Cameron Spencer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully