וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדורס הכי מסוכנת, יוון מעשנת הכי הרבה

וול סטריט ג'ורנל מתכונן למונדיאל: צ'ילה הכי נמוכה, ניגריה הכי כבדה, הולנד צורכת הכי הרבה חלב וארגנטינה מובילה בבשר. ואיפה נרצחים הכי הרבה בני אדם?

המונדיאל של כל הדברים האחרים. (צילום מסך מתוך wsj.com), צילום מסך
אלופת העולם בצריכת שעועית: קמרון/צילום מסך, (צילום מסך מתוך wsj.com)

לקראת פתיחת המונדיאל, אתר האינטרנט של ה-וול סטריט ג'ורנל בחן את מנצחות המונדיאל פי קטגוריות מעט אלטרנטיביות, שקשורות יותר בנתונים פיזיים, סוציאליים וחברתיים. התוצאות מעניינות.

אם מנצחת המונדיאל הייתה נקבעת רק לפי הגובה הממוצע של שחקניה, בלגיה הייתה מניפה את התואר. הגובה הממוצע של 23 השחקנים של מארק וילמוטס הוא 1.85 מטר והם היו גוברים על גרמניה בגמר. לחצי הגמר היו מעפילות גם איטליה ויוון. ומה בצד השני? צ'ילה מציגה את הסגל הנמוך ביותר עם גובה ממוצע של 1.76 מטר בלבד. מקסיקו שנייה בתחום הזה ואחריהן הונדורס ואקוודור.

אם המונדיאל היה מוכרע על ידי משקל, ניגריה הייתה הזוכה מכיוון שהמשקל הממוצע של שחקניה הוא 79 ק"ג. היא הייתה מנצחת בגמר את בוסניה. מקסיקו היא הנבחרת ה"קלה" ביותר ואחריה צ'ילה.

אבל לא רק נתונים פיזיים נבחנו בוון סטריט ג'ורנל. כל למשל, הונדורס היא הזוכה במונדיאל ה-כמות מקרי רצח ביחס לכמות האוכלוסייה, עם 90.4 רציחות ל-100 אלף איש. בדרכה אל "התואר" היא הייתה מנצחת את קולומביה בחצי הגמר ואת מקסיקו בגמר.

אלופת העולם במקרי רצח: הונדורס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד קטגוריות מעניינות: גאנה היא אלופת העולם באכילת פירות אחרי ניצחון בגמר על איראן. ארגנטינה - כמה לא מפתיעה - זוכה במונדיאל צרכנות הבשר אחרי ניצחון בגמר על צרפת והולנד מניפה את התואר בצריכת חלב בזכות ניצחון על יוון.

מה עוד? במונדיאל המעשנים יוון היא הזוכה הגדולה עם ממוצע של 2,795 סיגריות לאדם מבוגר בשנה. רוסיה מעפילה לגמר ומפסידה שם, אבל בכל הנוגע לשתיית אלכוהול היא המנצחת הגדולה אחרי ניצחון על פורטוגל בגמר.

אלופת העולם בפרסי נובל היא שוויץ: 3.1 זוכים למיליון איש. אנגליה במקום השני וכמה חבל שישראל לא כאן. קוסטה ריקה זוכה בגביע העולמי לנבחרות ממדינות עם האחוז הגבוה ביותר עם נשים בממשלה: 39 אחוזים. אקוודור מגיעה לגמר, אבל נכנעת שם.

בטורניר של הנבחרות עם גידול האוכולוסייה האיטי ביותר כל שמונה הנבחרות שהפעילו לרבע הגמר הן אירופאיות: פורטוגל, בוסניה, איטליה, ספרד, גרמניה, צרפת, יוון וקרואטיה. איטליה עושה את כל הדרך לזכייה אחרי ניצחון על גרמניה.

עוד קטגוריות מעניינות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אלופת העולם במקרי מוות כתוצאה מתאונות דרכים: איראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברמת האוכלוסייה, ארצות הברית זוכה עם 318.9 מיליון תושבים. ניגריה מפתיעה ומגיעה לגמר מולה, אחרי שהיא מנצחת את מקסיקו בחצי הגמר. ברזיל מפסידה בחצי הגמר השני.

הנבחרת הכי זקנה היא ארגנטינה, 28.9 ממוצע גיל לשחקן. בגמר היא מנצחת את פורטוגל, בחצי את אורוגוואי. הכי צעירה היא גאנה, גיל ממוצע של 25.8, קצת פחות מבלגיה שמגיעה לגמר מולה.

בארצות הברית יש הכי הרבה חנויות של רשת הקפה סטארבאקס, 3.65 לכל 100 אלף איש. בגמר האמריקאים מנצחים את דרום קוריאה, כאשר גם יפן ואנגליה מגיעות לטופ 4. מבחינת מסעדות מקדונלדס, האמריקאים זוכים עם 4.48 ל-100 אלף, יותר מאוסטרליה שמגיעה שנייה. ארה"ב ראשונה גם בכמות שדות התעופה ל-100 אלף איש, 4.24 כאלה, יותר מאורוגוואי שעולה לגמר במפתיע.

ליפן יש את אחוז היערות הגדול ביותר מהשטח הכולל של המדינה, 67 אחוזים והיא מנצחת בגמר את שכנתה דרום קוריאה. לחצי הגמר עולות גם הונדורס וספרד. הולנד זוכה עם 18.4 אחוזי מים משטחה, יותר מקולומביה השנייה. הכי הרבה גשם יורד בקוסטה ריקה, 2,926 מ"מ בשנה. מקום שני: קולומביה.

הכי הרבה צפיפות אוכלוסין יש בדרום קוריאה, 486.8 אנשים לק"מ רבוע. במקום השני נמצאת בלגיה, שהיא גם המדינה עם אחוז התושבים הכי גבוה שחי בערים, 98. הכי פחות צפיפות אוכלוסין תמצאו באוסטרליה, רק 2.9 אנשים לק"מ רבוע (!). היא מנצחת בגמר את אלג'יריה.

אחוז המובטלים הכי גדול נמצא בבוסניה, לא פחות מ-44.3 אחוז מהאנשים, יותר מקמרון השנייה. ניגריה וספרד בחצי הגמר הלא מחמיא הזה. האחוז הכי נמוך, 2.9, שייך לשוויץ, שגוברת על דרום קוריאה בגמר.

צרפת קולטת הכי הרבה תיירים, 83 מיליון בשנה, יותר מספרד שעולה לגמר ומאנגליה וגרמניה, שנעצרות בחצי. ארצות הברית נתקעת ברבע הגמר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully