וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאשה: "ברזיל? הדרבי התל אביבי מרגש אותי יותר"

שליחנו לסאו פאולו פגש את הקשר הברזילאי של הפועל תל אביב, שאמנם פספס בהימור שלו למשחק הפתיחה, אבל אופטימי לגבי המשך הדרך של הסלסאו. הוא לא מכיר את ברקוביץ', לא חושש מאסי דומב ורק חולם בלילה על כישלון של ארגנטינה. ראיון עם בן בית בקורינתיאנס

צילום: אורן יוסיפוביץ, עריכה: יותם בן דוד

קשר הפועל תל אביב לוקאס סאשה העביר שבע שנים במתקן האימונים של קורינתיאנס. אתמול (חמישי) הוא חזר למקום שבו גדל, שהספיק בינתיים להפוך לאצטדיון מפואר שאירח את משחק הפתיחה שבו ניצחה ברזיל את קרואטיה 1:3. העברנו איתו יום בסאו פאולו, יום אחד שבו האדום חזר להיות צהוב.

"אני מרגיש טוב בברזיל, במונדיאל", אמר בראיון לוואלה! ספורט לפני משחק הפתיחה. "האנשים באו לחגוג ואני מקווה שברזיל תתחיל טור את הטורניר הזה. כיף לראות את כולם מגיעים למדינה שלך, למסיבה של כדורגל. היום מתחילים להרגיש יותר את המונדיאל בסאו פאולו, מאשר בימים אחרים. היום מרגישים את זה ברחובות, וזה מצוין, זה מצוין".

נראה שיש המון לחץ באוויר.

"יש המון לחץ על הנבחרת. במונדיאל הקודם שהיה פה לא זכינו, והפעם כל האנשים מחכים לזכייה ויש הרבה לחץ בגלל זה. אבל אני חושב שיש לנו את השחקנים הטובים כדי לזכות במונדיאל הזה".

כולם רק מדברים על השחיתות הממשלתית ועל ההפגנות. מה דעתך על זה?

"זה לא נושא שקל לדבר עליו. אני חושב שנעשו פה טעויות, אבל כל האנשים עושים טעויות. אנחנו צריכים ליהנות מטורניר גביע העולם הזה כי בזבזנו המון כסף על הבנייה שלו. צריך ליהנות ואני מקווה שגם ננצח".

מה התחזית הכללית שלך לטורניר? הזוכה, מלך השערים והמאכזבת?

"תראה", הוא מחייך, "בכל פעם יש הפתעות. אני מקווה וחושב שברזיל תזכה. מלך השערים יהיה ניימאר כי הוא שחקן פנטסטי, ואני מקווה שהקבוצה הגרועה תהיה ארגנטינה. זה מה שאני מקווה".

הראיון ישודר מחר, אבל בוא נראה אם תנחש את התוצאה בין ברזיל לקרואטיה.

"0:2 לברזיל, ניימאר ופרדי יכבשו". הוא היה קרוב.

אתה משחק בהפועל, אדום, אבל תצטרך להיות צהוב בזמן הקרוב.

"זה לא קל, אבל ברזיל צהובה, אז רק היום. רק היום אני צהוב".

איזה משחק יותר מרגש - ברזיל נגד קרואטיה או דרבי תל אביבי?

"עבורי, דרבי תל אביבי".

לוקאס סאשה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"אנחנו צריכים ליהנות מטורניר גביע העולם הזה כי בזבזנו המון כסף על הבנייה שלו". סאשה ביציע/ברני ארדוב

סאשה העביר עונה לא קלה בהפועל. מקצועית, כלכלית, ספורטיבית. אבל החיוך לרגע לא ירד מהפנים ולא שמענו ולו תלונה אחת מפיו. "אני בסך הכול אוהב את מה שקרה בעונה הראשונה בהפועל. כמובן שלא השגנו את כל מה שרצינו אבל אני אוהב את האוהדים, אוהב את העיר. גם אשתי נהנית בתל אביב ואני מאושר".

אי אפשר שלא להתייחס לקיצוצים ולגזרות הכלכליות בהפועל. איך זה השפיע עליך?

"יש בעיות, כל הזמן היו בעיות, אבל אני מנסה לא להכניס את הבעיות למגרש. האוהדים משלמים כסף כדי לראות קבוצה משחקת ולוחמת, ואני מנסה להילחם כל הזמן - לא משנה שיש בעיות".

היית רק עונה אחת בהפועל, וכבר ראינו אותך עושה את הסמל של המועדון לאחר שאתה כובש. בדרך כלל זה נראה צבוע, אבל אצלך זה נראה אמיתי.

"אני מנסה לעשות את זה בכל פעם שאני מבקיע אבל כשאני כובש אני כל כך שמח שלפעמים אני שוכח. כמו שאמרתי, אני שמח בהפועל ואוהב את האוהדים והמועדון". גם קשר לישראל יש, כשלסאשה קעקוע "משפחה" על השוק. "עשיתי את זה בכלל לפני שלוש שנים. רציתי לכתוב 'משפחה' בשפה זרה ובחרתי בעברית. כמובן שלא היה לי מושג שאגיע לישראל אז".

איך קרה שהתחברת כל כך מהר לקבוצה?

"אני שחקן שכל הזמן נלחם ואני חושב שהאוהדים אוהבים את זה - הם אוהבים שחקנים שנלחמים בשביל המועדון וזה מה שאני מנסה לעשות כל הזמן. גם ההורים התחברו. האבא לא מפסיק להסתובב עם החולצה ברחובות סאו פאולו, והמשפחה עוקבת ככל הניתן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
לוקאס סאשה שחקן הפועל תל אביב. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"כל הזמן היו בעיות, אבל אני מנסה לא להכניס את הבעיות למגרש. האוהדים משלמים כסף כדי לראות קבוצה לוחמת"/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ

מקצועית - הגנתית היית טוב, ואחד השחקנים בקבוצה גם אומר שאתה הקשר האחורי הכי טוב שיש להפועל. אבל התקפית, לפחות מבחינת מספרים, תצטרך להשתפר.

"אני יודע, אני צריך להשתפר בעונה הקרובה בתחום הזה, אני יודע שאני יכול לשחק הרבה יותר טוב. אני מתרגש לקראת החזרה לקבוצה, אני יודע שאני יכול להשתפר התקפית".

מספרים שהיו לך יחסים טובים עם רן בן שמעון ושהיה לו חלק בהתקדמות שלך. בעונה הבאה בן שמעון לא יהיה.

"כן, שמעתי שהוא חתם במכבי פתח תקוה".

ואסי דומב יאמן.

"אסי מכיר אותי, אני מכיר אותו. הוא יודע איך אני משחק. הוא היה עוזר מאמן שלנו, הוא היה שחקן אז הוא יודע איך לעשות את זה. אני חושב שתהיה לו עונה פנטסטית וגם להפועל".

התקציב יקטן משמעותית. מה המטרות?

"אנחנו כל הזמן רוצים תארים והשנה הזו לא תהיה שונה - אנחנו רוצים לזכות בגביע, בליגה ולנסות לעלות לשלב הבתים בליגה האירופית".

את אייל בקרוביץ? אתה מכיר? הוא היה אחד הכוכבים הגדולים של ישראל.

"לא מכיר אותו. אני קורא עליו בימים האחרונים וכשאחזור אדבר איתו".

לוקאס סאשה שחקן הפועל תל אביב. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה! NEWS
לא היה פנדל? העיקר שברזיל חייכה בסוף/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ

סאשה המשיך איתנו לפן זון, למרות שהוא "לא אוהב את ההתקהלויות האלה". בהמשך ניווט את דרכו לאצטדיון ברכבת ("מכיר את הדרך בעל פה, הייתי פה הרבה שנים") ותפס מקום בקרבת יציע העיתונאים, כך שהיה קל להשקיף עליו בזמן המשחק. זה התחיל בהרבה עצבים ובקללות לא מובנות, אבל הסתיים בהשתוללות גדולה ביציע.

בסיום ניגש לתא העיתונאים ושאל: "היה פנדל?". כשאמרו לו שלא, השיב: "לא נורא, העיקר שניצחנו".

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

לפייסבוק של אורן יוסיפוביץ

לטוויטר של אורן יוסיפוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully