וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלום הבלהות של האלופה": כל המספרים והתגובות

בספרד מתקשים לעכל את ההשפלה. דל בוסקה: "הם דכאו אותנו פיזית, לא תהיה מהפכה". קסיאס: "אני הראשון שצריך להתנצל". ואן חאל: "תוצאה חלומית". רובן: "הופתעתי". וגם: השיא ההיסטורי והסיוט של קסיאס

עריכה: טל רזניק

צפו בחגיגות של נבחרת הולנד אחרי הניצחון הגדול

המשחק הזה ייכנס לפנתיאון. כמעט ארבע שנים אחרי ההפסד בגמר מונדיאל 2010, הולנד השיגה הערב (שישי) את הנקמה המושלמת כשהתעללה באלופת העולם ספרד והביסה אותה 1:5 במשחק הפתיחה של בית ב'. רובין ואן פרסי ואריאן רובן כיכבו עם צמדים, סטפן דה פריי כבש בתווך והחבורה של לואי ואן חאל השכיחה את שער היתרון שכבש צ'אבי אלונסו בפנדל מפוקפק. הייתה זו התבוסה הכי קשה שאלופת עולם מכהנת ספגה, ועוד ביום שישי ה-13, איך לא. האם ספרד תצליח להתאושש מהנוקאאוט המוחץ הזה?

שחקני נבחרת הולנד, רובין ואן פרסי, אריאן רובן. רויטרס
ההולנדים הראשונים שכובשים בשלושה מונדיאלים ברציפות. רובין ואן פרסי עם אריאן רובן/רויטרס

המספרים

* לראשונה בהיסטוריה, אלופת עולם מכהנת ספגה יותר משלושה שערים במשחקה הראשון בטורניר.

* ספרד לא ספגה חמישה שערים במשחק רשמי מאז הובסה 6:2 בידי סקוטלנד ב-1963.

* זוהי התבוסה הקשה ביותר של ספרד במונדיאל מאז ה-6:1 שחטפה מברזיל ב-1950.

* ספרד ספגה הערב במשחק אחד יותר משספגה בכל המונדיאל הקודם – חמישה שערים לעומת שניים בלבד בכל משחקיה בדרום אפריקה ב-2010.

* ומי זוכר שאיקר קסיאס התחיל את הערב הזה עם אפשרות לשבור שיא היסטורי? רצף אי הספיגה של הקפטן הספרדי נעצר על 477 דקות, והוא ניצב במקום השלישי בכל הזמנים. היחידים שמקדימים אותו: פיטר שילטון האנגלי (500 דקות) והשיאן וולטר זנגה האיטלקי (517 דקות).

* ספרד ניצחה את ששת משחקיה האחרונים בגביע העולמי - הרצף הכי טוב שלה בטורניר. רצף שהגיע לסיומו ארבעת משחקיה האחרונים הסתיימו ב-0:1. איזה הבדל.

* ספרד קיבלה את הפנדל ה-17 שלה בתולדות המונדיאלים - יותר מכל נבחרת אחרת. הבאות בתור: גרמניה, ברזיל ומקסיקו עם 12.

* הולנד לא הפסידה משחק פתיחה במונדיאל מאז 1938, אז הובסה 3:0 בידי צ'כוסלובקיה. גם היום היא לא נפלה.

* יום שישי ה-13: הולנד שיחקה פעם אחת בעבר בתאריך זה, כשהביסה 1:4 את צרפת ביורו 2008. עבור ספרד זו הפעם הראשונה, ואיזו בכורה טראומטית.

* רובין ואן פרסי הפך להולנדי הראשון שכובש בשלושה טורנירי מונדיאל.

* בפתיחת המחצית השנייה, אריאן רובן הצטרף אליו וכבש גם הוא במונדיאל שלישי ברציפות.

* ואן פרסי, מלך שערי הולנד בכל הזמנים, כבש בדקה ה-44 את שערו ה-44 במדי הנבחרת.

* עם שערו השני במשחק, ואן פרסי העלה את מאזנו ל-45 שערים והוא עם 10 ב-10 משחקיו האחרונים במדי הולנד.

* השער הראשון של ואן פרסי הערב היה שער הנגיחה מהמרחק הארוך ביותר (15.5 מטר) מאז נאסקו סירקוב הבולגרי ב-1986.

* ווסלי סניידר חגג את ההופעה ה-100 שלו במדי נבחרת הולנד.

לזה אף אחד לא ציפה

מונדיאל 2014: הולנד השפילה את ספרד עם 1:5 ענק

לכתבה המלאה
שוער נבחרת ספרד איקר קסיאס. AP
חלם על שיא, סיים עם סיוט. איקר קסיאס/AP

המאמן הספרדי ההמום ויסנטה דל בוסקה אמר בסיום: "אנחנו מדוכאים, זה רגע עדין שנצטרך לתת עליו את הדעת. זה לא תירוץ, אבל דויד סילבה פספס הזדמנות לעשות 0:2 ואז הכול השתנה. הם דכאו אותנו מבחינה פיזית והשיגו יתרון מוחלט. לא תהיה עכשיו מהפכה, זה ספורט. אני מקווה שנדע גם להפסיד כמו ספורטאים. היו טעויות, אין ספק. עכשיו אנחנו חייבים לנצח את שני המשחקים הנותרים".

ומה היה לקסיאס, הגיבור הטרגי של ההפסד להגיד? "זה זמן להיות בשקט, ולחשוב על המשחק הבא נגד צ'ילה כגמר. אנחנו מתנצלים, ואני הראשון שעושה זאת. האוהדים שלנו חייבים לשכוח מהמשחק הזה כמה שיותר מהר מבחינת מה שקרה". על היכולת הרעה שלו אמר השוער: "לא הייתי ביכולת טובה וסבלתי מכך. לא היה לנו מזל היום, וזה מתחיל בי. עכשיו אנחנו רק חושבים על המשחק הבא. אנחנו מספיק מנוסים כדי לספוג את הביקורת וצריך להתמודד איתה".

אנדרס אינייסטה, גיבור הגמר ב-2010 שאכזב הפעם, סיכם: "אין מה לעשות, המשחק הזה נגמר ומביטים קדימה במטרה לנצח את שני המשחקים הבאים. המצב הסתבך כשהם הובילו, לא ידענו איך להגיב. אנחנו חייבים להתמקד כרגע בצ'ילה ולחשוב רק על ניצחון כדי לא להיות מודחים. אנחנו מצפים לביקורות כי לא שיחקנו טוב וזה מגיע לנו, בדיוק כמו המחמאות אחרי ניצחונות. יש לנו עוד שני משחקים לתקן".

פרננדו טורס, שעלה כמחליף, יודע שהוא וחבריו בצרות: "הפסדנו משחק אחד ואנחנו מוכנים לקבל ביקורת משום שזאת לא פעם ראשונה. התרגלנו לשמור על שער נקי ולנצח, אבל לא תמיד זה כזה פשוט, וידענו שיהיו לנו בעיות. כשחשבנו שלקחנו צעד קדימה, התברר שלקחנו צעד אחורה. כדי לעלות, נצטרך לנצח את צ'ילה בלי לספוג".

דייגו קוסטה, שסחט את הפנדל שלא הספיק ולאחר מכן הוחלף, הוסיף: "זה לא היה יום טוב, אנחנו יודעים שביכולתנו להיראות הרבה יותר טוב". על שריקות הבוז מהקהל הברזילאי, אמר המתאזרח של ספרד: "אני בחרתי מה שבחרתי, והם יכולים לעשות מה שהם רוצים".

מאמן נבחרת ספרד, ויסנטה דל בוסקה. רויטרס
רגע שהוא יצטרך לתת עליו את הדעת. ויסנטה דל בוסקה/רויטרס

בצד המנצח, ההולנדים לא ידעו את נפשם מרוב אושר. גם לואי ואן חאל עצמו לא האמין לתוצאה הסופית. "כולם כל כך שמחים, זו תוצאה חלומית", אמר מנג'ר מנצ'סטר יונייטד. "על כר הדשא, כולם בירכו אחד את השני, וזה הרגע הטוב ביותר אחרי ניצחון. אבל עדיין לא עשינו כלום, ואנחנו עוברים הלאה למשחק הבא, מול אוסטרליה. קיבלתי מהשחקנים מתנה. היינו חייבים להתקיף. ואן פרסי הבקיע שער גדול מבישול נהדר של דיילי בלינד, ומשם דברים החלו להשתנות".

רובין ואן פרסי, שסיפק ערב בלתי נשכח עם צמד גדול, דיבר בסיום על שער הנגיחה הנפלא שלו ואמר: "זה קרה בדיוק כמו שוואן חאל אמר שיקרה". על הבישול הנהדר של דיילי בלינד בשער הזה אמר חלוץ מנצ'סטר יונייטד: "התאמנו על זה למשך שבועות".

אריאן רובן, שחגג גם הוא צמד בלתי נשכח, הוסיף: "זו תוצאה מדהימה. ספרד היא הנבחרת הטובה בעולם, אבל היינו הרבה יותר טובים וזה הפתיע אותי. כקפטן שני אני גאה מאוד בבחורים, עבור רבים מהם, בעיקר בהגנה, זה מונדיאל ראשון, והם עשו עבודה פנטסטית. בחדר ההלבשה כולם שמחו, אבל אנחנו יודעים שנצטרך להמשיך ולהילחם גם מול אוסטרליה אם אנחנו לא רוצים לארוז את המזוודות וללכת הביתה, כמו שהיה ב-2008".

רובין ואן פרסי שחקן נבחרת הולנד כובש. רויטרס
בדיוק כמו שהמאמן צפה שיקרה. ואן פרסי נוגח את הראשון/רויטרס

גם כותרות אתרי האינטרנט בספרד לא ריחמו על אלופת העולם. ב'מארקה' נכתב "השפלה עולמית" שמשמעותה גם "השפלה במונדיאל". על שער העיתון נכתב "תתקנו את זה" עם רקע שחור באבל. ב'אס' ניתנה הכותרת: "חלום הבלהות של האלופה", בדומה ל'ספורט', שם הלכו על: "ספרד חוותה את הסיוט הכי גדול שלה". ב'אל מונדו דפורטיבו' כתבו: "הולנד חבטה באלופה".

תיירי הנרי, שמפרשן עבור ה-BBC: "אין לי מילים, אני בהלם. זה הגמר שרצינו לראות לפני ארבע שנים. דיברנו לפני המשחק על הטוטאל פוטבול שקרויף ו-ואן חאל הביאו לברצלונה ולספרד, אבל הערב הולנד החזירה את הסגנון הזה לחיקה. איש המשחק מבחינתי היה דיילי בלינד".

פרשן BBC אלן שירר אמר: "ההולנדים היו סנסציונים. השער לפני סיום המחצית הראשונה העניק להם ביטחון בלתי רגיל, וזה יכול היה להיגמר בשבעה או שמונה שערים. מעולם לא ראיתי התעללות כזו בהגנה ספרדית. גם במונדיאל הקודם ספרד הפסידה במשחק פתיחה, אבל הצורה בה היא הפסידה היום גורמת לך לשאול הרבה שאלות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער "מארקה" אחרי ההפסד, ובו הדרישה: "תתקנו את זה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריו פרדיננד, גם כן באולפן של BBC, ביקר את מאמן מנצ'סטר יונייטד דייויד מויס כשאמר: "חלוצים צריכים להרגיש נאהבים, ואני לא חושב שרובין הרגיש את זה בעונה שעברה. כשסר אלכס עזב, רובין הפך מהכוכב, לשחקן משנה".

אוליבר קאן, שמפרשן את הטורניר עבור תחנת טלוויזיה גרמנית, אמר: "הספרדים שילמו על הזלזולן שלהם, ולראמוס ולפיקה היה את המשחק השחור ביותר בקריירה שלהם. קסיאס לא נראה לי מאה אחוז, רואים את זה בשפת הגוף שלו".

אגב, אתם יודעים מה היה יחס ההימורים על 1:5 של הולנד הערב? ובכן, על כל שקל שהייתם שמים, הייתם מקבלים בחזרה מאתיים. כן, יחס של 200:1.

דיילי בלינד שחקן נבחרת הולנד מול ססאר אספיליקואטה שחקן נבחרת ספרד. GettyImages
ההפתעה הגדולה של המשחק. דיילי בלינד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully